- מסורת מפגשי ההעשרה בלשכתו של מנכ״ל בנק מזרחי-טפחות נמשכת. לאחר שאירח לא מכבר את בכירי ענף התשתיות והנדל״ן, אירח השבוע המנכ"ל משה לארי, בכירים מקרנות ההון סיכון בישראל. האורחים נפגשו בתחילה עם אופיר מורד, סמנכ״ל ומנהל החטיבה העסקית בבנק, ונהנו ממינגלינג של בוקר. לאחר מכן, הציג בפניהם דני מאור - מנהל מחלקת הייטק בחטיבה לבנקאות עסקית, שדיבר על חשיבות ההיי טק למשק בישראל. את הבוקר המיוחד חתם העתידן של "בנק אוף אמריקה" - חיים ישראל, בהרצאה מרתקת. לקחו חלק: אריק קליינשטין - ממייסדי קרן ההון סיכון גלילות; טל ברנח - מנהל קרן ההון סיכון דיסרפטיב; יוסי מולדבסקי - שותף מייסד בקרן Plus Ventures,  טל רקנאטי - מקבוצת יוניון; קרן קופילוב - שותפה בקרן פירסט טיים; קרן קינן - שותפה בקרן ההשקעות פיקו; ירון אלעד - מנכ״ל אלרון ונצ׳רס; איציק אבידור - שותף בויולה ונצ׳רס; שרון ברזיק-כהן - שותפה בקרן ההון סיכון קומרה, ועוד. 

- ידידי תיאטרון בית ליסין ע"ש ברוך איבצ'ר התייצבו לפרמיירה של ההצגה "אנטיגונה", בכיכובם של ששון גבאי, ליהי קורנובסקי, יורם טולדנו, קרן צור, יעל וקשטיין, תום חגי, אורה מאירסון, ערן שראל, גיא תור, יגאל רזון וסורין לייזרוביץ. את המחזה כתב המחזאי הצרפתי זַ'אן אַנוּי, שעיבד נוסח מודרני לטרגדיה היוונית הקלאסית מאת סופוקלס. מדובר בדיוקן של גיבורה רגישה, נחושה ואמיצה, מרדנית מודרנית, שלא מוכנה להסכים עם פוליטיקאים שמשוכנעים שהם יודעים הכל. אירחו את הידידים: מנהלת התיאטרון - ציפי פינס, ויו"רית אגודת הידידים - הילה רהב. באו לצפות: רני רהב, מיכל ויובל רכבי, ציפי ואפרים קונדה, שרה גייגר, עירונה טייק, פרופ׳ זאב ורות רוטשטיין, אסנת ועמי אראל, אילנה ואברהם ביגר, יהודית ואביאם סלע, ורדה ובועז דותן, אורה ואביקם הראל, אורית וחזי בצלאל, לינדה ויצחק סגול, גלית ויוסי לנדסמן, רוחה ועודד עידן, אסתר ואבנר רז ועוד.

ציפי פינס, יובל רכבי, הילה רהב ומיכל רכבי (צילום: רפי דלויה)
ציפי פינס, יובל רכבי, הילה רהב ומיכל רכבי (צילום: רפי דלויה)

- סמסו מזל טוב ליפעת אירני מבעלי "פקטורי 54" שחגגה השבוע את יום הולדתה ה-40 בחברת חברותיה הטובות. הערב כלל הופעה אקוסטית של נינט, ונוף משגע על העיר הלבנה. בין החוגגות היו: רותם סלע, לירון ויצמן, יעל גולדמן, ורד רוזן שי לי ליפא ועוד.

- בכירים מענף ההייטק לצד משתתפים נוספים, הגיעו להכיר את הדור הבא של יזמים ויזמיות בישראל, וזאת במסגרת כנס פרוייקטי הגמר השנתי, של הפקולטה למדעי המחשב, במסלול האקדמי של המכללה למינהל. דיקן הפקולטה ד"ר איגור רוכלין נשא דברי ברכה ופתיחה ולאחר מכן האזינו הנוכחים להרצאה של חיים קופנס - שותף בקרן JVP, המלמד יזמות בפקולטה, שדיבר על מצבו ועתידו של ענף ההייטק הישראלי.

רגע השיא של הערב היה פאנל "הכרישים" המסורתי, שבמסגרתו שבעה צוותים מבין הסטודנטים למדעי המחשב, הציגו בפני הקהל, תחת זמן קצוב, את המיזם שלהם (פרויקט הגמר), תוך שהם מנסים לגייס השקעה מחברי הפאנל (ממש כמו בתכנית הטלוויזיה הפופולארית). פאנל השופטים ("הכרישים") השנה הורכב מניסים בר-אל - יזם עסקי וחברתי וממקימי תעשיית הסייבר בישראל; יוסי מולדבסקי - שותף מייסד של קרן ההון סיכון Plus Ventures; ונגה קאפ - שותפה מנהלת בקרן ההון סיכון i3 Equity Partners.  

יוסי מולדבסקי, נגה קאפ וניסים בר-אל  (צילום: יוסי אלטרמן)
יוסי מולדבסקי, נגה קאפ וניסים בר-אל  (צילום: יוסי אלטרמן)

- אורן סמדג'ה, המדליסט אולימפי וכיום מאמן נבחרת ישראל בג'ודו, יוביל מהלך חברתי של המרכז לצמיחה פיננסית מבית בנק הפועלים, במסגרתו תוענק מעטפת תמיכה וליווי מקצועי ואישי לעסקים קטנים של כל לקוחות הבנקים, ללא עלות. כספורטאי שקיבל ליווי מקצועי עד שהפך למדליסט אולימפי, וכמאמן שזכה להוביל מתאמנים להישגים בינלאומיים, סמדג'ה מכיר את האתגרים של בעלי עסקים. כבעל עסק בעצמו, של המרכז הישראלי לג'ודו, הוא מודע לחשיבות של תמיכה והדרכה לאורך הדרך. את המהלך מובילה ומלווה  נעמה הלוי-פאר, מנהלת המרכז לבנקאות חברתית בבנק הפועלים. 

נעמה הלוי-פאר ואורן סמדג'ה (צילום: אינגה שלום)
נעמה הלוי-פאר ואורן סמדג'ה (צילום: אינגה שלום)

- במרכז הרפואי לגליל שבנהריה נערך אירוע פרידה ממיכאל אילוז, המנכ"ל המיתולוגי של חברת "טבע נאות", שסיים את תפקידו ההתנדבותי כיו"ר עמותת הידידים של ביה"ח. המשתתפים נהנו מכיבוד עשיר שהוכן על-ידי מערך המזון, ובין המברכים היו נשיאת העמותה - רעיה שטראוס בן דרור, ומנהל ביה"ח - פרופ' מסעד ברהום, שאף העניק לאילוז תעודת הוקרה, ואת אות יקיר המרכז הרפואי. את האירוע הנחתה ד"ר מיכל קולן- מנהלת פרויקטים בעמותה. ב-12 השנים בהן שימש אילוז בתפקיד, גייסה העמותה כ-120 מיליון שקלים, שהושקעו בקידום המרכז הרפואי בתחומים שונים, כבינוי והצטיידות, חדשנות וטכנולוגיה מתקדמת, חיזוק ההון האנושי, טיפוח סביבה מעודדת החלמה, וחיזוק הקשר עם הקהילה.

רעיה שטראוס, מסעד ברהום ומיכאל אילוז (צילום: רוני אלברט)
רעיה שטראוס, מסעד ברהום ומיכאל אילוז (צילום: רוני אלברט)

- חברת "לילית קוסמטיקה" השיקה את החנות השביעית של מותג האיפור הנחשק NARS, ב"עופר גרנד קניון באר שבע". בחנות הושקעו כ- 1.2 מיליון שקלים, והיא משתרעת על שטח של 45 מ"ר. ניתן יהיה לרכוש בה מגוון ממוצרי המותג ומהקולקציות המתעדכנות, לצד חווית שירות מקצועית, אישית וייחודית. באירוע גזירת הסרט של החנות החדשה נכחו: ניצה בילט - יו"רית קבוצת לילית קוסמטיקה; אורי בילט - מנכ"ל קבוצת לילית קוסמטיקה; יעל צין-בילט - מבעלי החברה ומנכ"לית לילית קמעונאות בקבוצה; עדי קדם - מנכ"לית NARS ישראל, ומורן בן-אבו מנכ"לית עופר גרנד קניון באר שבע. 

יעל צין בילט, ניצה בילט, אורי בילט ועדי קדם (צילום: גלינה טולצינסקי)
יעל צין בילט, ניצה בילט, אורי בילט ועדי קדם (צילום: גלינה טולצינסקי)

- בדיזנגוף סנטר שבתל-אביב, נפתחה זו השנה השביעית ברציפות, תערוכת אופנה אחראית Re- Use  שבה מוצגים 21 דגמים פרי עיצובם של סטודנטים שנה ג' בקורס 'אופנה אחראית', מהמחלקה לעיצוב אופנה בשנקר.  

המיצג המרכזי בתערוכה הוא שמיכת טלאים קולקטיבית שנעשתה בידי כל הסטודנטים המשתתפים בתערוכה, והורכבה משאריות של חומרים צה"ליים שנותרו בחמ"ל של שנקר, מתחילת המלחמה. ה"חמ"ל של שנקר" התגייס בתחילת המלחמה ותרם את כישורי הסטודנטים והמרצים בעיצוב ותפירה של אביזרים נחוצים לצבא. מהשאריות של אותם חומרים, הסטודנטים ייצרו חלקים לשמיכת הטלאים, כאשר כל חלק נועד לבטא את חוויותיהם האישיות, תוך התייחסות לנושאים אקטואליים. התוצאה היא שמיכת טלאים שמעבירה את המסר של הזדהות עם החטופים, ועם החיילים שנהרגו ונהרגים, במלחמה שנכפתה עלינו ושטרם הגיעה לסופה. לפתיחת התערוכה הגיעו: אילן בז'ה - ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר; יונתן שם טוב - מנכ"ל שנקר; דן פילץ - מנכ"ל ובעלים משותף של דיזנגוף סנטר; אורית פרייליך - מרצה בכירה בשנקר ועוד. 

אילן בז'ה, דן פילץ ויונתן שם טוב (צילום: אחיקם בן יוסף)
אילן בז'ה, דן פילץ ויונתן שם טוב (צילום: אחיקם בן יוסף)