- מדטרוניק - מהחברות הגדולות בעולם לטכנולוגיות רפואיות, החליטה לאמץ את קיבוץ סעד מהעוטף, שבו מתגורר אחד מהעובדים שלה, ושתושביו פונו למלון בים המלח. "מדטרוניק ישראל" תרמה ציוד שישמש למשחקיה לילדי הקיבוץ המתארחים במלון, וכן בנתה במקום ספסלים ופינות ישיבה עבור בני הנוער. עובדי החברה התנדבו וארזו חבילות עבור המשפחות המפונות. אריק קורקוס - מנכ"ל מדטרוניק ישראל ציין: "אנו רואים את העובדים שלנו כחלק ממשפחת מדטרוניק הרחבה, לכן מיד כששמענו על המצב, ראינו צורך לגייס את כל כוחה של החברה, מתוך חובה אנושית ולספק תמיכה לעובד, למשפחתו ולקהילה שלו בשעתם הקשה". כחלק ממהלך התמיכה, יזמה החברה קמפיין תרומה עולמי המזמין את 90 אלף עובדי החברה ב-150 המדינות ברחבי העולם לתרום לעמותות ישראליות, ביניהן מד"א, איחוד הצלה, ער"ן והסוכנות היהודית. על כל סכום שנתרם, מדטרוניק העולמית תכפיל את התרומה.
- ברק עילם, מנכ"ל נייס, התייחס למצב בישראל וציין בשיחת וועידה עם משקיעים: "כולנו בנייס רוצים להודות מעומק הלב לכל המשקיעים שלנו ברחבי העולם על התעניינות והתמיכה שלכם מאז פרוץ האירועים הנוראיים שהתרחשו בישראל ב 7 באוקטובר. 850 מתוך 8,000 אנשי נייס עובדים בישראל ואני מלא גאווה והערכה על המחויבות הבלתי מתפשרת שלהם ללקוחות, למוצרים ולהמשכיות העסקית שלנו בתקופה זו. בנימה אישית, ליבי עם 239 החטופים, בהם תינוקות וקשישים, המוחזקים למעלה מ-40 יום בשבי. ומכאן יש לי רק מסר אחד: החזירו אותם הביתה, עכשיו bringthemhomenow".
- חברי דירקטוריון התעשייה האווירית עם חברי הנהלת החברה, בהובלת היו״ר עמיר פרץ, המנכ״ל בועז לוי ויאיר כץ - יו"ר ארגון העובדים, ביקרו ביישובי העוטף, לפגוש מקרוב ולתמוך בתושבי העוטף, בצה״ל ובכוחות הביטחון. לצד הפעילות היומיומית של עובדי החברה לטובת צה"ל ומערכת הביטחון, התגייסו עובדי החברה לחיזוק החקלאות והעסקים בדרום. בשיתוף ארגון העובדים, נמכרו לעובדי החברה בימים האחרונים מעל 2,100 ארגזי ירקות של חקלאים מהדרום, מתוך הבנה כי חיזוק החקלאות הישראלית הוא אינטרס לאומי. בנוסף, הודפסו אלפי מגנטים שהוזמנו ממפעל "דפוס בארי" - ספק ותיק של התעשייה האווירית, אשר ספג פגיעה קשה בעקבות אירועי השבעה באוקטובר. דפוס בארי פתח את שעריו וחזר לעבוד ימים ספורים לאחר השבת השחורה.
- מיד עם פרוץ המלחמה, קבוצה של מפיקים ואנשי עסקים אשר פועלים לצד ״עמותת פעימת הלב״ פתחו את חמ"ל ״לב מברזל״ באולם האירועים L1 . במסגרת פעילות החמ"ל נאסף ציוד אישי ומזון לחיילים וחיילות אשר נמצאים בחזית. כל הבקשות אומתו וצוות המתנדבים בראשותו של המפיק אלירן ברדוגו, דאגו להפיץ אלפי מנות אוכל , לצד ציוד חשוב הכרחי לחיילים.
- פקטורי 54 התגייסה למען משפחות שפונו מהדרום ולמען חיילי צה"ל שנשלחו לחזית. החברה הקימה חמ"ל סיוע מיוחד במשרדי החברה החל מהשבוע הראשון ללחימה – במסגרתו נתרמו עד כה כ 45,000 פריטים לעשרות אלפי משפחות ולוחמים, בשווי כולל של 4.8 מיליון שקלים. החמ"ל עסק במיון הבקשות, שיחות עם המשפחות והחיילים, אריזת הסחורות ושילוח החבילות למוקדים שונים ברחבי הארץ. הפעילות כללה תרומות של פריטי ביגוד והנעלה עבור נשים וגברים, ודגש נרחב על בגדי ילדים עבור תושבי העוטף. לצד זה נתרמו חבילות רבות של מזון הלבשה תחתונה וציוד הכרחי ללוחמים בדרום ובצפון. החבילות הופצו על ידי מערך ההפצה של החברה, בנוסף למתנדבים מהחברה והקהילה שדאגו למסור את החבילות לכל יעד שנדרש.
- מוזיאון תל אביב לאמנות בשיתוף עם מסעדת פאסטל אירחו בסוף השבוע שוק איכרים צפון-דרום, בגן הפסלים של המוזיאון, במסגרתו התארחו עסקים קטנים מן הדרום ומן הצפון אשר מכרו את מוצריהם.
- בחברת סאקוני ישראל יזמו את פרויקט ״רצים למענם״. במסגרת הפרויקט תימכר ערכה הכוללת צמיד וזוג שרוכים צהובים לנעליים, בעלות סמלית של עשרה שקלים. הסכום יועבר במלואו כתרומה למטה משפחות החטופים. חניתה מי-טל - מנכ״לית סאקוני ישראל ציינה: "כאמא שעברה על בשרה את אותו בוקר שחור, כאשר בתי הייתה בין הניצולים מהטבח במסיבה הארורה, אני רואה חשיבות עליונה להירתם ולעשות ככל העולה על ידי למען המדינה, נפגעי העוטף והעלאת המודעות לחזרתם של החטופים בריאים ושלמים ב״ה לישראל״.
מנהלים נבחרים מדברים על האתגרים והדילמות בזמן המלחמה
רינת זילברשטיין, סגנית נשיא למחקר ופיתוח בחברת הטכנולוגיה הגלובאלית AT&T ומנכ"לית מרכז המחקר ופיתוח בישראל:
"המלחמה פרצה בבת אחת והשאירה את כולנו עם פצע שחור ומדמם בלב. תוך ימים ספורים, עשרות עובדות ועובדים שלנו גויסו, כמו גם בני ובנות משפחה רבים של עובדינו, כאשר חלק אחר מעובדינו גייס עצמו למערכי התנדבות שונים בכל חלקי הארץ. אצלנו במרכז הפיתוח, רווחת העובדים והעובדות שלנו היא לפני הכול גם בשגרה, ובוודאי במצב שכזה. אנחנו נמצאים בקשר ישיר עם כל עובד ועובדת ועושים הכול כדי לתמוך בהם, כל אחת ואחד עם ההתמודדות האישית שלהם. מה שמדהים הוא שלמרות הקשיים והאתגרים, הצלחנו לעמוד במחויבויות הארגוניות שלנו באופן מעורר השראה. מרכז הפיתוח והמחקר של AT&T בארץ מעסיק כ-500 עובדים ואחראי על פיתוחים בחזית הטכנולוגיה העולמית. ההירתמות של העובדים למאמץ המלחמתי אך גם למאמץ הארגוני למלא את השורות והחוסרים אפשרה המשכיות עסקית מלאה, והיא הרוח הישראלית החזקה של העם שלנו שגם במטה החברה בארה"ב רואים ומעריכים.
מתחילת המלחמה אנחנו מספקים תמיכה לאנשים שלנו. למשל, באמצעות קרן כספית ייעודית לעובדות ולעובדים אשר נפגעו מהמלחמה, שהקימה חברת AT&T, בשירות תמיכה נפשית דיסקרטי לעובדים ועובדות שמנוהל על ידי צוות של פסיכולוגים, תרומה משמעותית לשירותי הרפואה, וכן בעידוד ותמיכה במערך שלם של פעילות התנדבות ויוזמות של העובדים והעובדות שלנו לתמיכה ביחידות לוחמות של צה"ל, בארגונים חיוניים ובתושבי העוטף. אנו מעודדים אותם להציע יוזמות ומממשים אותן יחד.
בשבועות הראשונים למלחמה התמקדנו באופן טבעי רק בדברים הדחופים, ולהם הענקנו מענה מידי. כעת, עם התמשכות הלחימה, נכנסנו לעבודה בשגרת חירום מתוך הבנה שלפנינו עוד מערכה ארוכה. יש לנו חיילות אמיצות וחיילים אמיצים וכולנו מתפללים שהם, וכלל החטופים, יחזרו הביתה בשלום".