הברונית אריאן דה-רוטשילד, המכהנת כיושבת הראש של קבוצת אדמונד דה רוטשילד, הגיעה להתרשם אישית מהרופאות והרופאים המצטיינים שנבחרו להשתתף בתוכנית 'הילה'.  מדובר בתוכנית עתודה למנהיגות רפואית ומחקרית של המרכז הרפואי 'הלל יפה', שנוסדה בשיתוף עמותת הידידים של בית החולים, ונתמכת על ידי קרן אדמונד דה רוטשילד.

 במהלך המפגש עם משתתפי התוכנית קיימה הברונית שיח אישי עם כל אחד מהם, התעניינה ברקע שלהם, שאיפותיהם ומעורבותם בעשייה בבית החולים. יחד עם הברונית הגיעו למפגש גם סגן יו"ר קרן אדמונד דה רוטשילד, מיקי קליגר; מנהלת הקרן, עו"ד טל שגיא-פארן;  אלי בוך – מנהל הפילנתרופיה בקרן; ו-ורדית גילאור - מנהלת תחום המצוינות בקרן.

ראשונים במעלה 

כנס 'מעלה 2022' התקיים בשלישי האחרון בטרמינל העיצוב בבת-ים. בכנס נרשמה נוכחות בולטת של בכירים מהעולם העסקי ובכלל זה מובילים מתחום האחריות התאגידית בשוק הבינלאומי. המוזמנים עסקו במגוון נושאים הקשורים לאחריות חברתית וסביבתית ובכלל זה: גיוון, מיחזור, יעדים סביבתיים ארוכי טווח, עסקים ומורשת, ESG בחברות סטארט-אפ, ובשר מתורבת. 

בין השמות הבולטים שאירח בכנס מנכ"ל 'מעלה' מומו מהדב:  מנכ"ל תנובה - אייל מליס שדיבר על המהלכים של תנובה בשינוי האריזות הממוחזרות ושינויים צפויים בשוק החלב העתידי; האנה סימונס, ראש תחום קיימות בענקית ההשקעות 'שרודרס' לצד מנהל הפעילות של החברה בישראל רועי אבישי; ריצ'ארד גרוטאיים, מנכ״ל AP7 - קרן הפנסיה הלאומית של שוודיה; מנכ"ל אינפיניה גדי קוניא, מנכ"ל צים אלי גליקמן, ענת גבריאל- סגנית נשיא גלובלית ביוניליבר; יו"ר IBI קרנות נאמנות אלה אלקלעי; וסמנכ"לית קיימות ותקשורת בשטראוס אסנת גולן.

אייל מליס, האנה סימונס, מומו מהדב ואלי גליקמן (צילום: שרון אליאסי)
אייל מליס, האנה סימונס, מומו מהדב ואלי גליקמן (צילום: שרון אליאסי)

הר-אבן מעניק

מנכ"ל רפא"ל, אלוף (מיל) יואב הר-אבן, העניק לפרנק סנט-ג'ון, מנהל הפעילות הגלובאלית בענקית הנשק 'לוקהיד מרטין', דגם מוקטן של מערכת 'מגן אור', במהלך טקס חתימה על הסכם שיתוף פעולה הכולל פיתוח, ניסויים וייצור משותף של מערכת לייזר רבת עוצמה בישראל ובארה"ב. הפיתוח העתידי המשותף יבוצע על סמך נכסים שפותחו ומפותחים באופן עצמאי על ידי רפא"ל ומפא"ת/משהב"ט במסגרת העבודה על מערכת 'מגן אור'' (Iron Beam) , ויתמקד בפיתוח גרסה של מערכת זו לשוק האמריקאי ולשווקים נוספים.

יואב הר אבן ופרנק סנט ג'ון (צילום: סיון פרג')
יואב הר אבן ופרנק סנט ג'ון (צילום: סיון פרג')

גומטן שותף לעוצמה

מבצע "צמה של עוצמה" יצא השבוע לדרך, זו השנה ה-11. מדובר במבצע משותף לעמותת 'זכרון מנחם', ומותג טיפוח השיער 'פנטן', שנועד לאיסוף תרומות שיער, שיאפשרו לכל חולת סרטן בישראל לקבל פאה איכותית וחדשה – בחינם.  ציינו יחד בגאווה את המשך שיתוף הפעולה החשוב: מירי ארנטל - מייסדת העמותה, חיים ארנטל - יו"ר ומייסד העמותה, ובכירי חברת 'פרוקטר אנד גמבל' בישראל, השותפים הוותיקים לקמפיין, בהם מנכ"ל החברה, אופיר גוטמן. 

אופיר גוטמן, מירי וחיים ארנטל (צילום: רפי דלויה)
אופיר גוטמן, מירי וחיים ארנטל (צילום: רפי דלויה)

שרים עם שלווה

ערב הגאלה השנתי של ארגון 'שלוה' התקיים ביום בראשון, בהיכל התרבות חבל מודיעין שבקרית-שדה. ארגון שלוה הוקם בשנת 1990 ע"י קלמן ומלכי סמואלס, לאחר הטרגדיה שחוו כאשר בנם יוסי הפך לנכה, עיוור וחירש, בעקבות קבלת חיסון פגום בגיל 11 חודשים. כאשר יוסי חווה פריצת דרך באמצעות שיקום, במהלך ילדותו, החליטה המשפחה לסייע למשפחות המתמודדות עם אתגרים דומים, והקימו את ארגון 'שלוה' בדירה קטנה שנועדה ל-6 ילדים. כיום מדובר בארגון שהפכך למרכז הלאומי 'שלוה', הנותן מענה לאלפי ילדים. את הערב הנחתה אשת התקשרות מירי מיכאלי והבאים נהנו מהופעה של להקת שלוה בהצדעה לשירי שנות ה-80 ומהופעה של אדיר מילר. נכחו באירוע: מנכ"ל הארגון יוחנן סמואלס, דודי ויסמן, עתליה שמלצר, עמיקם נורקין, שאול גלברד, עירית שטראוס-ורטהיימר, אורי ששון, מוטי כוזהינוף, משה נור, ורבים נוספים שבאו לתמוך בארגון שלוה.

קלמן סמואלס, עמיקם נורקין ויוחנן סמואלס  (צילום: רמי זרנגר)
קלמן סמואלס, עמיקם נורקין ויוחנן סמואלס (צילום: רמי זרנגר)

אורי ששון ועירית שטראוס-ורטהיימר (צילום: רמי זרנגר)
אורי ששון ועירית שטראוס-ורטהיימר (צילום: רמי זרנגר)

פרזנטור מלטף 

יהודה לוי, הפרזנטור של חברת פלאפון, הצטרף לעובדי yes ולאילן סיגל, מנכ"ל פלאפון ו-yes,  , ליום התנדבות בעמותת "הרצליה ונתניה אוהבות חיות". בהלך יום ההתנדבות הוציאו המשתתפים את הכלבים לטיול ושיחקו איתם. לוי התחבר לחברים הפרוותיים והצהיר כי  בחודשים הקרובים הוא יחזור לעמותה לאמץ לפחות אחד.

יהודה לוי ואילן סיגל (צילום: יוני ספיר)
יהודה לוי ואילן סיגל (צילום: יוני ספיר)