תנועת השלום הישראלית "נשים עושות שלום" ביחד עם השותפות הפלסטינית בתנועת "נשות השמש" קיבלו את פרס Albies של הקרן של אמאל וג'ורג' קלוני -Clooney Foundation for Justice, המכונה באופן לא רשמי "האוסקר של זכויות האדם”. הזוג קלוני נכח בעצמו באירוע וסלבריטאים רבים כגון ג'ימי סטיוארט, קייט בלאנשט, מישל אובמה ומריל סטריפ שאף הגישה את הפרס לתנועות הנשים. המנכ"ליות המשותפות של התנועה אורנה שרגאי וד"ר יעל ברודיא-בהט זכו גם בתמונה למזכרת עם הזוג קלוני. 

ג'ורג' קלוני, אורנה שרגאי, אמאל קלוני, יעל ברודיא-בהט (צילום: נשים עושות שלום)
ג'ורג' קלוני, אורנה שרגאי, אמאל קלוני, יעל ברודיא-בהט (צילום: נשים עושות שלום)

> מיזם TOM ("תיקון עולם מייקרס") ושגרירות ארה״ב בישראל, השיקו מרחב חדשנות חדש, במרכז התרבות של השגרירות בירושלים - (America Hub Israel (AHI. במסגרת שיתוף הפעולה בין הגופים, מיזם TOM סייע בהקמת מרחב טכנולוגי (makerspace) בבניין AHI אשר מוצגות בו מדפסות תלת-ממד, ועוד מגוון כלים וטכנולוגיות נוספים, ובזמן הקרוב הוא יוביל שם פעילות קהילתית לפיתוח פתרונות טכנולוגיים המיועדים לסייע לאנשים עם מוגבלויות.

> לאחר האירוע, כתב שגריר ארה"ב בישראל, ג'ק לו, בחשבון האקס שלו (טוויטר לשעבר): "היה תענוג להשתתף בהשקה של America Hub Israel, המרחב הציבורי המשופץ של @usembassyjlm בירושלים. בימים קשים אלו, יותר מתמיד, זהו מקום למצוא פתרונות באמצעות מעורבות בין אנשים מקהילות מגוונות. עם טכנולוגיה חדשנית, המרכז מחבר בין מנהיגי העתיד ובין מומחים וערכים אמריקאים , ומספק מרחב בטוח לזהות פתרונות יצירתיים לאתגרים משותפים".

ג׳ק לו (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה''ב בישראל)
ג׳ק לו (צילום: דוד אזגורי, שגרירות ארה''ב בישראל)

> באירוע שנערך ב'בית רמונא' שבמצפה רמון, הגיעה לסיומה תוכנית האקסלרטור 'EXPAND' שמטרתה לשלב סטארט-אפים ישראלים בתוכנית 'ארטמיס' של סוכנות החלל האמריקאית NASA ליישוב הירח בעתיד ולדריכה ראשונה של אדם על כוכב מאדים. אל האירוע הוזמנו מלבד היזמים ואנשי החברות, גם משקיעים פוטנציאליים. חמש חברות מבין 50 המועמדות, זכו להציג במהלך האירוע את הפיתוחים שלהן, בפני נציגי קרנות הון סיכון ומשקיעים אפשריים. בסופו של היום חברת Inhayle , שאותה ייסד איתי בן-ארצי, הוכרזה כזוכה וגם קיבלה מענק נאה על סך מאה אלף שקלים לטובת פיתוח המיזם. באירוע השתתפו גם יו"ר סוכנות החלל הישראלי דן בלומברג, בכירים מ-NASA שהתחברו און ליין, ונשיא המדינה יצחק הרצוג ששלח ברכה. האקסלרטור, שיצא לדרכו בהובלת עמותת Tech7 הדרומית שפועלת למנף סטארט-אפים מהנגב, והחברה הישראלית Creation-Space העוסקת בתמיכה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום החלל, זכתה לתמיכתם של ארגון Jewish National Fund USA שנציגו בפרויקט היה אורן חפץ; וקרן ההשקעות CreationsVC האמריקאית. מי שאירחו את הבאים היו עומרי דאי מנכ"ל Tech7 ורואי נאור מנכ"ל  Creation-Space.

עומרי דאי, רואי נאור, איתי בן ארצי, אורן חפץ (צילום: Tech7)
עומרי דאי, רואי נאור, איתי בן ארצי, אורן חפץ (צילום: Tech7)

> בשבת האחרונה ארגן אלוף הטניס הישראלי אנדי רם, יחד עם חבריו הטניסאים, יוני ארליך והראל לוי, טורניר זוגות ייחודי, לאנשי עסקים, במרכז הטניס והחינוך ברמת השרון. הטורניר, בשיתוף "מור השקעות", נועד לגיוס כספים לפתיחת שנת הפעילות הקרובה של תנועת הנוער ׳כנפיים של קרמבו׳ לילדים עם ובלי צרכים מיוחדים. את הטורניר פתחו בברכת שנה טובה מנכ״ל מרכזי הטניס והחינוך בישראל - איל תעוז, ומנכ״לית כנפיים של קרמבו - טליה הראל-בז׳רנו. בטורניר זכה צמד השחקנים אנשי העסקים דודו בראון ועופר פדידה. למקום השני הגיעו גילי מנקין ודוד אדרי. בין אנשי העסקים שהגיעו לתרום ולהתחרות: אלי לוי - מנכ״ל מור השקעות, דן ליברמן - מייסד ומנהל משותף SDB, יו״ר כנפיים של קרמבו - ניר בורנשטיין, עידו חג׳ג׳, יניב סיילן - סמנכ״ל IBI חיתום, אדם פרידלר - מבעלי גוד פארם, איקי גרוס, אורן חלפון, אלוף הטניס לשעבר ומנכ״ל AVO בהווה - דקל ולצר, מנכ״ל מקס סטוק - אורי מקס ועוד. הגיעו לעודד: ניר לוינגר - מנכ״ל קבוצת קוקה קולה, עמוס אפל - מבעלי "רביבה וסיליה", לירן רזמוביץ׳ - מדיסקונט קפיטל חיתום, מיכאל טננבאום ועוד.

אלי לוי, טליה הראל בז'רנו, אנדי רם, איל תעוז (צילום: איריס)
אלי לוי, טליה הראל בז'רנו, אנדי רם, איל תעוז (צילום: איריס)

> אלוף (מיל') עמוס ידלין - לשעבר ראש אמ״ן וכיום נשיא 'מיינד ישראל', ואלוף (מיל׳) טל רוסו הגיעו לוילה בהרצליה, במטרה להירתם ולסייע לעמותת "שותפות מגן ישראלית", בראשותה של המנכ"לית לילך פלנר, המפעילה במקום שיטה ייחודית למניעת פוסט טראומה לחיילי המילואים ממלחמת חרבות ברזל. 

> מדי יום מגיעים לוילה חיילי מילואים למהלך של יום אחד ליישם שיטה שפותחה ע"י ד"ר רוני סימונס במטרה לקצר את זמן ההחלמה, ולמזער את הסיכוי לפתח פוסט טראומה. עד כה הגיעו לוילה למעלה מ-1,100 חיילי מילואים מיחידות כמו גבעתי, גולני, צנחנים, שריון, מודיעי נפגעים, קציני איתור נעדרים, תצפיתניות, וכן כוחות הצלה, כדי לצאת מחוזקים לחיים.

 עמוס ידלין, לילך פלנר, טל רוסו (צילום: טל שובל)
 עמוס ידלין, לילך פלנר, טל רוסו (צילום: טל שובל)

> בשישי בבוקר נערכה בסינמטק ת״א הקרנת בכורה לסרטו של גלעד שלמור ״משטרה, סרט מלחמה״ שישודר בקרוב בקשת 12. הסרט בהפקת "קסטינה תקשורת" עוקב אחר קורותיהם של שישה שוטרים כפי שנקלטו בעדשת המצלמות שנשאו על גופם בבוקר השבעה באוקטובר. הגיעו לצפות לפני כולם: שוטרי תחנת שדרות, האם הגאה של הבמאי - אירינה שלמור, גרושתו ואם בתו של שלמור - אדוה דדון, ברהנו טגניה, לי נעים, יואב אבן, לי אברמוביץ, יונתן ריגר, בן מיטלמן, מיכל לובנוב, חיליק שריר, אבי וייס, עדי גרתי ואמנון רבי.

גלעד שלמור, אירינה שלמור (צילום: עידו נחליאלי)
גלעד שלמור, אירינה שלמור (צילום: עידו נחליאלי)

> בטקס מיוחד שערך ארגון "בני ברית" במתחם "יד לשריון" שבלטרון, העניק הארגון  מלגות לימודים למילואימניקים מצטיינים, ששירתו במלחמה המתנהלת. המלגות ישמשו להעניק למילואימניקים סיוע לימודי, כדי להשיב אותם למסלול של השכלה גבוהה, לאחר שנאלצו להפסיק את לימודיהם בשל שירותם, או בשל מצב כלכלי שנקלעו אליו בעקבות המלחמה. את המיזם לסייע לאנשי המילואים הגו לפני שנים אחדות דניאל גרץ - שהיה נשיא ארגון בני ברית בין השנים 2017-2023 , ונחמה בר-כוכבא אלמנתו של האלוף משה בר-כוכבא. נכחו באירוע: מנו כהן נשיא בני ברית, אלוף פיקוד צפון לשעבר יוסי פלד, אלוף (מיל') אודי שני, תא"ל (מיל') חנן ברנשטיין - מנכ"ל "יד לשריון", ועוד. 

מנו כהן, יוסי פלד, דניאל גרץ (צילום: צילום פרטי)
מנו כהן, יוסי פלד, דניאל גרץ (צילום: צילום פרטי)