היזם, איש העסקים, והתעשיין קובי ריכטר, לשעבר יו"ר תנועת "דרכנו", פנה גם הוא דרך הרשתות החברתיות לראשי המדינה ברגע של עברית ועקרונות משא ומתן: "עמק השווה. לשפה יש תכונה מעניינת שביטויים שגורים מכילים בתוכם הגיון צרוף. כשמדברים על תוצאות משא ומתן שנגמר בהסכמה הצדדים "מגיעים לעמק השווה"! לא לפסגת השווה ואפילו לא מישור השווה. זאת משום שכל צד יורד אל עמק השווה מפסגת שאיפותיו או עמדות הפתיחה שלו. זה ההיגיון שבהסכם פשרה ולכן אין דרך למשא ומתן כשאחד הצדדים נשאר תקוע בפסגת שאיפותיו. אנא, נתניהו ויריב לוין, עצרו את תהליך החקיקה כדי שאפשר יהיה לחפש את עמק השווה!".

> אמנון שעשוע, נשיא ומנכ"ל חברת מובילאיי, ובעלי הבנק הדיגיטלי "וואן זירו", לא נשאר אדיש למציאות הקיטוב בעם וצייץ בטוויטר קול של היגיון: "ישראל היא מדינה יוצאת דופן הזוכה להיות במוקד העניינים העולמי כמעט בכל תחום. למרות המורכבות הפוליטית המלווה את קיומנו מאז הקמת המדינה הצלחנו לבלוט בכלכלה, בהייטק, במדעים, באומנות, בבריאות ועוד. כשאתה מוביל, חשוב להיות זהיר, מחיר הטעות גדול מדי. אל תמהרו. עצרו. קחו את הזמן לחשוב, להתלבט, להתייעץ, לבחון את ההשלכות בלב פתוח ובנפש חפצה. אלה החיים של כולנו".

אמנון שעשוע  (צילום: מובילאיי)
אמנון שעשוע  (צילום: מובילאיי)

האופטימיות של לניר

היזם נעם לניר, בעל השליטה ומנכ"ל חברת ההשקעות "ליוורמור השקעות"  שיתף את חבריו בפייסבוק ברשמיו מההפגנה הגדולה בעד הדמוקרטיה שנערכה ביום שני בירושלים: "רבים שואלים בימים אלא מה הפתרון או מה האקזיט פלאן ? אינני יודע את התשובה.

אבל אני אומר לכם בביטחון מלא שכל מי ששב לביתו מירושלים היום אחרי שהפגין שעות ופגש חברים מכל ימי חייו בדוחק ההוא.  כל אחד מהם חזר חזק יותר, חדור אמונה ואהבת הארץ.  חזר כשהוא מבין הייטב שהארץ הזאת לא אבדה ואנו כאן איתנים בין חברים וזיכרונות חיים שהם בסיס היוויתינו".

שיעורים באהבת אופנה

מוזיאון העיצוב חולון, המחלקה לעיצוב אופנה ב"שנקר" ובני משפחתו של מעצב האופנה הבינלאומי אלבר אלבז שהלך לעולמו, הציגו בשלישי את "שיעורים באהבה". מדובר במיצג אופנה ייחודי, במהלכו נחשפו יצירותיהם של תלמידי שנה ג' לעיצוב אופנה בשנקר, אשר עיצבו דגמים מרהיבים בהשראת אלבר אלבז ז"ל, בעצמו בוגר המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. את האירוע הנחתה יערה קידר, אוצרת התערוכה המצליחה "אלבר אלבז מפעל החלומות". באירוע נבחרו שלושה זוכים מבין הסטודנטים אשר זכו במלגת לימודים בשנקר מטעם משפחתו של אלבר אלבז. באירוע נכחו: דני וייס מנכ"ל המדיטק בחולון, מיה דבש - האוצרת הראשית של מוזיאון העיצוב חולון, אילן בז'ה - ראש מחלקת האופנה של "שנקר", אורית אפרתי - יו"רית חבר הנאמנים של "שנקר", עידית ברק ומוני מנדיק - מנחי הסטודנטים ומרצים בכירים במחלקת האופנה ב"שנקר", גליה הראל- דור יו"ר אגודת ידידי מוזיאון העיצוב חולון, ציפי ויגאל לנדאו, מירי טוכמאייר, גיתית פרידנברג, צבי ואיילת ימיני, רותי קסטיאל, ועוד. בני משפחתו של אלבר אלבז שנכחו באירוע - אחיותיו: רבקה בן טולילה, גלדיס אזן ובתה מאיה אזן, אחייניו: אלון בן טולילה שהעניק את פרס המלגות לזוכים, ואייל בן טולילה. 

גליה הראל-דור, יערה קידר, אילן בז'ה ואלון בן טולילה (צילום: רפי דלויה)
גליה הראל-דור, יערה קידר, אילן בז'ה ואלון בן טולילה (צילום: רפי דלויה)

מיה דבש ואורית אפרתי (צילום: רפי דלויה)
מיה דבש ואורית אפרתי (צילום: רפי דלויה)

רותי קסטיאל (צילום: רפי דלויה)
רותי קסטיאל (צילום: רפי דלויה)

גיתית פרידנברג (צילום: רפי דלויה)
גיתית פרידנברג (צילום: רפי דלויה)

מירי טוכמאייר (צילום: רפי דלויה)
מירי טוכמאייר (צילום: רפי דלויה)

דני וייס (צילום: רפי דלויה)
דני וייס (צילום: רפי דלויה)

> שלומי טחן - מנכ"ל מלונות דן, וגיא אדירן - מנכ"ל מלון דן אילת, אירחו את קוקטייל הפתיחה של "פסטיבל אילת למוסיקה קאמרית", המתקיים זאת השנה העשירית במלון דן אילת. באירוע השתתפה צמרת הניהול של רשת מלונות דן, נותנת החסות הראשית של הפסטיבל, כולל הבעלים מיכאל פדרמן, עם רעייתו ליאורה. 

מיקי וליאורה פדרמן (צילום: גיא יחיאלי)
מיקי וליאורה פדרמן (צילום: גיא יחיאלי)

> אריק טראמפ, בנו בן ה-38 של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ ונשיא חברת מלונות טראמפ, הוזמן להתארח בישראל על ידי חברת הנדל"ן YBOX לרגל השקת מגדל המגורים החדש שלה "גת רימון" שבתל אביב. משלחת טראמפ הצעיר התארחה במלון דן תל אביב, וקיימה סדרת פגישות עם נציגים ישראלים לשם הקמת רשת בתי המלון "TRUMP" בתל אביב, ירושלים, חיפה ואילת.

> יונה ברטל, מייסדת ומנהלת חוג הידידים של מרכז פרס לשלום ולחדשנות, אירחה בשני בערב "הפנינג חדשנות בקולינריה". ידידי מרכז פרס הוזמנו לטעום וללגום יחד, ונחשפו במהלך הערב, יחד עם מנחם הורוביץ והשף חיים כהן, לסטייקים מודפסים, המבורגר מחלבון חרגולים, גלידות מפטריית כמהין כחול לבן, וליינות ומיצים מתקתקים עם סוכר חלבוני פלאי. נפגשו במרכז: משה והניה נור, אפרת דובדבני, עתליה שמלצר, השף אידי ישראלוביץ', גליה אלבין, בת שבע בובליל, רינת ומוטי כוזהינוף, שלום זיידלר, קובי ועדה אשרת ונוספים. 

יונה ברטל ואידי ישראלוביץ'  (צילום: אלעד מלכא)
יונה ברטל ואידי ישראלוביץ' (צילום: אלעד מלכא)