שם חברה: משרד עו''ד נ. פינברג ושות'

שנת הקמה 1973

מספר עובדים- 60

יעד: פאפוס, קפריסין.

עו''ד אורלי אבירם, שותפה מנהלת בנ. פינברג ושות', מומחית בדיני עבודה
בספטמבר האחרון יצאנו 60 איש - עורכי הדין וסגל האדמיניסטרציה, לפאפוס, קפריסין, לארבעה ימים גדושים בפינוקים וכיף. החגיגות בקפריסין החלו במלון סופר-מפנק מול הים הכחול, עם בריכת אינפיניטי לשחייה ונמשכו לפי התכנית בהפלגות ושיט, מסעדות מובחרות, בארים וריקודים. כן שילבנו תוכן משפטי, הרצאות בדיני עבודה, שנשאו שותפים במשרד בנושאים עכשוויים. בשנה שלפני נסענו לכרתים.

החשיבות ביציאה לחופשה ובנסיעה למספר ימים היא בעיקר בגיבוש, ביצירת ״ספייס״ לשיחות לא פורמליות, למפגש אישי בין כולם ולחוויות משותפות, משום שכולנו הרבה יותר פנויים ופחות לחוצים, מעלים נושאים שפחות מדברים עליהם בשגרת היום יום וצוחקים הרבה. מניסיון, כשכולם יושבים יחד יש לנו יותר זמן למפגש ולשיחות.

החופשות שלנו הן בקונספט מפנק ומרענן, לפעמים גם בשילוב תכנים מקצועיים, ומאפשרות התנתקות מהמקום הפורמאלי ויצירת אווירה קלילה והיכרות ברבדים נוספים של כל הצוות. במהלך החופשה אין אף פעם ניתוק מלא כי אנחנו במקצוע של 'מתן שירות׳, ולכן גם בימים אלה אנחנו רוצים לענות ולהיות זמינים, אבל באינטנסיביות שונה.

אנחנו משתדלים לבחור בכל יעד את הדברים הטובים ביותר שיותירו זיכרונות וחוויות טובות וגם היכרות עם המקום הספציפי, לדוגמא, אוכל מסורתי למקום, טיולים בשטח, הפלגות, נסיעות בשטח, שהייה בטבע, ועוד. אני מתאימה את התכנית ליעד הנבחר והאופי של המקום הוא זה שקובע את התוכן, ההרכב והמינונים.

אורלי אבירם (צילום: אופיר אייב)
אורלי אבירם (צילום: אופיר אייב)

שם החברה: טופ גאם

שנת הקמה: 2004

מס' עובדים: כ-150

יעד: אילת

עמיחי בר-ניר, מנכ"ל החברה: "ההון האנושי הוא המשאב הכי חשוב בטופ גאם, ולכן חשוב לנו להוקיר ולהעריך אותו בכל הזדמנות שיש לנו. בשנה האחרונה בחרנו להוציא את כל העובדים לנופש חברה באילת, שכלל גם את בני ובנות הזוג. לקחנו פסק זמן מן השגרה המוכרת וממשימות היום-יום, עצרנו להוקיר ולהודות גם לבני ובנות הזוג, שהם חלק בלתי נפרד מהתרומה היום יומית לעשייה ולהצלחת החברה.

במסגרת הנופש, שילבנו פעילויות מגבשות ומהנות, הכוללות, מסיבת ריקודים, פעילויות גיבוש, סיור מעשיר ומרחיב ידע, זמן חופשי ושלל פינוקים. הנופש יצר שבירת שגרה, אשר הביאה את העובדים להרגיש משוחררים, קרובים זה לזה, כאשר הדגש, היה על תחושת ה''ביחד''.

עמיחי-בר-ניר (צילום: באדיבות טופ גאם)
עמיחי-בר-ניר (צילום: באדיבות טופ גאם)

שם החברה: משרד ארנון

שנת הקמה: 1957

מס' עובדים: כ-600

יעד: גואה, הודו

השותפים אייל הכהן ואסף מסיקה שהיו אחראים מטעם הפירמה על החופשה:
"רצינו לארגן חופשה במקום שמאפשר ניתוק אמיתי מחיי היום-יום האינטנסיביים, בסטנדרט גבוה שמעניק לעובדים הכרה על ההשקעה הרבה ובאורך מספק, כדי שנוכל להנות יחדיו בנחת. נפשנו בריזורט מדהים בגואה, עם איזון מוקפד בין פנאי למסיבות מושקעות, עם תפאורה חלומית לתוך השעות הקטנות של הלילה. הצענו מגוון של פעילויות בחירה כדי שכל אחד יבחר לפי טעמו כגון: יוגה, מדיטציה, טיולים, וסיורים להכרת התרבות, האתרים והטבע המקומיים. טעמנו אוכל מקומי עשיר וטעים ודאגנו באופן מלא ובסטנדרט זהה גם לשומרי השבת והכשרות. חופשה כזו מאפשרת אינטראקציה בינאישית ובלתי אמצעית בין כלל אוכלוסיית המשרד ללא הבדלי תפקיד ובכירות, ואכן הבחנו שכבר נוצר מכנה משותף רחב של זהות ארגונית אחודה. טיול שכזה תורם רבות ליצירת אווירה נעימה במשרד המבוססת על אמון, שייכות וחברות, ומעודד שיתופי פעולה ועזרה הדדית. זה כמובן חשוב תמיד, אך במיוחד במשרד כמו שלנו שעבר מיזוג גדול בשנה החולפת. אחרי שקיבלנו משובים פנטסטיים מהעובדים, ומהתבוננות באינטראקציה במסדרונות ובחדרי הישיבות מאז הטיול, אנחנו יכולים לומר בבטחה שהמטרה הושגה".

אייל הכהן ואסף מסיקה (צילום: פרטי)
אייל הכהן ואסף מסיקה (צילום: פרטי)

שם החברה: תן ביס

שנת הקמה: 2000

שנת רכישה על ידי Just Eat Takeaway.com: 2018

מס' עובדים: 550

יעד: חופשת סקי בשוויץ

תומר פפר מנכל "תן-ביס": באפריל 2022, כ־400 עובדי מטה ישראל של פלטפורמת המשלוחים "תן ביס" טסו לחופשת סקי של ארבעה ימים בשוויץ.

העובדים התארחו בכפר הנופש היוקרתי Arosa שנמצא בלב הרי האלפים, כ־150 ק"מ מציריך. בזמן החופשה לעובדים הייתה בחירה בין מספר פעילויות כמו שיעורי סקי וסנואובורד, מזחלות, וטיולים רגליים בשלג. מידי ערב אורגנו עבורם אירועי חברה מיוחדים. מדובר בהטבה גלובלית שהובילה חברת האם Just Eat Takeaway.com לכ־6,000 מעובדיה ברחבי העולם. האפשרות להתנתק לכמה ימים מהעבודה היומיומית ולהנות יחד כקולגות מחוויה חדשה ומרגשת היא משמעותית ביותר. זו הזדמנות להכיר אחד את השני טוב יותר, להעמיק חברויות קיימות ולהכיר קולגות מצוותים אחרים. יותר מהכל, שמחנו להוקיר את עובדות ועובדי החברה על כל העשייה וההשקעה שלהם.

תומר פפר (צילום: נמרוד בר און)
תומר פפר (צילום: נמרוד בר און)

שם החברה: רייסדור יזמות בע"מ 

שנת הקמה: 2005

מספר עובדים: כ-60

יעד: איחוד האמירויות - דובאי

יקי רייסנר, מנכ"ל ובעלים רייסדור יזמות: "איחוד האמירויות ודובאי בפרט, הוא היעד המושלם לאוהבי הבניה והאדריכלות, שכן הוא פותח הזדמנות להיכרות מעמיקה עם נוף אורבני עתידני יוצא דופן, לצד דיונות מדבריות נידחות, נווה דקלים, כפר דייגים, חופים מרהיבים ועוד.

לנו כחברה היה חשוב לשלב את תחום ההתעסקות שלנו בבחירת היעד ודובאי ללא ספק המקום המושלם לכך. במהלך הטיול הכרנו את המבנים המרהיבים, שבנו מיטב האדריכלים בעולם ואת המסר שעומד מאחוריהם, למדנו על הכלכלה הפורחת בקניוני הענק ועל מרכזי האומנות והתרבות העצומים.

הטיול לווה על-ידי אוטובוס צמוד ממותג, מדריך מקומי ומדריכה ישראלית. דאגנו לעובדים לשלוש ארוחות ביום בכשרות מהודרת, שהינו במלון הילטון הכשר, ונהנינו מאטרקציות ופעילויות למשך כל היום.

הנופש בדובאי היה עבורנו לנקודת ציון שלעולם לא תישכח – החופשה אפשרה לעובדי המשרד והשטח להכיר לעומק אחד את השני, דבר שלא היה קורה בהכרח בשגרה היומיומית. חזרנו מהחופשה מלאים בחוויות עם חיוך גדול ומוטיבציה אין סופית להמשיך ולהוביל את החברה קדימה כל אחד בתחומו.

יקי רייסנר (צילום: גיא שנקרמן)
יקי רייסנר (צילום: גיא שנקרמן)