- חברת הסטארטאפ AISAP, קיבלה אישור ממנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA) עבור המוצר AISAP CARDIO  - פלטפורמת תוכנה מבוססת בינה מלאכותית ראשונה מסוגה שפיתחה החברה, המשמשת לאבחון מהיר של בדיקות אולטרסאונד וזיהוי מדויק של מחלות לב מבניות ואי-ספיקת לב. הפלטפורמה משלבת ארבעה מודולי אבחון מבוסס מכונה (CADx) של פתולוגיות מסתמי הלב ושמונה פרמטרים לבביים מרכזיים בפלטפורמת אולטרסאונד אחת מקיפה, ומייצרת, באופן אוטומטי, אבחנות, מדידות ודוחות מסכמים עבור הרופא. היא מסייעת בידי רופאים שאינם מומחים בתחום הדימות לבצע את הבדיקות בדרך אפקטיבית, להפיק את הסריקות הטובות ביותר, ולזהות במהירות ובדייקנות עד 90 אחוז מהפרמטרים המבניים והתפקודיים הלבביים הנפוצים ביותר, ליד מיטת המטופל, בתוך דקות.

AISAP הוקמה על ידי עדיאל עם-שלום המשמש כמנכ"ל, מנתח הלב פרופ׳ אהוד רענני מן המרכז הרפואי שיבא; פרופ׳ רוברט קלמפנר מנהל המכון למניעת מחלות לב ושיקום הלב במרכז הרפואי שיבא המשמש כמנהל הרפואי של החברה; והקרדיולוג פרופ׳ אהוד שוומנטל. AISAP גייסה השקעה ראשונית (סיד) בסך של 13 מיליון דולר, בהובלת קרן ההשקעות של חברת הראל ביטוח, קרן הבריאות הדיגיטלית Shoni Health ומשקיעים פרטיים מנוסים מתחום הבריאות.

- המפיק והמנהל המוזיקלי היהודי-אמריקני, סקוטר בראון, שהתגייס לטובת ההסברה הישראלית מאז ראשית המלחמה, עמד בראש הנואמים בפתיחת מיצג ההנצחה "נובה 06:29" בלוס אנג'לס. בראון הוא אחד התורמים שבעזרתו ותמיכתו הגיעה התערוכה לתקופה בניו יורק וכעת מוצגת בעיר המלאכים. 

סקוטר בראון (צילום: Matt Winkelmeyer gettyimages)
סקוטר בראון (צילום: Matt Winkelmeyer gettyimages)

- בסינמטק ירושלים, נערכה בראשון בערב הקרנת הבכורה לסדרת הרשת החדשה של "כאן דיגיטל" - "אנדרגראונד מאה שערים". הסדרה עוסקת בלהקת ראפרים, ומככבים בה סאבלימינל, אסף הרץ, עדי אלון, אסף הרוש, יהוידע שחר, רונה טולדנו, נועה חדד, טל עמר ורבים נוספים. את הסדרה יצרו והפיקו יוצרים ושחקנים חוזרים בתשובה והיא צולמה כולה בשכונה הכי חרדית בירושלים - מאה שערים. הסדרה חושפת לראשונה גם את האתגרים והקולות הפנימיים, מבית ומחוץ, איתם מתמודדים יוצרים חרדיים ומספקת ביקורת חברתית - הן על המגזר החרדי והן על החילוני.

סאבלימינל (צילום: ששון תירם)
סאבלימינל (צילום: ששון תירם)

- המפיק מוטי רייפ חגג בראשון בערב את יום הולדתו ה-60 במסיבה שמחה, כשהוא מוקף באוהביו. באומנותי: הופעה של להקת סקסטה ושירה בציבור עם עינת שרוף. חברים רבים הגיעו לחגוג עם רייפ הנרגש ובכלל זה: בן הזוג סימור לוזון, ילדיו של רייפ,  ואימו - שלה הודה בחום. בין המוזמנים: צחי ולאה שנירר, מירי טוכמאייר, לימור אלאלוף, אירמה אורנשטיין, איל וולדמן, אורנה דץ, סימונה שרם, סנדרה רינגלר ועוד ועוד. 

מוטי רייף (צילום: אלירן אביטל)
מוטי רייף (צילום: אלירן אביטל)

- ליאן קרמר- פושינסקי בתם של דפנה ואמיר פושינסקי, השיקה מותג אופנה חדש. המותג נמכר בבלעדיות באונליין, באתר ייעודי של המותג liankremer.com , ובא לתת מענה טרנדי, באיכות ובמחירים נגישים. הרעיון שעמד בבסיס עיצוב הפריטים הוא day to night- היינו פריטים שאפשר ללבוש בבוקר ללוק קליל ולא מתאמץ אך עדיין מלא בסטייל, ולהחליף בעזרת נעל עקב ללוק ערב .

אמיר פושינסקי, ליאן קרמר- פושינסקי ודפנה פושינסקי  (צילום: פרטי)
אמיר פושינסקי, ליאן קרמר- פושינסקי ודפנה פושינסקי  (צילום: פרטי)

- הקונדיטור מיקי שמו והקונדיטורית אור שפיץ, חברו יחד וישיקו לקראת סוף 2024, תכנית אפיה  חדשה בערוץ האוכל. במסגרת התוכנית, השניים ילמדו את הצופים בבית, כיצד להכין את הקינוחים האהובים ביותר שלהם. במסגרת ימי הצילום הארוכים של התכנית, שכללו שעות רבות, והרבה מאוד קלוריות, נהנה צוות התכנית ממיטב המאפים של שני הקונדיטורים. 

מיקי שמו ואור שפיץ (צילום: יוגב מאיר)
מיקי שמו ואור שפיץ (צילום: יוגב מאיר)

- במהלך חודש אוגוסט ולקראת סוף החופש הגדול, הגיעו מאות עובדי קבוצת הראל וילדיהם, למשרדי החברה, לימי התנדבות מרוכזים, שם ארזו 800 מארזים לבית הספר, עבור ילדים ממשפחות מעוטות יכולת. במהלך הפעילות ההתנדבותית התקיימה הרצאה של מייסד עמותת "אלון ואלה" - אלון בריקמן, שלימד על ערך ההתנדבות, הנתינה, החברות והערבות ההדדית, תוך המחשה של מושג ההתנדבות והחמלה כבר מגיל צעיר; וכן נערכה פעילות אינטראקטיבית-חינוכית יחד עם האלוף האולימפי אורי ששון, שסיפר על החוויות האישיות וההישגיות שלו בעולם הספורט, לרבות התמודדויות עם אתגרים שניצבו בפניו.

אורי ששון (צילום: אור גפן)
אורי ששון (צילום: אור גפן)

- הזמן הצהוב

אורן בר-גיל, סמנכ"ל השיווק של קבוצת הודיס: "מדי קיץ, חברת אורבניקה, משיקה קולקציית קיץ מושקעת בקמפיין גדול, הכולל את הפרזנטורים של המותג: אגם בוחבוט, לירז "סטטיק" רוסו, ועילי צ'פמן. השנה, בתקופה בה ישנם כל כך הרבה חטופים בשבי שחייבים לחזור הביתה, החלטנו במותג שלא נוכל לקיים את הקמפיין שלנו כמדי שנה, ומחובתנו לעלות את המודעות לחזרתם עכשיו הביתה.

ראשית, החלטנו לקמפיין הקיץ שלנו להוסיף פרנזטורית נוספת: גאיה קלדרון. גאיה, היא ביתו של עופר קלדרון שנחטף לעזה ונמצא בשבי חמאס. בנוסף, שני אחיה ארז וסהר, נחטפו גם הם וחזרו לאחר 52 ימים מהשבי. מאז, גאיה עוסקת בהעלאת המודעות לחזרתו של אביה הביתה. החלטנו שגאיה תוביל את הקמפיין לצד הפרנזטורים הקיימים כדי להראות את הפנים של המשפחה הזו ולצעוק לכולם: עופר וכל החטופים חייבים לחזור הביתה עכשיו.

בנוסף, לאחר שאנחנו משיקים קולקצייה, אנחנו נוהגים לשלוח את הפריטים למשפיעני רשת ויוצרי תוכן שעובדים עם המותג. השנה, כאמור, אין מקום להשקה "רגילה" ולכן, בקופסא המעוטרת אורבניקה, במקום דגמי הקולקצייה, להפתעתם של יוצרי התוכן הייתה רק סיכת החטופים, בקופסא ריקה עם הכיתוב "יש לנו קולקצייה חדשה! מה לא נחגוג את זה עם אאוטפיט חדש? לא! למרות שממש היינו רוצים לחגוג, אנחנו יותר רוצים שהם יחזרו... כולם. הביתה. עכשיו!. בנוסף סיכות החטופים שנשלחו במארז נמכרו בסניפי הרשת וכל ההכנסות ממכירתן (כמעל 100 אש״ח) נתרמו למטה החטופים. #BRINGTHEMHOMENOW"."

אורן בר-גיל  (צילום: חיים כהן)
אורן בר-גיל  (צילום: חיים כהן)