שנה טובה לדור הבא 
לכבוד ראש השנה, שכולנו מייחלים שיסמן שינוי ויביא עלינו שנה טובה הרבה יותר, הלאונג' פנה למספר מנהלים בולטים בבקשה שיכתבו ברכה מיוחדת לשנה החדשה המופנית לדור הבא. ברכה מהלב, מלאת תקוות ושאיפות שהלוואי ויתגשמו.

פרופ' יולי תמיר – נשיאת המכללה האקדמית בית ברל ושרת החינוך לשעבר
שנה טובה 

שנה שתוכלו לישון בשקט בבית שלכם. במיטה.

שנה שההורים יכסו אתכם לפני השינה

שאבא ואימא יהיו בבית, לא במילואים או חס וחלילה חטופים. 

בערב יתנו לכם נשיקה וחיבוק קטן, 

יוסיפו שיר שלמדתם בבית ספר או בגן. 

ובבוקר יעירו אתכם בשמחה

ושבתיק ישימו לכם לחמנייה.

שנה רגילה ששרים בה על החצב, 

מסתכלים לשמיים לא בפחד, אלא בתקווה 

לראות נחליאלי ולדעת שהנה בא הסתיו.

שאימא ואבא יגידו לכם יש לכם יש 18 שניות להגיע לאמבט ולא למקלט.

ושאם מישהו יבכה זה רק בגלל שהוא קיבל מכה, 

משהו קטן כזה שעובר בנשיקה.

שתהייה שנה רגילה ומשעממת, 

ואם תשמעו פתאום ״בום טרח״ תדעו שזה בלון שמישהו שכח.

שתוכלו לשמוח בלב שלם, 

שיהיו לכם המון חברים ומעט מאוד מריבות וריבים. 

שיהיה לכם כיף בבית וכיף בחצר, 

ֿותוכלו ללמוד, לשחק ולצייר.

תזכרו שיש הרבה ילדים עצובים, שקשה להם במיוחד 

אם תפגשו אותם תנו להם יד

תשתפו אותם במשחק, אפילו תנו להם לנצח

תנסו לעשות להם שמח.

תעזו להיות טובים

כי זה הכוח האמתי של הילדים.

פרופ' יולי תמיר (צילום: רלי אברהמי)
פרופ' יולי תמיר (צילום: רלי אברהמי)

חיים סקאל, הבעלים של Love- House of Giving
אבקש לברך את בנותיי היקרות, ים שלי וליה, ואת כלל ילדי ישראל - בשלום.

העם היהודי מזה אלפי שנים מבקש מאלוהינו ״שלום״. ״עושה שלום במרומיו, הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עמו ישראל ואמרו אמן״. כך מסתיימת לה תפילת שמונה-עשרה. התקווה לשלום.

כוחה של המסורת היהודית, היא הזכות ומקור הכוח שלנו להתקיים בארצנו, מתוך מוסר ואהבת אדם, מתוך ערכים מקודשים לחיים. אנחנו צודקים. עליכן ועליכם לאחוז במסורת היהודית בלב מלא, לאחוז בה בכל הכוח ובלב מורם! שלום יבוא!

האמינו - בכל מי שדובר שלום, שמאחד, שמעודד, שליבו טוב, שעינו טובה, שדבריו טובים, ואינם מסיתים. האמינו בכאבם של משפחות החטופים, של הנופלים, והפצועים.

האמינו - במורשת ישראל, גם אם צריך להילחם - תאמינו, כי קיים רוע בעולם, ועלינו להילחם על קיומנו ועל הארץ היפה ביד חזקה ועם נחישות ועוצמה. מיקוד הלחימה רק באויבנו ולא בינינו. השלום מתחיל בבית, ביניכן כאחיות, כך אבא ואימא אומרים - ״זה כוח!״

חיים סקאל (צילום: יח''צ)
חיים סקאל (צילום: יח''צ)

רונית זוגלובק, מנכ"לית Wonders Of Nature מבית זוגלובק:
ילדיי היקרים, אלון, עומרי ואלה, השנה הזו לא הותירה אף אחד מאיתנו כפי שהיה. כל אחד מכם ניצב מול אתגרים גדולים – אלון, כקצין במילואים שקיבל צו 8 ויצא ללא היסוס; עומרי, שמשרת כחובש; ואלה, שהתגייסה לשירות משמעותי עוד לפני שמלאו לה 18. כמו כל ילדי ישראל, אתם נושאים את המשקל הכבד של התקופה הזאת, חווים את המציאות מקרוב, ונאלצתם להתבגר בטרם עת.

הלב שלי מלא דאגה, אבל גם גאווה. אתם מייצגים את הערכים שעליהם גדלתם – נתינה, אחריות וערבות הדדית, ובכל שלב הצלחתם להצטיין. השנה אני מאחלת לכם שתזכו לעסוק בדברים נוספים – לימודים, עבודה, טיולים, וחוויות של צעירים בני גילכם בעולם, לצמוח ולהגשים חלומות. אני מתפללת עבורכם ועבור כל החיילים שלנו, שתשובו הביתה בשלום. שנזכה לראות את השבויים שבים לביתם, ושנמצא כולנו תקווה חדשה לעתיד טוב יותר.

באהבה אינסופית,

אמא

רונית זוגלובק (צילום: עודד לוי)
רונית זוגלובק (צילום: עודד לוי)

עופר נאמן – מנכ"ל רשת מאפה נאמן,
ילדיי היקרים, שחר, נויה, אורי, יוסף ובקי, בעיצומה של תקופה כל כך קשה ומאתגרת לעם ישראל, אני נושא עיניי אליכם, אל דור העתיד שלנו, ומבקש לברך אתכם בפתחה של השנה העברית החדשה. אחרי שנה של לחימה על הבית, דווקא אתם – ילדיי האהובים – מהווים את התשובה האמיתית והמרגשת ביותר לכל אויבינו.

אתם הלב שלי, היקר מכל. אני מודה לה' על כל הרגעים שחלקנו בשנה החולפת, על השמחות והחוויות שבנו אותנו יחד. אני מתפלל מעומק הלב שתזכו לשנה של אור, בריאות טובה, הכלה, סבלנות ואחדות. שתהיו שם תמיד אחד למען השני, תדעו להבחין בין עיקר לטפל, למחול כשצריך ולכבד כל אדם באשר הוא. אנחנו חלק מעם עתיק ומיוחד, עם של מסורת חיה שמאחדת אותנו לרקמה אנושית אחת. המסורת היהודית היא שמייחדת אותנו, והיא שמובילה אותנו אל הגורל המשותף שלנו כעם סגולה. מי ייתן והשנה החדשה תפתח בפניכם שערים של צמיחה, שלווה פנימית, הצלחה והגשמה. שתזכו לשפע, חוכמה, חמלה ונדיבות, ושלעולם לא תאבדו את האמונה והתקווה. שתמיד תדבקו בדרכו של ה', בקיום מצוותיו מתוך שמחה וכוונה טהורה.

בתקופה קשה זו, היו לעזר לעם ישראל כולו, לחטופים שכולנו מתפללים לחזרתם, לפצועים ולנופלים שהגנו בגופם על העם שלנו. גם לנוכח הרוע שפקד אותנו בשביעי לאוקטובר, אני מאמין בלב שלם בכוחו של הטוב. עלינו להיאחז בתקווה, וללחום בעוז ובנחישות על חירותנו.

כתיבה וחתימה טובה, שלכם, אבא.

עופר נאמן (צילום: מאפה נאמן סטודיו)
עופר נאמן (צילום: מאפה נאמן סטודיו)

חיה קינד, מנכ"לית אבו פמילי ריט
לרגל השנה החדשה, אני רוצה לברך את ילדיי היקרים. אתם ההשראה הגדולה שלי, ואני מאחלת לנו יותר זמן משותף, מלא בחוויות מרגשות וזיכרונות יקרים. שתדעו להמשיך לצמוח, להתקדם ולשאוף גבוה, תוך שמירה על האיזון הנכון בין קריירה למשפחה – אתגר שאני מתמודדת איתו בכל יום בעצמי. אני גאה בכל אחד ואחת מכם ומאחלת שנה של הגשמה, אהבה ובריאות לכולנו.

ולמדינה שלנו, שעברה שנה לא פשוטה עם אתגרים רבים, אני מאחלת שנמצא את הכוחות להתאחד, לחזק את הקשרים בינינו, ולהתחיל שנה חדשה של תקווה, פיוס והצלחה משותפת. מי ייתן ותהיה לנו שנה של שלום וביטחון, ושנמשיך לבנות עתיד טוב יותר לכולנו, לילדינו ולדורות הבאים.

חיה קינד (צילום: סידני גרסיני)
חיה קינד (צילום: סידני גרסיני)

איתן זינגר מנכ״ל חברת סיבוס פלאקסי
ילדים שלי. רוי, אתה כבר מפקד בקבע, אחרי שנה בידיונית שתוכל לספר עליה עוד שנים רבות או בעצם לא תוכל. לך אאחל שנה של רוגע, של שקט נפשי והמשך פריצת דרך והגשמה עצמית.

אתה יהלי שמתגייס עוד שבוע, אאחל לך עוצמה פנימית, שירות צבאי בריא ושלם, בתפקיד עתיר האתגרים שאתה הולך אליו, עכשיו גם המדינה תהנה מהניצוץ שבך.

ולך מאיה, שצופה על הכל מכיתה ט׳, אאחל שתמשיכי להצטיין בהכל, תהני מהדרך, תוך התבגרות אפופה באושר ואהבה, ונוסיף ילדה שלי - שזו תהיה המלחמה האחרונה.

זו היתה שנה שעיצבה את כולנו כיחידים, כאחים, כמשפחה, כחברה, וכעם. אנחנו בשליש האחרון של תהליך העיצוב, וכמו שתמיד אמרנו במשפחה והיינו אופטימיים בכל תקופת מבחן - נצא מזה אמיתיים יותר, חזקים יותר, טובים יותר, מובילים יותר.

אמן שהשנה שנכנסת תביא איתה שלום פנימי וחיצוני, תדביק אותנו עוד יותר במרכיב הסודי המקורי שבורא אותנו ישראלים, ואחרי הקושי והאופל של השנה החולפת - תביא איתה גם אינסוף אור ואהבה.

שנה טובה ילדים שלי.

איתן זינגר (צילום: אלעזר נבו)
איתן זינגר (צילום: אלעזר נבו)