מקבץ אסקפיזם: בעוד עם ישראל מסב לארוחות החג ומנסה להרחיק מהשולחן ומהתודעה את הפוליטיקה החולה והמצב הביטחוני הרעוע, היו מי שבחרו לעקוב אחר המתרחש מרחוק, וליהנות בארצות אחרות מה"ביחד" המשפחתי. אריאלה ורטהיימר וכל בני משפחתה טסו לחופשה באפריקה שתועדה על ידי הבת מאיה ורטהיימר בהומור, כולל סרטון שנון המדמה את הסדרה 'הלוטוס הלבן'; עידן ובתיה עופר בילו עם הילדים ביפן; הראל ויזל ומשפחתו נהנו מחופשה באתונה; שירה מרגלית ואילן שילוח עשו את יוון; ורד וברק רוזן טסו לדובאי; משפחת מיכל ודוד פורר נהנתה מחופשה בתאילנד; גם עומר דנקנר ולי גרבנאו בילו עם הילדים באי קוסאמוי; ואילו עינת שרוף לקחה אזימוט הפוך מהמזרח ובילתה במיאמי שבארה"ב. מבין הנשארים בישראל: בת שבע ומשה בובליל שאירחו משפחה, חברים וחיילים בודדים בליל סדר שערכו במלון בבעלותם "קלאב הוטל" אילת, ורינת קליין שיצאה לטיול ביישוב אבירים, ונקלעה למתקפת הטילים על הצפון.

בתיה ועידן עופר (צילום: אמיר רון)
בתיה ועידן עופר (צילום: אמיר רון)

בת שבע ומשה בובליל (צילום: אביב חופי)
בת שבע ומשה בובליל (צילום: אביב חופי)

חגיגות העשור של ליאל שגיא

המיליארדר טדי שגיא ואם ילדיו יעל נזרי המתגוררים כיום בדובאי, הגיעו ארצה לחגוג את הפסח, אבל לא רק. ביום שלאחר ליל הסדר אירחו בני הזוג בביתם בהרצליה פיתוח את מסיבת יום הולדת עשר של בתם ליאל. נושא המסיבה הנבחר היה דיסקו, והילדים נהנו מהפעלות שונות שכללו גם אומגה. כמו כן הוכנה עוגה מעוצבת בהתאם לקונספט הנבחר. גם החברות של נזרי בהן אתי קובו, אלינור קופלר, והדס מוזס-ליכטנשטיין הגיעו לחגיגה ונהנו עם הילדים במסיבה. 

יעל נזרי וטדי שגיא (צילום: רפי דלויה)
יעל נזרי וטדי שגיא (צילום: רפי דלויה)

וייצמן - מהמעבדה לשינוי חיים 

טרום החג נערך אירוע של חברי מועדון דור ההמשך של אגודת ידידי מכון ויצמן -   WeizmannVibe בראשות יו"ר המועדון והבעלים של קבוצת אלדר, עמיר שאלתיאל, ומנכ"לית אגודת הידידים - יעל גורן-וגמן. האירוע נערך ב'זאפה מידטאון' שבתל אביב וכלל הרצאות  בתחום החדשנות ו-Tech Transfer. ד"ר עפר שפירא - מנכל 'ידע', זרוע המסחור של מכון ויצמן למדע, ציין כי מטרתו הראשונית של מכון ויצמן היא לייצר ידע - לטובת האנושות. כמו כן, תאר בהרצאתו את הדרך שבה המחקרים שהחלו במכון הופכים לאפליקציות ולטכנולוגיות משנות חיים.

ד"ר רונית גולדברג - מנכ"לית Liposphere , בוגרת מכון ויצמן למדע, שיתפה על המסע שהחברה עברה עד אשר נבחרה ע"י Nature ו - Merck לאחת מחברות הסטארט אפ המבטיחות שיצאו ממוסד אקדמי, ודניאל שדות - מנכ"ל Modulight Bio סיפר על הפטנט שמאפשר בקרה על המסלולים במוח שלנו ושעשוי יום אחד להוביל לטיפול באפליפסיה ובפרקינסון. לאחר ההרצאות עלה להופיע בפני המוזמנים הזמר מאור כהן. 

השתתפו באירוע: פרופ' אלון חן - נשיא מכון ויצמן למדע; יורם דבש - נשיא הפדרציה העולמית של בורסות היהלומים; עומר גטניו - מנכ"ל ומייסד The Service,  גל אביב - מנכ"ל בלנדר השקעות, רן היישטיין - ראש נציגות בנק EFG בישראל, עו"ד ירון קרמר, דוד צורי – מפקד הימ"מ לשעבר, אבי אדרי - מנכ"ל סינמה סיטי, עדי הייניש מנכ"ל קלאודזון, פרופ' רן בליצר, אלי שגיב - מנכ"ל לוריאל ישראל וזוגתו לאנה אלנר, שמוליק ארבל - משנה למנכ"ל בנק לאומי, ורבים נוספים.

שמוליק ארבל ועמיר שאלתיאל  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
שמוליק ארבל ועמיר שאלתיאל (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

יעל וגמן-גורן ויורם דבש (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
יעל וגמן-גורן ויורם דבש (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

רן בליצר ואלון חן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
רן בליצר ואלון חן (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

רונית גולדברג  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
רונית גולדברג  (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

דניאל שדות (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)
דניאל שדות (צילום: אוהד הרכס ואיתי בלסון, מכון ויצמן למדע)

המבורגר מעניק

יו"ר דירקטוריון חברת הביטוח הראל - יאיר המבורגר; מנכ"ל הראל - ניר כהן; ונשיא לשכת סוכני הביטוח, שלמה אייזיק; העניקו כמדי שנה עשרות מלגות. המלגות - מטעם קרן המלגות של משפחת המבורגר וחברת הביטוח הראל בשיתוף לשכת סוכני הביטוח - יאפשרו לבני משפחה של סוכני וסוכנות ביטוח קיימים להשתלב גם כן בענף הביטוח, באמצעות לימודי תואר ראשון או שני במגמת ביטוח במכללה האקדמית נתניה או במסגרת מוסדות רשמיים שיאפשרו להם להוציא רישיון סוכן ביטוח. במעמד חלוקת המלגות אמר המבורגר כי הוא  סבור שהסטודנטיות והסטודנטים יביאו עמם משב רוח מרענן וחדשני ויתרמו רבות לענף הביטוח בארץ ובעולם. 

שלמה אייזיק ויאיר המבורגר (צילום: ים לביא)
שלמה אייזיק ויאיר המבורגר (צילום: ים לביא)