ידידי מוזיאון תל אביב לאמנות, וחברי חוג הידידים הבינלאומי של המוזיאון שהגיעו לארץ לחופשת הפסח, התכנסו למפגש החג המסורתי שמקיים המוזיאון מדי שנה בימי חול המועד.  הערב שאורגן על-ידי מוריאל גולדשטיין - מנהלת קשרי החוץ של המוזיאון, החל בקוקטייל במסעדת פאסטל, ובברכה של מנכ"לית המוזיאון טניה כהן-עוזיאלי, אשר התגאתה בהישג המרשים של מוזיאון תל אביב שדורג במקום ה-48 ברשימת 100 המוזיאונים הפופולריים בעולם בשנה החולפת. משם המשיכו המוזמנים לסיור אמנות אקסקלוסיבי, בזמן שהמוזיאון סגור לקהל, וביקרו בתערוכות "שמי הוא מריאן" ו"ארווין וורם- הרחק בבית". בין המשתתפים במפגש: נשיאת הידידים הגרמנים הלן גלייטמן ובעלה סמי גלייטמן, בני משפחת בן רימון - ליליאן, דוד ולאון, דוד רקנאטי, קלוד ברייטמן, מייקל כהן, טום זריהן,  מיטשל ולורן פרסר, האחיות נעמי גבעון ונורית וולף, עליזה ואריאל יפו ועוד.

קלוד ברייטמן ודוד רקאנטי (צילום: רפי דלויה)
קלוד ברייטמן ודוד רקאנטי (צילום: רפי דלויה)

מיטשל ולורן פרסר (צילום: רפי דלויה)
מיטשל ולורן פרסר (צילום: רפי דלויה)

מקבץ אסקפיזם: בעוד עמישראל מסב לארוחות החג ומנסה להרחיק מהשולחן ומהתודעה את הפוליטיקה החולה והמצב הביטחוני הרעוע, היו מי שבחרו לעקוב אחר המתרחש מרחוק, וליהנות בארצות אחרות מה"ביחד" המשפחתי. אריאלה ורטהיימר וכל בני משפחתה טסו לחופשה באפריקה שתועדה על ידי הבת מאיה ורטהיימר בהומור, כולל סרטון שנון המדמה את הסדרה 'הלוטוס הלבן'; עידן ובתיה עופר בילו עם הילדים ביפן; הראל ויזל ובני משפחתו נהנו מחופשה באתונה; שירה מרגלית ואילן שילוח עשו את יוון; ורד וברק רוזן טסו לדובאי; משפחת מיכל ודוד פורר נהנתה מחופשה בתאילנד; גם עומר דנקנר ולי גרבנאו בילו עם הילדים באי קוסאמוי; ואילו עינת שרוף לקחה אזימוט הפוך מהמזרח ובילתה במיאמי שבארה"ב. מבין הנשארים בישראל: בת שבע ומשה בובליל שאירחו משפחה, חברים וחיילים בודדים בליל סדר שערכו במלון בבעלותם "קלאב הוטל" אילת, ורינת קליין שיצאה לטיול ביישוב אבירים, ונקלעה למתקפת הטילים על הצפון.

עידן ובתיה עופר ולי עופר (צילום: אביב חופי)
עידן ובתיה עופר ולי עופר (צילום: אביב חופי)

מאיה ורטהיימר (צילום: בלינק)
מאיה ורטהיימר (צילום: בלינק)

ורד רוזן  (צילום: אביב חופי)
ורד רוזן  (צילום: אביב חופי)

עומר דנקנר ולי גרבנאו (צילום: אביב חופי)
עומר דנקנר ולי גרבנאו (צילום: אביב חופי)

תערוכה של המעצב והאדריכל הישראלי רון ארד, מעמודי התווך של האמנות הישראלית בעולם, נפתחה בגלריית גורדון שבתל-אביב. בתערוכה, תחת השם  "Dubito Ergo Cogito" מוצגות  עבודות של ארד מסדרת "המכוניות המעוכות", ועבודות מהשנתיים האחרונות בהם שני כיסאות חדשים שעוצבו בהשראת 'האדם החושב' של רודן.

רון ארד (צילום: אניישקה סטלקופר)
רון ארד (צילום: אניישקה סטלקופר)

חפץ מציגה
ענת חפץ - מרצה בכירה בשנקר,  אומנית ומעצבת ישראלית בעלת המותג KAWAYAN מציגה בימים אלו מיצג של עבודות הבמבוק שלה בלוקיישן היוקרתי - מלון קמפינסקי שבתל אביב. חפץ עתידה להציג את עבודותיה גם בתערוכה יוקרתית שתיערך בעיר ונציה שבאיטליה בחודש אפריל בשנה הבאה. 

ענת חפץ  (צילום: באדיבות KAWAYAN)
ענת חפץ  (צילום: באדיבות KAWAYAN)

המיליארדר טדי שגיא ואם ילדיו יעל נזרי, המתגוררים כיום בדובאי, הגיעו ארצה לחגוג את הפסח, אבל לא רק. ביום שלאחר ליל הסדר אירחו בני הזוג בביתם בהרצליה פיתוח את מסיבת יום הולדת עשר של בתם ליאל. נושא המסיבה הנבחר היה דיסקו, והילדים נהנו מהפעלות שונות שכללו גם אומגה. כמו כן הוכנה עוגה מעוצבת בהתאם לקונספט הנבחר. גם החברות של נזרי בהן, אתי קובו, אלינור קופלר, והדס מוזס-ליכטנשטיין, הגיעו לחגיגה ונהנו עם הילדים במסיבה. בתום החגיגות המשיכה משפחת שגיא לחופשה הכי קרוב לביתם החדש - בדובאי. 

ליאל שגיא  (צילום: פרטי)
ליאל שגיא  (צילום: פרטי)

רהב מתרגש מחיות
רני רהב התרגש מהמחווה לה זכתה נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שהגיעה ליהנות ממופע 75 שנה לגבעתרון שנערך בשישי האחרון, והעלה פוסט בפייסבוק: 

כבוד נשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, השתתפה כאחד האדם במופע של הגבעתרון (להקה אהובה עליי במיוחד). הקהל אמר את דבריו, וזה אומר הכל! רפורמה רק בהסכמה! ללא בית המשפט העליון, חזק כמו שלנו, קציני וחיילי צה״ל היו נעצרים בעולם כולו! בית המשפט העליון נר לרגלינו. זכרו שבית המשפט העליון הוא זה שאיפשר לראש הממשלה להמשיך בתפקידו! הוא מגן על ההתנחלויות, הוא מגן האזרח בוזגלו, וזה כל כך מרגש לראות את זה. 

במופע זה, הגבעטרון זוכי פרס ישראל, חגגו 75 שנה להקמת הלהקה. 75 שנה של זמר עברי ואהבת הארץ! יחד איתם על הבמה הייתה ירדנה ארזי הזמרת הלאומית.

על הגבעטרון, ירדנה והנשיאה חיות נכתב: ״כי אמיתית היא ולא סמל ולא דגל ולא אות - העבר מאחוריה, היא צופה אל הבאות!״

רני רהב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
רני רהב (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

אסתר חיות  (צילום: הדס פרוש)
אסתר חיות (צילום: הדס פרוש)

פרנסס על הסט
איש העסקים, משקיע ההון סיכון,  האמריקני-ישראלי דובי פרנסס, המוכר מהתכנית 'הכרישים', נחת בארץ לצילומי העונה החדשה וצילומי הפרסומת בכיכובו למותג ההשקעות Invest  מבית חברת הביטוח 'הכשרה'.

דובי פרנסס   (צילום: יאיר ולר)
דובי פרנסס   (צילום: יאיר ולר)