בכירים ממגזר ההייטק בארץ הגיעו בראשון לפנות ערב למתחם ה-DNA שבמרכז עזריאלי בתל אביב, כדי לציין יחד 20 שנות פעילות של ארגון 'תמורה'. הארגון נוסד על ידי קרנות הון סיכון מובילות מן הארץ, במטרה לשלב חברות הייטק בפעילות פילנטרופית. הארגון פיתח  מודל עסקי ייחודי לפיו חברות היי-טק תורמות לו אופציות שלהן הניתנות למימוש במקרה של אקזיט. במקרה כזה, 'תמורה' מוכרת את האחזקות שלה ותורמת את הכסף למטרות חברתיות בישראל, תוך התמקדות בחינוך ובפעילויות הקשורות בטיפוח בני נוער. 

יו"ר 'תמורה', ידין קאופמן, והמנכ"ל, ברוך ליפנר, סיפרו כי המודל הניב עד כה מעל 100 מיליון שקל שכבר גויסו לתרומות, כאשר מעל ל-830 חברות כבר תרמו אופציות לארגון. השניים העניקו את אות ה- Communicorns –  מושג שתווה קאופמן ומשלב בין קהילה (Community)  לחד קרן (Unicorn) -   לחברות שתרמו אופציות שהניבו ל'תמורה' יותר ממיליון דולר, בהן: וייז, ריסקיפייד ואאוטבריין, אקווריוס אנג'ינס, ואמ-סיסטמס. את האירוע כיבד בנוכחותו ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, שהיה בין הראשונים שתרם אופציות לארגון במסגרת חברת הסטארט-אפ 'סאיוטה' שבה שימש כמנכ"ל וכאחד מהמייסדים.

דנה עזריאלי, יו"ר קבוצת עזריאלי, אירחה את האירוע כחלק מתפיסת האחריות החברתית של הקבוצה, שמהווה בית להרבה חברות היי-טק ואמרה: "תמורה מייצגת את החלקים בחברה הישראלית שרבים מאיתנו כל כך מתגאים בהם - אומת ההיי-טק וה"סטארט אפ ניישן". אני אופטימית ומקווה שבעזרת המשאב העיקרי שלנו: הרעיונות, היזמות וה"שכל", נוכל לשנות את העולם." בין האורחים נצפו: דב מורן, אורן דוברונסקי מתוכנית הטלוויזיה "הכרישים", יואל חשין, דני גילרמן, זאב הולצמן, ירון סמיד, אודליה פולק, ורבים נוספים.

אורן דוברונסקי ודב מורן (צילום: שי בן סניור)
אורן דוברונסקי ודב מורן (צילום: שי בן סניור)

הלגו של קבוצת טדי שגיא
חברת "לים", הנמנית על זרוע הקמעונאות של 'קבוצת טדי שגיא', פתחה השבוע חנות LEGO חדשה וראשונה במתחם הדיוטי פרי שבשדה התעופה בן גוריון. החנות החדשה הינה חלק ממחלקת Travel Retail של חברת LEGO העולמית שפתחה כ-35 חנויות דגל דוגמתה בשדות תעופה שונים ברחבי העולם. החנות תציע מאות מוצרים של מותג הצעצועים הפופולרי בעולם במחירים האטרקטיביים. החנות תהיה פתוחה 24/7 ואף תציע בבלעדיות השמורה לה מוצרים ייחודיים של הענקית העולמית לצד דגמי המוצרים הפופולריים ביותר שלה. להשקת החנות הגיע נציג LEGO העולמית רסמוס קייהולם-סקוב, מנהל תיקי לקוחות במחלקת Travel Retail של LEGO העולמית לצד שרון אגובל ואיתי לב מנכ"לים משותפים של לים.

שרון אגובל, רסמוס קייהולם-סקוב ואיתי לב (צילום: בני חדד)
שרון אגובל, רסמוס קייהולם-סקוב ואיתי לב (צילום: בני חדד)

מיני פיגרס לנבחרת הכדורשער
במסגרת שיתוף פעולה בין 'לגו ישראל' להתאחדות הישראלית לספורט הנכים, ימים ספורים לפני יציאתן לאליפות העולם בפורטוגל, הוזמנו בנות נבחרת הכדורשער של ישראל ל'לגו דיזנגוף סנטר' על מנת לייצר מיני פיגרס (דמויות מיניאטוריות המהוות את אחד הלהיטים של לגו) בדמותן. כשהן בתלבושת רישמית של נבחרת ישראל התייצבו גל חמרני, אילהם מחמיד רוזין, ליהיא בן דוד, רוני אוחיון, אורי מזרחי ונועה מלכה, ושני כלבי הנחייה דילן של גל, ורודי של רוני, לבנות באבני לגו את דמותן המיניאטורית, כולל המספר על החולצה הכחולה והמשקפיים הכהים, אותן הן מחוייבות להרכיב בעת התחרות. מנכ"ל לגו ישראל, יואב גאון, העניק לקפטנית הנבחרת, גל חמרני, דגם מוקטן של מגרש הכדורשער עשוי מאבני לגו, שיוכל לשמש את המאמן רז שוהם ואחרים לצרכים טקטיים. יו"ר ההתאחדות לספורט נכים, רו"ח אהוד רצאבי, הודה לגאון על היוזמה שתביא לחשיפת הספורט הפראלימפי לקהלים חדשים.

גל חמרני, יואב גאון ואהוד רצאבי (צילום: קרן איזיקסון)
גל חמרני, יואב גאון ואהוד רצאבי (צילום: קרן איזיקסון)

פישר בגובה העיניים
בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני אמריקה, נפתחה תערוכה בהשתתפות אמנים ישראלים, אשר מציעה פרשנות חדשה, אמפטית ואוהדת למושג "נמוך-קומה", ומעודדת את הצורך לראות את נמוכי הקומה בגובה העיניים. התערוכה מתקיימת ביוזמת תשלובת ד"ר פישר ובשיתוף עמותת "בראש מורם". באירוע נכחו ד"ר אלי פישר, נשיא ומייסד תשלובת ד"ר פישר; סיגל בר-און וד"ר נורית הראל, יו"ריות משותפות של תשלובת ד"ר פישר; אורית הראל, מייסדת עמותת "בראש מורם" וקרן פלס, הפרזנטורית של ד"ר פישר בשש השנים האחרונות. ד"ר רווית רגב, מטעם המרכז לאכונדרופלזיה של בית החולים איכילוב הרצתה לנוכחים.

אורית הראל, סיגל בר-און, קרן פלס, אלי פישר ונורית הראל (צילום: ענת מוסברג)
אורית הראל, סיגל בר-און, קרן פלס, אלי פישר ונורית הראל (צילום: ענת מוסברג)

ניצן באמירויות
תומר ניצן, ראש דסק ארה"ב בפירמת BDO חזר לאחרונה מביקור באיחוד האמירויות במסגרת פעילותו בארגון Connect Israel.הארגון שם לו למטרה לקרב בין אנשי עסקים צעירים יהודים מארה"ב לבין הקהילה העסקית בישראל, לחזק ולשמר את להבת הציונות בליבם. השנה הוחלט לשים דגש על הסכמי אברהם והשוק העסקי באיחוד האמירויות כטריגר שיוצר משולש עסקי בין ישראל, ארה"ב והאמירויות עצמן. במסגרת הביקור פגשו אנשי הארגון גורמים בכירים בממשל המקומי, את אמיר חייק, שגריר ישראל באמירויות; מייקל קמפבל, ראש תחום נדל"ן בתאגיד 'מובאדלה' שבבעלות המדינה; ועוד. 

אמיר חייק ותומר ניצן (צילום: באדיבות BDO)
אמיר חייק ותומר ניצן (צילום: באדיבות BDO)

מוסרי במסע 2022
בראשון אחר הצהריים, ערוץ הילדים השיק את העונה החדשה של התוכנית 'הבנים והבנות מסע 2022'. בין בני הנוער הנרגשים שהתייצבו בהשקה שנערכה בסינמה סיטי גלילות היו אור רם וירון שגב, מנכ"לים משותפים בקבוצת RGE ומנחה התוכנית טל מוסרי.

אור רם, טל מוסרי וירון שגב (צילום: רפי דלויה)
אור רם, טל מוסרי וירון שגב (צילום: רפי דלויה)