פרס יגאל אלון 2023 למעשה מופת חלוצי, מטעם "עמותת דור הפלמ"ח", הוענק למכון המחקר מיגל, מקבוצת החברה לפיתוח הגליל. הפרס הוענק בטקס שנערך לאחרונה בבית הפלמ"ח בת"א, על ידי אלוף (מיל') נעם תיבון המשמש כיו"ר הנהלת פרס יגאל אלון, ואל"מ (מיל') זאב חיות - מנכ"ל קרן איתן ורטהיימר ז"ל וסטף ורטהיימר, לדוד זיגדון - מנכ"ל מכון המחקר מיגל; אורי דורמן - יו"ר המכון; ופרופ' דן לבנון המנהל המדעי.

מנדל הסרט

בראשון בערב קיימה קרן מנדל, במוזיאון ארץ ישראל בת"א, הקרנת בכורה חגיגית לסרט 'מנדל'  - על חייו, פועלו וחזונו של מייסדה של הקרן - מורטון ל' מנדל. מורטון מנדל, היה יזם ופילנתרופ, שעשה את הונו במו ידיו. יחד עם אחיו, ג'ק וג'וזף, הוא הקים ב-1940 את תאגיד התעשייה "פרמייר", שהתמזג לבסוף עם "פרנל אלקטרוניקה", בעסקה ששוויה עמד על שלושה מיליארד דולרים. שלושת האחים מנדל הקימו את קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, המממנת יוזמות רבות בתחום המנהיגות החברתית ברחבי העולם. הקרן פעילה בישראל מזה חצי יובל, ומקיימת תוכניות לפיתוח מנהיגות חינוכית במוסדותיה שלה, באוניברסיטאות, ובארגונים נבחרים. עד כה השקיעה הקרן בארץ מעל לשני מיליארד שקלים.

 באירוע הקרנת הסרט נשאו דברים: פרופ׳ יהודה ריינהרץ – נשיא קרן מנדל; במאי הסרט - גלעד טוקטלי, שסיפר על החוויה חוצת השנים והיבשות שבהפקת הסרט; וסטיב הופמן – יו"ר קרן מנדל. הגיעו לצפות ביחד: משה ויגדור -  מנכ"ל קרן מנדל-ישראל, חברי הנהלת הקרן, והבוגרים,  רון חולדאי – ראש עיריית ת"א-יפו, שלום בן משה - ראש עיריית ראש העין, מיכאל ביטון, פרופ׳ שלמה מור יוסף, פרופ׳ מנואל טרכטנברג, פרופ׳ רבקה כרמי, עו"ד תמי ויהודה רווה ועוד.

מיכאל ביטון, גלעד טוקטלי וסטיבן הופמן (צילום: סיון פרג')
מיכאל ביטון, גלעד טוקטלי וסטיבן הופמן (צילום: סיון פרג')

יהודה ריינהרץ ורבקה כרמי (צילום: סיון פרג')
יהודה ריינהרץ ורבקה כרמי (צילום: סיון פרג')

העיטור של ניקוליץ'

עיטור גבוה מטעם ממשלת סרביה הנקרא "כוכב קאראג'ורג'ה" (Karađorđeva zvezda), הוענק לאלכסנדר ניקוליץ', קונסול הכבוד של סרביה בישראל, ודירקטור של נציגות לשכת המסחר והתעשייה של סרביה בירושלים. העיטור הוענק לו בגין הישגיו בפיתוח יחסי ידידות בין הרפובליקה של סרביה לבין מדינת ישראל, בתחום שת"פ בין-ממסדי, אקדמי, כלכלי-מסחרי, תרבות, ספורט, ודיפלומטיה הציבורית.

 עד כה זכו לעיטורים הנשגבים של סרביה ישראלים אחדים. ניקוליץ' הוא הראשון מביניהם שצמח בקהילה היהודית של יוגוסלביה לשעבר, ועלה ארצה. הוא היה אחד העורכים של הספר בשפה האנגלית על עבודותיו הנבחרות של ד"ר קאלמי ברוך בתחום תרבות הלאדינו והשפה הספרדית-יהודית. העיטור הוענק לו במסגרת הטקס הממלכתי המתקיים מידי שנה בחג הלאומי המרכזי של סרביה –"יום המדינה", בארמון הנשיאות בבלגרד, ע"י נשיא רפובליקת סרביה, אלכסנדר ווצ'יץ' (Aleksandar Vučić), בנוכחות שגריר ישראל בסרביה, יהל וילן, שרי ממשלת סרביה ובראשם רה"מ אנה ברנאביץ' (Ana Brnabić) והפטריארך הסרבי פורפירייה (Porfirije).

 אלכסנדר ווצ'יץ' ואלכסנדר ניקוליץ'  (צילום: נשיאות רפובליקת סרביה)
 אלכסנדר ווצ'יץ' ואלכסנדר ניקוליץ' (צילום: נשיאות רפובליקת סרביה)

הג'וינט לזכרו של אקשטיין

הקרן לידידות וארגון הג'וינט ערכו אירוע לזכרו של הרב יחיאל אקשטיין ז"ל, לציון ארבע שנים לפטירתו. במהלך האירוע ציינו המשתתפים את שיתוף הפעולה ארוך השנים בין הקרן לג'וינט, בין היתר בפרויקט שנועד לסייע לאלפי קשישים יהודים מעוטי יכולת, וניצולי שואה במדינות ברית המועצות לשעבר, ולספק את צרכיהם הבסיסיים ביותר. נכחו: נשיאת הקרן לידידות, יעל אקשטיין ובני משפחתה, מנכ"לית הקרן לידידות העולמית, רובין ואן האטן, יו"ר דירקטוריון הקרן לידידות, בישופ פול לאניר, מנכ״לית ג'וינט העולמי, אריאל זוואנג, מנכ״ל ג׳וינט-חמ״ע, סטפן אוסקר ומנכ"לית ג'וינט ישראל, ד״ר סיגל שלח. עד כה ובמהלך השנים תמכה הקרן בג'וינט בסכום בגובה של 200 מיליון דולר.

אריאל זוואנג ויעל אקשטיין  (צילום: אריאל חנין)
אריאל זוואנג ויעל אקשטיין  (צילום: אריאל חנין)

טעמים של קיץ

דני בן רעי, יו"ר "הגלידות של פלדמן" ושותף מנהל בקרן גרין לנטרן (בעלי החברה), ריצ'י האנטר, שותף מנהל בקרן גרין לנטרן, וארז וולף, מנכ"ל "הגלידות של פלדמן", אירחו את  עובדי החברה ומפיציה ברחבי הארץ לאירוע השקת המוצרים החדשים לעונת 2023 . האירוע נערך במתחם האירועים "לאגו" בראשון לציון, וכלל קבלת פנים, ארוחת צהרים, נאומים וכמובן טעימות של מגוון הגלידות החדשות.

דני בן רעי, ארז וולף וריצ'י האנטר (צילום: שרון ניסימאין)
דני בן רעי, ארז וולף וריצ'י האנטר (צילום: שרון ניסימאין)

ביוטי בשרונים

מתחם Meex שרונים מקבוצת חצי חינם, פתח את חגיגות יום האישה עם רשת חנויות הבישום והקוסמטיקה גלאם42, אשר תשיק בקרוב חנות חדשה במתחם, בשטח של 500 מ״ר, ובהשקעה של עשרה מיליון שקלים. באירוע ביוטי שקיימו, השתתף הסטייליסט וכוכב הרשת אייל חדד אשר העביר סדנת סטיילינג, והמאפר הראשי של קבוצת אסתי לאודר - עידן בר שליט, שהעביר סנדת איפור מקצועי. באירוע נכחו גם ליהי סונק מנכ"לית MEEX נדל"ן, ומאור קדוש הבעלים של רשת גלאם42.

ליהי סונק, אייל חדד ומאור קדוש    (צילום: פוטו כרמלי)
ליהי סונק, אייל חדד ומאור קדוש  (צילום: פוטו כרמלי)