בחמישי האחרון המריאה טיסת אל-על הראשונה לעיר דבלין שבאירלנד. לרגל הפעלתו של הקו החדש, נערך טקס חגיגי בטרקלין 'המלך דוד' של אל-על. אל הטקס הגיעו שרת התחבורה מירי רגב, שגריר אירלנד בישראל - קייל אוסאליבן, יו״ר רשות שדות התעופה - יצחק (ג׳רי) גרשון, ויו״ר אל-על - עמיקם בן-צבי. מנכ"לית אל-על, דינה בן טל גננסיה, סיפרה על ה"דיליי" בהפעלת הקו, שכן לפני כשלוש שנים כבר הכל היה מוכן לקראת הפעלתו והטיסה הראשונה של אל על לדבלין, אך אז הגיעה הקורונה ועימה סגירת השמיים. הקו לדבלין הוא סנונית שנייה ברשימת הקווים החדשים שמשיקה אל-על, אחרי שנחנך באחרונה קו חדש ליפן. בקרוב, והודות לאישורי הטיסה שקיבלה החברה לטוס מעל עומאן (מה שיקצר את זמני הטיסה למזרח כדור הארץ באופן משמעותי), ישנה כוונה להרחיב גם את מגוון היעדים במזרח, כולל טיסות ישירות לאוסטרליה.   

משקיעים בנוער 

עמותת "יוניסטרים" ששמה לה למטרה להכשיר בני נוער מהפריפריה הגיאוגרפית והחברתית ומכלל המגזרים ליזמות עסקית וחברתית, ומעניקה לאלפים מהם הזדמנות וקו זינוק שווה להצלחה בחיים, קיימה בימים אלה "פאנל השקעות", בראשות יו"ר ומייסד העמותה רוני צארום, והמנכ"לית יפעת בכור. "פאנל ההשקעות" מהווה אירוע שיא עבור חניכי שנה ג' של תכנית העמותה EdVenture – . מטרת הפאנל היא לדמות תהליך גיוס הון ועמידה בפני משקיעים ומשקיעות פוטנציאלים. במהלך הפאנלים, שנערכו במתחמי - Meta ישראל ובאלטשולר-שחם, קבוצות של חניכי וחניכות יוניסטרים, מכל רחבי ישראל, הציגו את המיזמים שאותם הם מפתחים במסגרת התכנית בפני עשרות אנשי ונשות עסקים והייטק, אשר ייעצו לקבוצות כיצד להמשיך ולפתח את המיזמים ודירגו אותם. הקבוצות המצטיינות, אף זכו בפרסים בשווי אלפי שקלים, לטובת המשך הליך פיתוח המיזמים שלהם.  לקחו חלק בשיפוט: קלמן שחם מייסד ובעלי אלטשולר שחם, עדי סופר-תאני מנכ"לית Meta  ישראל, יפעת רייטר מנכ"לית AIG , אבי ורטהיים יו"ר אלוני חץ, אייל מליס מנכ"ל קבוצת תנובה, רמי חזן מנכ"לZap Group,  ספיר אפרתי שותפה בדלויט ישראל ועוד. 

יפעת רייטר, יפעת בכור ועדי סופר-תאני (צילום: נווה אביאני)
יפעת רייטר, יפעת בכור ועדי סופר-תאני (צילום: נווה אביאני)

קלמן שחם (צילום: נווה אביאני)
קלמן שחם (צילום: נווה אביאני)

בוקר נשי עסקי

הבנק הבינלאומי אירח כנס נשים אליו הוזמנו לקוחות הבנק מהמגזר העסקי, ובכירות מחברות הייטק, תעשייה, מסחר, נדל"ן, ופיננסים. הכנס נערך בשעות הבוקר במתחם "בית השמחות" בתל-אביב וריכז אליו כ-300 משתתפות בהן: קרן חזון - מנכ"לית תורפז תעשיות; אירית שלומי - דירקטורית בבנק לאומי, דפנה הר לב - מנכ"לית ובעלי קבוצת אביב; ורד צרפתי - מנכ"לית חברת הנדל"ן צרפתי שמעון, ותהילה ינאי - מנכ"לית ובעלים BDI. מנכ"לית הבנק הבינלאומי סמדר ברבר-צדיק, דיברה על חשיבות הניהול הנשי לחברה כולה, ולחברות העסקיות בהן מכהנות נשים. ברבר-צדיק ציטטה מחקרים לפיהם שנתיים לאחר מינויה של אישה למנכ"לית בחברה, מחיר המניה עולה ב-20%. לאחר מכן נערך פאנל על בנקאות עם מנהלות בכירות מהבנק, אשר כלל תובנות וטיפים על השקעות וניהול הפיננסים במשפחה. את הכנס חתמה הופעתה של הזמרת קרן פלס.

סמדר ברבר-צדיק ודפנה הר-לב   (צילום: אייל טואג)
סמדר ברבר-צדיק ודפנה הר-לב (צילום: אייל טואג)

בק והלווינים עוברים

חברת ISI, מהמובילות בתחום החלל בישראל, אשר שיגרה לפני חודש לחלל את לוויין התצפית המתקדם EROS- C3 , עברה בימים אלו למשכנה החדש בבניין OROT באור יהודה. המשרדים החדשים בשטח כולל של כ- 3,000 מ"ר, מתפרשים על פני שתי קומות, בעיצובה של האדריכלית יפעת שמרלינג. בטקס חנוכת המשרדים החדשים השתתפו מנכ"ל החברה נועם סגל, יו"ר ISI ושותף בכיר בקרן פימי - גילון בק, וחברי דירקטוריון בחברה, ביניהם, הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, אלוף (מיל') עמוס מלכא, ועוד.

גילון בק ונועם סגל  (צילום: ISI)
גילון בק ונועם סגל  (צילום: ISI)

פותחים עונה בנחשולים

מנכ״ל מלון "חוף נחשולים" אלון וינטר, וסמנכ״לית השיווק אירית שמעוני, אירחו אירוע מושקע לרגל פתיחת עונת התיירות אביב-קיץ 2023. השנה נערך האירוע בדגש על האטרקציות שבאזור המלון הנמצא על החוף למרגלות הכרמל, וכלל סיורים  מודרכים בכפר האמנים עין הוד, הכרות עם אמני הסביבה ויזמים מקומיים, סדנאות הרגעה ותרפיה בצלילים, ביקור במוזיאון המזגגה, ו׳הספינה׳ המפורסמת בשטח המלון, ארוחת ערב חגיגית וסדנת יין ליקב טפרברג.  במפרץ שלידו שוכן המלון מוצעות גם פעילויות של מועדון שייט וגלישה, המאפשר התנסות בגלישת רוח, גלישת גלים, בוגי, סאפ וקאייקים. 

אלון וינטר ואירית שמעוני (צילום: אביב עגיב)
אלון וינטר ואירית שמעוני (צילום: אביב עגיב)

יוחננוף בדופק גבוהה

חברת "יאנגו דליברי" בראשות המנכ"לית אור זנו-רביד אירחה במסעדת 'תמנע', של השף ניר מסיקה, מפגש שעסק בחדשנות בעולם הקמעונאות. באירוע נאם איתן יוחננוף, מנכ"ל ובעלי  רשת יוחננוף, שהתייחס להשפעה הכלכלית בעקבות המציאות העכשווית: "מי שמכיר אותי יודע שהדופק שלי לא עולה כל-כך מהר, אך בתקופה הזאת אני מודה שאני לא רגוע. מה שקורה במדינה מטריד מאוד, ומעבר לכך – אנחנו כבר לא עושים עסקים כמו שעשינו אתמול, והשקעות לא מגיעות. כל אלו יקרינו על העתיד, וחוסר היציבות הזו לא מהווה קרקע פורייה לעסקים. אבל, אני לא אומר להרים ידיים – להיפך! אנחנו הכוח המניע בישראל ואנחנו צריכים להיות חזקים, להמשיך קדימה ולהיות אופטימיים חרף המצב".

איתן יוחננוף, אור זנו-רביד וניר מסיקה   (צילום: karela Agency)
איתן יוחננוף, אור זנו-רביד וניר מסיקה (צילום: karela Agency)

נפלאות סופהשבוע

> איוונקה טראמפ העלתה תמונה של בעלה ג'ארד קושנר ושל בנם בתפילת שחרית בכותל המערבי. 

איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר (צילום: רויטרס)

> עם חידוש הפעילות הכלכלית בין סין וישראל פוסט הקורונה, הוענק לד"ר שוקי גלייטמן פרס הידידות של פרובינציית גוואנגדונג, כהוקרה על מאמציו לשימור ולטיפוח היחסים הכלכליים בין סין וישראל בשנות המגפה.

שוקי גלייטמן (צילום: תמר מצפי)
שוקי גלייטמן (צילום: תמר מצפי)