בטקס מרגש שנערך בראשון האחרון במלון דן פנורמה בתל אביב, הוכרזו נבחרי השנה בספורט הפראלימפי. פרס ספורטאי השנה הוענק לשחיין הפראלימפי עמי דדאון שזכה בשלוש מדליות זהב באליפות העולם שהתקיימה בפורטוגל, ופרס ספורטאית השנה הוענק לקלעית הפראלימפית יוליה צ'רוני שזכתה במדליית ארד באליפות העולם שהתקיימה באיחוד האמירויות וכבר הבטיחה את מקומה בפריז 2024. הפרסים הוענקו על ידי הספורטאים אורי ששון, אבישג סמברג ונועם גרשוני, במעמד שר התרבות והספורט מיקי זוהר. אנדרו דאנוס  מבעלי חברת ג'יימס ריצ'רדסון, המשמש כיו"ר של כבוד בוועד הפראלימפי, זכה לעיטור כבוד בגין תמיכה, ליווי ומימון  משמעותי של הוועד הפראלימפי במשך למעלה מעשור. עוד נכחו באירוע: יו"ר הוועד הפראלימפי - אלי בירנבאום, יו"ר ההתאחדות לספורט נכים - רו"ח אהוד רצאבי, ויו"ר איל"ן פרופ' אלון דומניס.

 אהוד רצאבי ומיקי זוהר (צילום: נדב הולצמן)
 אהוד רצאבי ומיקי זוהר (צילום: נדב הולצמן)

פלג ומשלחת הוד מלכותו

משלחת בריטית בראשותו של נציב הסחר של הוד מלכותו מלך אנגליה לאירופה, כריס בארטון, שכללה שלושים אנשי עסקים ופקידי ממשל ממגזר השירותים הפיננסיים בבריטניה, השלימה ביקור בישראל. הביקור כלל מפגשים עם נציגי שוק ההון, חברות פינטק ורגולציה. במהלך אחד המפגשים שנערך בביתו של שגריר בריטניה בישראל, העביר ערן פלג - יו"ר "קלאריטי קפיטל ניהול עושר", מהגופים הבולטים בישראל המתמחים בניהול עושר, סקירה לחברי המשלחת על שוק ניהול העושר בישראל ואמר, בין השאר, כי, לעיתים, השימוש בישראל במונח 'פמילי אופיס' הינו רופף, ואינו תואם למשמעותו האמיתית. לדבריו, תחת הכותרת הזו פועלים גופים מגוונים עם מודלים עסקיים שונים, והתחום עדיין פועל ברובו בהעדר רגולציה וסטנדרטים מקצועיים.

ערן פלג וכריס בארטון  (צילום: מ. צדוק קלאריטי )
ערן פלג וכריס בארטון  (צילום: מ. צדוק קלאריטי )

ההפוגה החברתית של בוגי

 במשכן לאמנות עין חרוד התקיים אירוע פתיחה לתערוכת הצילומים 46:47 – שהיא למעשה מיזם משותף של האמנית נעם בן גוריון-מוסרי - צלמת אישית-חברתית; מועדון הכדורסל גלבוע גליל; וקבוצת הכדורסל "ספיישל אולימפיקס גלבוע מעיינות" שבה משחקים אנשים עם מוגבלויות. שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון, לקח הפוגה של כמה שעות מהקרב שהוא מנהל לעצירת המהפכה המשפטית, ונשא דברים באירוע מתוקף תפקידו כיו״ר קבוצת הכדורסל ספיישל אולימפיקס ישראל, המיועדת לבעלי מוגבלויות. עוד נכחו באירוע: שימי ריגר - מאמן ופרשן הכדורסל האגדי, שנמצא בקשרי חברות עמוקים עם הצלמת נעם בן גוריון-מוסרי, ועם קבוצת הכדורסל גלבוע גליל, יחד עם בנו, יונתן ריגר, כתב התרבות של חדשות 12 ויו"ר עמותת "שווים", הסובל בעצמו מלקות ראייה נרחבת.

נעם בן גוריון-מוסרי ובוגי יעלון (צילום: רום שקד)
נעם בן גוריון-מוסרי ובוגי יעלון (צילום: רום שקד)

הליפמנים בוחרים בהראל

ירדן הראל, מגישה ודוגמנית מובילה בתחומי התיירות והלייף סטייל, נבחרה להוביל קמפיין פרסום, של רשת מלונות הבוטיק אטלס בהשקעה של כמיליון שקלים. ירון וליאור ליפמן, מבעלי הרשת, סיפרו כי במסגרת הקמפיין, שיכלול פרסום במדיות השונות, תתאים הראל למידותיהם של המלונות את התכנים המתאימים להם, ובכך תיתן את הזווית שלה לחופשה מושלמת ישראלית במלונות הבוטיק של אטלס – המיועדים לחופשות אורבניות עם קולינריה, ספא, תרבות והופעות.

ירון ליפמן, ירדן הראל וליאור ליפמן (צילום: ערן לוי)
ירון ליפמן, ירדן הראל וליאור ליפמן (צילום: ערן לוי)

טרמפולינה בקאמרי

במוצ"ש האחרון חגגו בתיאטרון הקאמרי את עליית ההצגה ״טרמפולינה״ של קבוצת הצעירים של התיאטרון. מדובר בקומדיה על זוג שנשבע שיביא מדליה אולימפית בקפיצה על טרמפולינה עד גיל 30. מנכ״לית התיאטרון, יפעת צחי -קיראל, קיבלה בחום את אורחי הכבוד בהצגה: המדליסטים האולימפיים לינוי אשרם ואורי ששון.

אורי ששון, יפעת צחי- קיראל ולינוי אשרם  (צילום: אור גפן)
אורי ששון, יפעת צחי- קיראל ולינוי אשרם  (צילום: אור גפן)

נואמים ביום אלון

בבית יגאל אלון שעל שפת הכנרת, התקיים באחרונה 'יום אלון' השנתי, לזכרו של יגאל אלון, בהשתתפות מאות צעירים מכל חלקי הארץ. בין הנואמים היו: יוסי קוצ'יק יו"ר הועד המנהל של בית יגאל אלון, יו"ר תקווה חדשה ח"כ גדעון סער, ומנכ"ל בית יגאל אלון דני זמיר.

יוסי קוצ'יק, גדעון סער ודני זמיר  (צילום: סרגיי בוייקו)
יוסי קוצ'יק, גדעון סער ודני זמיר (צילום: סרגיי בוייקו)