סמסו מזל טוב לרונית רייכמן והאקס דן להט, שחגגו בשבת האחרונה בר מצווה לבנם המשותף יהונתן. האירוע המתגלגל החל בעלייה לתורה בבית הכנסת והמשיך למסיבה בגן האורבני של "האומן 17" בתל אביב. גולת הכותרת הייתה ההופעה במסיבה של הזמר האהוב טונה. גם אחותו של חתן הבר מצווה אריאל, עלתה והקדישה לו את השיר "איך אפשר שלא" של ג'יין בורדו. הגיעו לברך: הסב אוריאל רייכמן, מתיו ומלאני ברונפמן, אילן שילוח ושירה מרגלית, פרי גלעדי, מוקי ורונית שניידמן, דגנית חרל"פ, סטייסי ואודי רקנאטי, ציפה ואריק כרמון ועוד. 

אוריאל רייכמן (צילום: אביב חופי)
אוריאל רייכמן (צילום: אביב חופי)

> לקראת החופשה הבאה שימו לב שאגדת הכדורגל ליאו מסי, מוביל קמפיין של תיקי נסיעות, מבית המותג הנחשק לואי ויטון. 

ליאו מסי  (צילום: רשתות חברתיות)
ליאו מסי (צילום: רשתות חברתיות)

רז בוורוד

בראש חבר השופטים של פסטיבל קאן לסדרות ניצב השבוע היוצר והשחקן ליאור רז. עוד עשו לנו כבוד על השטיח הוורוד בעיר קאן: מנכ"לית הוט - טל גרנות- גולדשטיין; אשת העסקים רונית רפאל; וחברי הקאסט של הסדרות "קורדרוי" של HOT , ו"קרתגו" של כאן 11 שהתחרו בפסטיבל. 

ליאור רז (צילום: רפי דלויה)
ליאור רז (צילום: רפי דלויה)

אלמוג מודה

דורון אלמוג, יו"ר הסוכנות היהודית, עדכן את חבריו בפייסבוק כי את השבוע האחרון העביר עם רעייתו  דידי בבית חולים איכילוב בעקבות החמרה בראייה שנבעה מגידול גדול (שפיר) - אדנומה – שפגע לה בעצב הראייה. אלמוג הודה לצוות הרפואי על הטיפול, והודה על אינסוף תפילות למען בריאותה של רעייתו וגילויי אהבה שבני הזוג קיבלו מחבריהם, על פני כדור הארץ.

אלוף (במיל') דורון אלמוג (צילום: יונתן זינדל)
אלוף (במיל') דורון אלמוג (צילום: יונתן זינדל)

יום השואה צוין השבוע באירועים שונים

 עידן ובתיה עופר אירחו דמויות בולטות מהקהילה העסקית והיהודית בלונדון, כדי להאזין יחד לעדותה של שורדת השואה רייצ'ל לוי, במסגרת אירועי 'זיכרון בסלון' '.בין האורחים – הסופר וההיסטוריון המפורסם סיימון סבג מונטיפיורי, איל הנדל"ן איאן ליבינגסטון עם רעייתו  הסופרת נטלי ליבינגסטון. אשת העסקים והפילנטרופית עירית שטראוס אירחה בביתה, בערב יום השואה, למפגש "זיכרון בסלון", את מאיר לבבי שורד שואה בן 84 מיוגוסלביה. שטראוס מלווה את לבבי מזה מספר שנים.  במפגש התארחו ילדי ונערי העמותה לקידום החינוך תל אביב יפו ששוחחו עם מאיר, שרו שירי זיכרון וניהלו שיחה פתוחה על זיכרון השואה. את הערב ליוותה בהתנדבות נהר אליעז צ'לנית צעירה כבת 16 זוכה בפרסים בינלאומיים מטעם קרן רונן. הגיעו לערב: אחותה של המארחת - עפרה שטראוס, חזקי פורטוביץ - מנכ"ל העמותה לקידום החינוך תל אביב-יפו, וחיים הורביץ - יו"ר הוועד המנהל של העמותה.

חיים הורביץ, עירית שטראוס וחזקי פורטוביץ  (צילום: טל קצורין)
חיים הורביץ, עירית שטראוס וחזקי פורטוביץ  (צילום: טל קצורין)

> המסעדנית ואשת העסקים רותי ברודו, בת לניצולי שואה, אירחה גם היא בביתה ערב של "זיכרון בסלון" עם אמה יהודית פרידלנדר. לצידה של ברודו ישב הזמר אביב גפן שנתן קולו בשיר. 

> ומעבר לים: גל גדות שיתפה את מאה מיליון העוקבים שלה על חווית הכבוד באירוח סלינה בינאז ניצולת שואה ששיתפה את סיפורה עם החבריה ובני משפחתה של גדות. גדות הוסיפה כי בסוף העדות שלה סלינה אמרה לה: "החיים הם בדיוק כמו מה שאמרת בסרט הוונדר וומן שלך- רק אהבה יכולה להציל את העולם". 

גל גדות (צילום: רפי דלויה)
גל גדות (צילום: רפי דלויה)

בהיכל התרבות שבתל אביב, התקיימה  פרמיירה חגיגית של סרט הקולנוע ״צדיק״. הסרט מביא לראשונה למסך הגדול את סיפור הגבורה מעורר ההשראה של חסיד אומות העולם - ניקולאי קיסליוב, קצין בצבא האדום, שהציל מאות יהודים ממכונת ההרג הנאצית והובילם במסע הצלה הירואי שנמשך חודשיים וחצי לאורך 1500 ק״מ ביערות הסבוכים של בלארוס, תוך לחימה בנאצים. בין מוזמני הפרמיירה: ליאורה עופר, זהבה גלאון, אברהם סלקטר, דפנה ארמוני, ציפי מור ונוספים.  

דבל'ה גליקמן וזהבה גלאון (צילום: דנה קופל)
דבל'ה גליקמן וזהבה גלאון (צילום: דנה קופל)

ליאורה עופר (צילום: דנה קופל)
ליאורה עופר (צילום: דנה קופל)


> ב"סינמה סיטי" שבגלילות נערכה הקרנת הסרט "הסודות של אבא" -  סרט אנימציה באורך מלא, שהפקתו נמשכה קרוב לעשר שנים, המבוסס על סיפורו האישי של הסופר הישראלי והקריקטוריסט מישל קישקה, העוסק בדור השני לשורדי שואה. הסיפור מסופר בנימה ייחודית ונוגעת ללב, על ניצולים ועל ניצחון הרוח האנושית. אירחו את ההקרנה: אלן גרינבלט - בעלי חברת ההפצה פילמהאוס בשותפות עם איש הקולנוע משה אדרי והמאייר קישקה.

אלן גרינבלט ומישל קישקה (צילום: רפי דלויה)
אלן גרינבלט ומישל קישקה (צילום: רפי דלויה)