חברת "אלקטרה פאוור" (לשעבר "סופרגז") אשר החלה לספק חשמל ללקוחות פרטיים במסלולים חסכוניים, הקימה במתחם מפעלי שאן מתקן קוגנרציה אשר כולל מערכת ייחודית לאספקת CNG (גז טבעי דחוס). המתקן עתיד לשמש את הצרכנים והמפעלים שנמצאים באזור התעשייה שאן, הסמוך לעיר בית שאן. לדברי אנשי אלקטרה פאוור השימוש במתקן צפוי להביא את האזור לעצמאות אנרגטית, ולהפחית את עלויות החשמל והאנרגיה במפעלים באזור במאות אלפי שקלים בשנה. באירוע ההשקה של המתקן השתתפו, בין היתר: בעל השליטה בקבוצת אלקו - דני זלקינד; חברי הנהלת אלקטרה פאוור בראשות המנכ"ל, חן מלמד; המשנה למנכ"ל, עמית פרגמנט, מנכ"ל מפעלי שאן - גברי איכנולד, יו"ר מפעלי שאן - יונתן בשיא, מנכ"ל ויו"ר מפעלי עמק הירדן - דני טרגן, מנשה שלום - מנכ"ל צמח מפעלים ומשקי עמק הירדן, ועוד.

נלחמות בשיח הפוגעני
במטרה להילחם בשיחה הפוגעני במדיה, הציגו השבוע נשיאת עמותת אנוש צופית גרנט ומנכ"לית העמותה ד"ר הלה הדס את 'מדד הסטיגמה' לרעיית הנשיא מיכל הרצוג. אנוש - העמותה הישראלית לבריאות הנפש, שמה לה למטרה למקד את הזרקור על התופעה, להפחית סטיגמה ולהוביל שיח נקי ומכבד. כזה שלא עושה שימוש באבחנות רפואיות ובמצבים נפשיים כמילות גנאי ושאינו פוגע באנשים המתמודדים יום יום עם מגבלה נפשית. במסגרת זו פרסמה העמותה זו השנה השנייה בשיתוף עם יפעת מחקרי מדיה, את "מדד הסטיגמה" - המדרג את ההתבטאויות הפוגעניות ביותר בשנה החולפת, בין אם בנאומים של נבחרי ציבור, ציוצים בטוויטר של מובילי דעה וקובעי מדיניות, או פוסטים ברשתות החברתיות.

צופית גרנט, מיכל הרצוג והלה הדס (צילום: תמר מצפי)
צופית גרנט, מיכל הרצוג והלה הדס (צילום: תמר מצפי)

מאסטר קלאס על ליפסטיק
NARS - מותג האיפור האמריקאי המוביל, השיק בישראל את סדרת POWERMATTE LIPSTICK.  לרגל ההשקה בישראל הגיעה ארצה רייצ'ל הארדי - המאפרת הראשית של המותג בבריטניה. הארדי הציגה את הסדרה החדשה המכילה תרכובת  Power Pigment Complex, שהיא תערובת דינמית של פיגמנטים טהורים עתירים בשמנים מועשרים וברכיבים הנועלים את הפיגמנט על השפתיים למשך 10 שעות. 

מוזמני אירוע ההשקה שנערך בגלריית "שלוש" בת"א, נהנו מתצוגת אופנה ומאסטר קלאס שהועבר על ידי הארדי. אירחו את הערב: ניצה בילט - יו"רית קבוצת לילית קוסמטיקה, אורי בילט - מנכ"ל קבוצת לילית קוסמטיקה, ועדי קדם מנכ"לית NARS ישראל.

אורי בילט, עדי קדם, רייצ'ל הארדי וניצה בילט (צילום: נטשה זריקר)
אורי בילט, עדי קדם, רייצ'ל הארדי וניצה בילט (צילום: נטשה זריקר)

אנו לחמין של אנסקי
במוזיאון ״אנו״ בתל אביב, נערך לאחרונה אירוע במסגרתו שרי אנסקי ובתה מיכל אנסקי הציגו יחד מיזם חדש במרכזו  עומד החמין האייקוני של שרי. בנות משפחת אנסקי חברו  ל"יאנגו דלי"  אפליקציית מכולת האונליין שפיתחו טכנולוגיה לשימור הטעם של החמין ברמה שיוכל להיות מופץ במשלוח מהיר לכל בית בישראל. הגיעו לנשנש חמין של אנסקי: ראובן ריבלין ובת זוגו שרית צמח, מנכ״ל יאנגו דלי ארטשס דבטיאן,  אריאלה ורטהיימר, ישראל אהרוני, גיא פינס ועוד. 

ראובן ריבלין ומיכל אנסקי (צילום: דניאל אסולין / סטודיו 4040)
ראובן ריבלין ומיכל אנסקי (צילום: דניאל אסולין / סטודיו 4040)

שרי אנסקי (צילום: דניאל אסולין / סטודיו 4040)
שרי אנסקי (צילום: דניאל אסולין / סטודיו 4040)

הנעלים של לוי
התערוכה Heellusion של קובי לוי, נפתחה לאחרונה בגלריית "פריסקופ" שבתל אביב. לוי, אמן ומעצב נעליים, התרגש כאשר לכבוד פתיחתה של התערוכה הגיע מווייסנפלס שבגרמניה, מאטיאס בוטגר, המשמש כיו"ר אגודת הידידים של מוזיאון הנעליים שבעיר, שנחשב לאחד המובילים בתחומו באירופה. בוטגר בא במיוחד על מנת לכבד את לוי בתערוכה שהיא סימן דרך עבור המעצב הישראלי, המסכמת 22 שנות יצירה. בוטגר הזמין את לוי להציג תערוכת יחיד של יצירותיו במוזיאון הנחשב. הנעליים שעיצב לוי לאורך השנים מפארות אוספי מוזיאונים ואוספי אמנות פרטיים מסביב לעולם, וננעלו על רגליים מפורסמות כמו רגליה של ליידי גאגא, נטע ברזילי, וופי גולדברג, פרגי  (Black Eyed Peas) ועוד. התערוכה בתל-אביב מתקיימת בשיתוף רשת "שופרא", שלה היסטוריה של עשייה משותפת עם לוי. 

מאטיאס בוטגר וקובי לוי (צילום: אביעד זיסמן)
מאטיאס בוטגר וקובי לוי (צילום: אביעד זיסמן)

מסדירים את הבלוקצ׳יין בבר אילן 
בשלישי בבוקר נערך כנס ״כלכלה מבוזרת בשוק הישראלי״ בשיתוף קהילת הפינטק הישראלית, ומרכז הבלוקצ׳יין בלשכה לטכנולוגיות מידע והפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר-אילן.  הכנס עמד בסימן הסדרת תחום הבלוקצ׳יין בשוק הישראלי, וסקירת ההתפתחויות בתחום בארץ ובעולם. לקחו חלק: מנהל קהילת הפינטק הישראלית - שמואל בן-טובים; ד״ר מילי פרי - יו״רית מרכז הבלוקצ׳יין בלשכה לטכנולוגיות מידע ומנהלת חדשנות Fintech.IL  ; פרופ׳ עדי אייל מהפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן, שגם הנחה את הכנס; עו״ד אמיר וסרמן יועץ משפטי ברשות לניירות ערך; ד״ר שמואל אברמסון -  סגן הכלכלנית הראשית במשרד האוצר; ד״ר רמי ששון - לשעבר קצין ציות ראשי, בדיסקונט; ניר בן שמש - מנהל מחלקת אשראי ופינטק, ברשות שוק ההון; פרופ׳ רות פלאטו-שנער, ראש המרכז לדיני בנקאות ורגולציה פיננסית במכללה האקדמית נתניה, ועוד.