תקנאו. היו גם ישראלים שדילגו על הפקקים האדירים ברחבי הארץ, בדרך של עם ישראל לצפות במשחק הגמר וראו את גמר המונדיאל באצטדיון בקטאר. בין אלו שנהנו מחוויה של פעם בחיים: ברק עילם מנכ"ל נייס; המנטליסט ליאור סושרד; והזמרת עינת שרוף שחגגה במגרש ערב יום הולדתה ה-60. 

ברק עילם (צילום: פייסבוק)
ברק עילם (צילום: פייסבוק)

מי שעוד זכתה לנחת כתוצאה מהמשחק הייתה קורל סימנוביץ' - בעלת מותג התכשיטים nocojewelry ורעייתו של השחקן סרג'י רוברטו. סימנוביץ' בירכה באינסטגרם את קפטן ארגנטינה ליונל מסי ובמיוחד את רעייתו אנטונלה רוקוזו, שהניפה אף היא את הגביע כשהיא עונדת צמיד מקולקציית התכשיטים של סימנוביץ', בתמונות שיכנסו לדפי ההיסטוריה של הכדורגל העולמי. 

קורל סימנוביץ' (צילום: עידו לביא)
קורל סימנוביץ' (צילום: עידו לביא)

נר ראשון בניו יורק
ראש עיריית ניו יורק אריק אדמס, המשיך את המסורת ארוכת השנים בתפוח הגדול, והתכבד בהדלקת נר ראשון של חנוכה, בחנוכייה שמוכרת על ידי ספר השיאים של גינס כגדולה בעולם. מדובר בחנוכייה המתנשאת לגובה רב, שמוצבת מדי חנוכה בעיר ניו יורק, בשדרה החמישית עם רחוב 59.

אדמס הגיע בקור הניו-יורקי מלווה באנשי צוותו כדי להדליק את הנר הראשון של חנוכה. לאחר שהתכבד בהדלקת הנר הראשון יחד עם טייקון הנדל״ן הניו יורקי רותם רוזן, ושגריר ישראל לאו"ם גלעד ארדן, דיבר אדמס בפני הבאים על משמעות החג. את חגיגות החנוכה המשיך אדמס בהדלקת נר ראשון נוסף בביתם של קונסול ישראל בניו יורק אסף זמיר ורעייתו מאיה ורטהיימר, ששיתפה את עוקביה בהתרגשות, בדבר אירוח האירוע. 

אריק אדמס ורותם רוזן  (צילום: Lubavich Youth )
אריק אדמס ורותם רוזן  (צילום: Lubavich Youth )

ימים של תום בפסטיבל 
במוצאי שבת נפתח בסינימטק בירושלים, פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים ה-24.  אל אירוע הפתיחה החגיגי הגיעו מאות אורחים, צופים ומוזמנים ובראשם: ראש העיר ירושלים - משה ליאון; יו״ר הועד המנהל של סינמטק ירושלים - דני מימראן; מנהל פסטיבל הקולנוע היהודי ירושלים -רוני מהדב-לוין; והמנהלת האמנותית של הפסטיבל - דניאלה תורגמן. בערב הפתיחה גם הוצגה התערוכה הקולינרית: "לא רק אוכל: עיצוב הזהות הלאומית דרך המטבח". התערוכה כוללת אסופה חדשה של קטעים מארכיון הסרטים הישראלי שצולמו בין שנות ה-20 לשנות ה-70 של המאה הקודמת, ונבחרו על ידי העיתונאית וחוקרת האוכל רונית ורד.

בהמשך הערב הוקרן סרט הפתיחה של הפסטיבל: "ימים של תום" שביים הבמאי האמריקני ג'יימס גריי. מדובר בדרמת התבגרות בכיכובם של אנתוני הופקינס, אן האת'ווי וג'רמי סטרונג, המתארת את חייה של משפחה יהודית בניו יורק בתחילת שנות השמונים של המאה הקודמת. הסרט מתעד את זיכרונות הילדות של ג'יימס גריי, שכתב וביים אותו. בין האורחים הנוספים שהגיעו לערב הפתיחה: מנהל המכון הצרפתי בישראל ג׳ורג׳ דיאנר; הבמאי והשחקן הצרפתי סטפן פרייס (במאי הסרט ״המקום בו החיים מתחילים״ שיוקרן בפסטיבל); המאייר הישראלי מישל קישקה (שהסרט ״הסודות של אבי״ הוא עיבוד מרגש לרומן הגרפי פרי מכחולו), ענת ריבלין ועוד. 

 דני מימראן,  רוני מהדב-לוין וסטפן פרייס (צילום: סיון פרג')
 דני מימראן,  רוני מהדב-לוין וסטפן פרייס (צילום: סיון פרג')

מישל קישקה (צילום: סיון פרג')
מישל קישקה (צילום: סיון פרג')

כוכבי חלאסרטן
תערוכת האומנות 'חלאסART' מתארחת עד לסוף החודש ב'שואו פרטי לאומנות עכשווית' שהוקם ע״י שוהם אליעז וישראל אליהו. כל ההכנסות ממכירת יצירות האומנות המוצגות בתערוכה ייתרמו לעמותת 'חלאסרטן' – המאגדת פעילות למען חולי הסרטן הצעירים בישראל. כבר בפתיחת התערוכה, שאליה נרתמו יוצרים רבים, נמכרו יצירות אומנות בסך מיליון שקלים וחצי, שיועברו לעמותת "חלאסרטן" שהוקמה על ידי זהר ויענקלה יעקבסון לזכר בתם טל שנפטרה מסרטן לפני 13 שנים. נפגשו בפתיחת התערוכה: מתי ודנה כוכבי, שירה קופרמן - מנכ"לית העמותה, יעל שרוני ונדב סברוב, נועה קולר, צופית גרנט ועוד. 

מתי כוכבי, זוהר יעקובסון ודנה כוכבי  (צילום: רפי דלויה)
מתי כוכבי, זוהר יעקובסון ודנה כוכבי  (צילום: רפי דלויה)

האפליקציה המסייעת 
ב"כפר עידוד" בנתניה, הושקה לאחרונה אפליקציה המיועדת לאנשים המתמודדים עם אוטיזם. האפליקציה, הנקראת CTRL פותחה על ידי צוות הפיתוח של חברת "אמדוקס" ביחד עם סטודנטים למנהל עסקים מהמכללה האקדמית נתניה, בהובלתו של אורי אוברוצקי, מרצה ליזמות בפקולטה למינהל עסקים, יזם חברתי ונציג ציבור ב'כפר עידוד'.

מטרת האפליקציה הינה לסייע לאנשים עם אוטיזם ללמוד באמצעות סימולציות והדרכות מותאמות, כיצד להשתמש נכונה ובדרך בטוחה ברשתות החברתיות, זאת בעקבות עלייה בנושא של הטרדות מיניות ברשת בקרב אנשים עם מוגבלויות. נכחו: פרופ' יעקב הרט נשיא המכללה; שני אחדות - מנכ"לית 'כפר עידוד'; נועה קופאמן - מנהלת אחריות חברתית ב'אמדוקס'; אנשי פיתוח מאמדוקס, סטודנטים, דיירי 'כפר עידוד' ובני משפחותיהם ועוד.

נועה קופאמן, אורי אוברוצקי, יעקב הרט ושני אחדות. (צילום: המכללה האקדמית נתניה)
נועה קופאמן, אורי אוברוצקי, יעקב הרט ושני אחדות. (צילום: המכללה האקדמית נתניה)