> ערב הגאלה החגיגי של "שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023", נערך בהאנגר 11 בנמל תל אביב על ידי היזם והמפיק מוטי רייפ ובהנחייתה של גלית גוטמן, במעמד כבוד ראש עיריית תל אביב-יפו מר רון חולדאי ורעייתו יעל. במסגרת הערב התקיימה תצוגת אופנה ביוזמת חברת קורנית דיגיטל אשר הוקדשה לצו השעה בנושא דמוקרטיה, סובלנות ושוויון. על מסלול הדמוקרטיה של קורנית דיגיטל הוצגו דגמים שעוצבו על ידי מעצבי אופנה: רון חולדאי לאופנת סגל, ליהיא לפיד הופיעה בדגם של שמלת 'מסעות' אשר עוצבה על ידי 12 מעצבי אופנה לדגם אחד המציין את הצורך באיחוד וחיבור בין כולנו, זהבה גלאון בדגם של המעצב דוד וקסלר, עברי לידר בדגם של אביעד הרמן, מאיה ורטהיימר בדגם של עדי קרני, רותי רודנר בדגם של שחר אבנט, שרון אדם (אמו של עומר אדם) בדגם של שלומי דדון, יובל כספית בדגם של עומר מיכאלי, השחקנית יארה זריק בדגם של המעצב נעים כסים, השחקנית סמר קופטי בדגם של שאדי, מורן זר קצנשטיין בדגם של ליאור שוורצמן, מוטי רייפ בדגם של חנה מנקס, תאלין אבו חנא, אליה נוף ונטלי דדון בדגם של יניב פרסי, ליבי ניחמובסקי בדגם של לאה שניאור.

מוטי רייפ (צילום: haydon perrior)
מוטי רייפ (צילום: haydon perrior)

ליהיא לפיד (צילום: haydon perrior)
ליהיא לפיד (צילום: haydon perrior)

יעל ורון חולדאי (צילום: רפי דלויה)
יעל ורון חולדאי (צילום: רפי דלויה)

איל וולדמן (צילום: רפי דלויה)
איל וולדמן (צילום: רפי דלויה)

חני הורביץ (צילום: רפי דלויה)
חני הורביץ (צילום: רפי דלויה)

הילה רהב (צילום: לנס הפקות)
הילה רהב (צילום: לנס הפקות)

> רעיית נשיא המדינה הגברת מיכל הרצוג העניקה פרס מפעל חיים למעצבת האופנה הגר אלמביק "אלמביקה" על 35 שנות יצירת אופנה, בערב הגאלה של "שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023". מיכל נרצוג אמרה: "הגר אלמביק, שזוכה השנה, ובצדק רב, לקבל פרס מפעל חיים בזכות שלושים וחמש שנים של יצירה ותרומה משמעותית. שנים ארוכות של השפעה לא רק על עולם האופנה הישראלי, אלא גם כיצואנית אופנה מובילה. תודה לך הגר, על העשייה המופלאה הזאת, שהיא כל-כך ישראלית מן הצד האחד, וכל-כך פורצת גבולות - עולמית וגלובלית, מן הצד השני".

מיכל הרצוג, הגר אלמביק (צילום: שוקה כהן)
מיכל הרצוג, הגר אלמביק (צילום: שוקה כהן)

> ענת בוגנר, מנכ"לית דלתא ישראל מותגים הזמינה לתצוגת האופנה הא-בינארית, של המותג הבועט fix ב"שבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023" אורחים רבים ביניהם: אורי עייני מנכ"ל אדלר חומסקי, דנה רוזנבליט, בעלים ומנכ”לית משותפת נעלי nimrod, אילן בז'ה ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, בת שבע בובליל, אילנה קאופמן, איבונה קרוגליאק שבאה ללוות את הבת יהלי על המסלול ועוד רבים אחרים.

על המסלול צעדו יוצר התוכן עדן דניאל גבאי, שצעד על המסלול פעם כגבר ופעם כאשה, שרית פולק אשר הפתיעה כאשר עלתה על המסלול מתוך הקהל בהלבשה תחתונה,  נטע ברזני בהלבשה תחתונה,  רומי פרנקל, ג'וליה שחר (רוקדים עם כוכבים), הדוגמנית אלאיה הוף, יולי חמו, ליה נגה,  ג׳סיקה ואן דה רובארט, נופר מורלי, דוגמנית הפלאס סייז סינדי צ'אדי, גלי מועלם, בלוגרית האופנה עינב כהן, כוכבי הרשת ירדן דונה ממן ומיכאל טמיר, כוכבת הרשת יובל עייני, כוכב הרשת אבייתר עוזרי, נועם אלון, אור גל ולראשונה עלו על המסלול יהלי קרוגליאק, בתה של מלכת היופי לשעבר איבונה קרוגליאק וליאן ברוש, בתה של דוגמנית העל הבינלאומית, נינה ברוש (ויק), לצד עשרות דוגמנים נוספים.

אורי עייני וענת בוגנר (צילום: רפי דלויה)
אורי עייני וענת בוגנר (צילום: רפי דלויה)

> במסגרת שבוע האופנה קורנית FAC ת"א 2023 התקיים פאנל בנושא "העתיד כבר כאן - פתרונות חדשניים לסרטן השד" - המצאות וחידושים רפואיים וטכנולוגים באבחון וטיפול הקשורים בתחום, לרופאים ולמטופלים, שחלקם נשמעים כמו מדע בדיוני. בפאנל, אשר הנחתה שרון גוטליב הנדלסמן, מנכ"לית Shela Health , ממנהלות קהילת פמטק בישראל, השתתפו: טללית בוסי תל-צור - סמנכ"לית פיתוח עסקי ושיווק בינלאומי של חברת אייסקיור מדיקל הישראלית, ד"ר מריאן חטיב  -  מנהלת המרכז לבריאות השד בבית החולים איכילוב, ומעצבת האופנה נעמה חסין שחלתה בסרטן השד והחלימה בזכות הגילוי המוקדם. בסיום הפאנל התקיימה תצוגת אופנה של מעצבת האופנה טובל'ה חסין.

טללית בוסי תל-צור (צילום: יח''צ)
טללית בוסי תל-צור (צילום: יח''צ)

> השנה המעצבות נעמה וטובהל'ה חסין למותג טובהל'ה חוגגות בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב עם קולקציה בסימן חגיגות 75 למדינת ישראל, תחת המסר: "עוד לא אבדה תקוותינו"! בשורה ראשונה ישבו והתרשמו מהקולקציה:  מיקי בוגנים, ציפי רפאלי, דליה רבין ואשת נשיא המדינה מיכל הרצוג.  כאשר התצוגה הסתיימה לצלילי השיר "דמוקרטיה" מתוך הסרט קזבלן.

מיקי בוגנים, ציפי רפאלי, דליה רבין, מכיל הרצוג  (צילום: אור גפן)
מיקי בוגנים, ציפי רפאלי, דליה רבין, מכיל הרצוג (צילום: אור גפן)

> בת הזוג של יהונתן מרגי, ליה שון צעדה לראשונה על המסלול בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב, בתצוגה של המעצב אריאל טולדנו. ליה שון צעדה על המסלול עם עגילים בעיצוב מיוחד של מותג התכשיטים המקומי ord diaomonds בעיצוב אור ונטע דביר. העגילים בשיבוץ 700 יהלומים בשווי של למעלה מחצי מליון שקלים היו מאובטחים כל מהלך התצוגה על ידי מאבטחים. את התצוגה פתחה חן אמסלם, לצד: הדר ברייר, מעיין דורי, גל רובין, ליה שון, שרית פולק ונוספות.

המעצב אריאל טולדנו וליה שון  (צילום: haydon perrior)
המעצב אריאל טולדנו וליה שון (צילום: haydon perrior)