במבנה הנגרייה המיתולוגי של קיבוץ יד מרדכי, נערך בשבוע שעבר ערב לכבוד פתיחת התערוכה "השמש לא עמד דום". במסגרת התערוכה מארחים אמנים מעוטף עזה, אמנים מהמרכז, ומציגים יחד את עבודותיהם במפגן של סולידריות תרבותית, המייצגת את הרוח הישראלית. העבודות בתערוכה נועדו לנטוע תקווה, חרף השנה הקשה שעברה על ישראל, ולסמן את היכולת להמשיך ולצמוח דרך יצירה. בתערוכה מוצגות למעלה מ-40 עבודות שנוצרו על ידי אמנים תושבי העוטף כמו: סופי ברזון מקאי, אייל אסולין, שריתה פלד, דנה סיטון, דפנה דישי ועוד, לצד אמנים ישראלים ידועים ביניהם: צדוק בן דוד, אורי גרשט, אריאלה ורטהיימר,  חן שיש, שי אזולאי, תמר קרוון ועוד.

התערוכה שתהיה פתוחה לציבור במהלך חול המועד סוכות, מתקיימת ביוזמתה של לימור לבנה, תושבת קיבוץ יד מרדכי, האוצרות לילך שמול ושלומית אורן - בעלות מיזם האמנות DUART, מפיקת התערוכה כרמית יוכפז, ובסיוע של אנשי אמנות ואישי ציבור בהם יו"ר המחנה הממלכתי - ח"כ בני גנץ - תושב קיבוץ יד מרדכי בהווה. התערוכה בתמיכתם של אנשי העסקים והרוח בהם: שירה וישי דוידי, חיה ויצחק תשובה, חמי פרס, אודי מירון ועוד. את ערב הפתיחה הנחה השחקן יהודה לוי והופיעה בו הזמרת אסתר ראדה. עוד הגיעו לתמוך באמנות ישראלית מחברת: ח"כ חילי טרופר, איתמר רביבו - ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, חזי בצלאל ועוד.

לימור לבנה, שירה וישי דוידי (צילום: לנה צור)
לימור לבנה, שירה וישי דוידי (צילום: לנה צור)

אריאלה ורטהיימר (צילום: לנה צור)
אריאלה ורטהיימר (צילום: לנה צור)

בני גנץ (צילום: לנה צור)
בני גנץ (צילום: לנה צור)

> סמסו מזל טוב לאיש הנדל"ן עידו חג'ג' שחגג טרום יום הכיפורים את יום הולדתו ה-50. חג'ג' שבשנים עברו נהג לחגוג מסיבות יום הולדת מושקעות, באתרים שווים בחו"ל, ולפנק את אורחיו בלו"ז של ארוחות, הופעות ושלל הנאות, חגג השנה את יום ההולדת העגול בארץ, בהפקה מושקעת שנערכה בביתו בכפר שמריהו. החברים הרבים שהגיעו לברך נהנו מהופעות של להקת תיסלם, עדן גולן, אושר כהן, ואודיה. 

עידו חג'ג' (צילום: רפי דלויה)
עידו חג'ג' (צילום: רפי דלויה)

> משרד החוץ קיים אירוע זיכרון רשמי לציון השבעה באוקטובר לשגרירים ולדיפלומטים הזרים. במהלך האירוע הוקרנה הסדרה "שחר אדום" מבית yes, המביאה את סיפוריהם האמיתיים של גיבורים שחירפו את נפשם בשבת השחורה, וביניהם סבין תעסה מנתיב העשרה, אשר בעלה ובנה נרצחו. לאחר ההקרנה התקיים פאנל בהשתתפות סבין תעסה ויעל אבקסיס, המגלמת אותה בסדרה. באירוע נשאו דברים יעקב (קובי) בליטשטיין - מנכ"ל משרד החוץ, ומנכ"ל yes - אילן סיגל.

יעל אבקסיס, אילן סיגל, סבין תעסה, יעקב (קובי) בליטשטיין (צילום: רפי דלויה)
יעל אבקסיס, אילן סיגל, סבין תעסה, יעקב (קובי) בליטשטיין (צילום: רפי דלויה)

> בסינמטק תל אביב נערכה הקרנה מיוחדת לסרטו של חיים בוזגלו "פרח אדום", בהשתתפות אלברט אילוז ואנט כהן בתפקידים הראשיים. הסרט עוסק בזוג מבוגר שנצור בביתו שממוקם מול תחנת המשטרה המותקפת בשדרות במהלך אירועי השבעה באוקטובר, בה בשעה שבני משפחתם נעדרים ברחבי עוטף עזה, ומופיעים בו בני משפחתו של בוזגלו לצד שורדים ופצועים מהשבת השחורה שמשחזרים את סיפורם. אנט כהן, בתפקיד הראשי, משחקת את עצמה כדודתה של לוחמת מג"ב רווית חנית אסייג ז"ל, שסיפור נפילתה באותו הבוקר, בקרב במושב יכיני, שזור בעלילה לצד סרטונים מחייה וקטעי חדשות שעסקו בסיפור גבורתה. בסיום ההקרנה ריגשה אמה של רווית - רותי אסייג את הקהל, כשסיפרה על בתה. נכחו: מנכ"לית סינמטק ת"א - דינה פלד, מנכ"לית קרן הקולנוע הישראלי - ד"ר נועה רגב, המפיק דודי זילבר, ריימונד אמסלם, רפי אמזלג ונוספים.

חיים בוזגלו, נעה רגב, דינה פלד (צילום: רפי דלויה)
חיים בוזגלו, נעה רגב, דינה פלד (צילום: רפי דלויה)

> ברביעי האחרון נפתחה בגלריה ZOA ע"ש דבורה פישר ז"ל בבית ציוני אמריקה, תערוכה חדשה שיזמה קבוצת ד"ר פישר, בשם "לראות מעבר". התערוכה מוצגת בשיתוף עם עמותת "דרכי - בית לאומנות" שמטרתה לסייע למתמודדים עם מצבי מצוקה ואף לעזור לקהילה ולפרטים שבה באמצעות כוחה של האמנות. בתערוכה נכחו ד"ר אלי פישר - מייסד ונשיא מפעלי ד"ר פישר; יואל וייצמן - מייסד העמותה, וכרמית וייצמן - מייסדת העמותה שאצרה את התערוכה ביחד עם דורון פולק. "דרכי - הבית לאומנות", היא עמותה חדשה שהוקמה בעקבות פרוץ המלחמה, במטרה לחזק את העורף. מייסדי העמותה הם כאמור, כרמית וייצמן - אשר פועלת רבות בתחום היצירה והאומנות המודרנית לצד עבודה באומנות עם מתמודדי נפש; ויואל וייצמן - מהנדס חשמל ומרצה אשר לאורך השנים הוביל וניהל את הקהילה הצעירה בקיבוץ שדות ים. שאיפת העמותה היא לחבר בין האומנות לקהילה על מנת לייצר חוסן אישי וקהילתי על ידי קיום תערוכות, מפגשים, פעילויות, סדנאות יצירה, וליווי אמנותי עבור אנשים שמצאו את עצמם בתוך מעגלי האובדן והחרדה. 

אלי פישר, יואל ויצמן (צילום: ענת מוסברג)
אלי פישר, יואל ויצמן (צילום: ענת מוסברג)

> חברי נבחרת Tough Mudders למען גדולים מהחיים ע"ש שלמה טירן השתתפו בטקס, להנחת אבן פינה לגן החלומות בירושלים. מדובר על גן ילדים חינוכי, טיפולי-שיקומי אשר נבנה בהקפדה יתרה כדי שיכלול תנאים מיטביים לילדים המחלימים מסרטן, ומותאם למצב הבריאותי הרגיש שלהם. הגן עתיד לשרת ילדים ומשפחות המגיעים מרקעים של שלוש הדתות המאכלסות את הבירה: יהודים, ערבים ונוצרים. אירוע הנחת אבן הפינה התקיים במעמד ראש עיריית ירושלים - משה ליאון, אפרת ליכטמן – מנכ"לית עמותת גדולים מהחיים, אריה בכר – מייסד ודירקטור בחברת הבניה תדהר ויו"ר חבר הנאמנים של העמותה, בני משפחת טירן מן הקרן ע"ש שלמה טירן, ועוד.