- ברכות ואיחולים לטלי ונעם לניר לרגל נישואי בתם רוני עם בחיר ליבה תומר מילר. החתונה האינטימית נערכה טרום כיפור. 

- המרכז האקדמי פרס וקרן "מנומדין" השיקו יחד תוכנית ייחודית לטיפוח מנהיגות משולבת עם תכנית דומה של אוניברסיטת הרווארד. באירוע להשקת התכנית שנקראת ״יוזמת מנומדין-פרס למנהלים", הוכרז גם על הקמתן של שתי קרנות לחלוקת מלגות האחת על שמו של אל"מ אסף חממי ז"ל - מח"ט החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל בקרבות השבעה באוקטובר, והשניה על שמו של יוסי טהר ז"ל - לוחם יחידת עלית בשב"כ שנפל אף הוא בקרבות של אותה שבת. 

מטרת ״יוזמת מנומדין-פרס למנהלים" היא להקנות למנכ״לים מהמגזר הפרטי כלים להובלת שינוי ולעודד יישום שינויים במגזר הציבורי. אירוע ההשקה התקיים במרכז האקדמי פרס ברחובות, בהובלתה של מייסדת ומנכ"לית המרכז האקדמי פרס - עפרה אלול. בין המברכים במהלך האירוע: פרופ' רון שפירא - רקטור המרכז האקדמי פרס; חיים טייב – מייסד ונשיא קרן מנומדין; אילן חממי - אביו של אל"מ אסף חממי ז"ל ויו"ר קרן המלגות ע"ש אל"מ אסף חממי ז"ל; אליהו טהר - אביו של לוחם יחידת עלית בשב"כ יוסי טהר ז"ל; ומתן דיל - ראש העיר רחובות.

עפרה אלול, חיים טייב, אילן חממי ורון שפירא  (צילום: סיון פרג')
עפרה אלול, חיים טייב, אילן חממי ורון שפירא  (צילום: סיון פרג')

- התזמורת הפילהרמונית הישראלית ומאסטרו זובין מהטה זכו בכבוד יוצא דופן כאשר הוענק להם האות הנשיאותי הגבוה ביותר בתחום התרבות מטעם ממשלת רומניה. האות הוענק במהלך ביקור התזמורת בבוקרשט, ושני קונצרטים מיוחדים שניגנה שם, בנוכחות נציגים בכירים מהפרלמנט הרומני, נציגים מממשלת רומניה, ומנהיגים יהודים מכל רחבי העולם. אות הכבוד ניתן כהוקרה על הישגי התזמורת לאורך השנים ותרומתה יוצאת הדופן להפצת המוזיקה הקלאסית ברחבי העולם, ועל חלקה המשמעותי בהעמקת קשרי התרבות בין רומניה לישראל. בכך הפכה התזמורת הישראלית למוסד הלא-רומני היחיד שנכנס לרשימת מקבלי האות, מה שמעצים את ההכרה הבינלאומית בה ובאיכות המוזיקה שהיא מייצרת.

מאסטרו זובין מהטה, המנהל המוזיקלי לשעבר של הפילהרמונית הישראלית, ניצח על שני הקונצרטים המיוחדים שנערכו ברומניה, שאותם ניגנה התזמורת בליווי הסולניות מרתה ארגריץ' וליזה בתיאשווילי. 

זובין מהטה (צילום: ראובן קסטרו)
זובין מהטה (צילום: ראובן קסטרו)

- דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, יחד עם מפקדי וחיילי מערך הדוברות בצה"ל, הגיעו לביקור במרכז פרס לשלום ולחדשנות, שם ערכו סיור מודרך בתערוכה של צלם העיתונות זיו קורן 'שבעה באוקטובר', שמוצגת במרכז מזה מספר חודשים, ומתעדת בצורה מקיפה את מאורעות אותה השבת ואת מה שאירע בעקבותיה בזירות השונות.

דניאל הגרי וזיו קורן  (צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)
דניאל הגרי וזיו קורן  (צילום: מרכז פרס לשלום וחדשנות)

- הקריאה לשחרור החטופים והחטופות שבשבי חמאס הגיעה גם למרתון שנערך השבוע בנאפולי, איטליה. בין מסיימי הריצה היה מנכ"ל חברת האנרגיה המתחדשת טראלייט - רני ליפשיץ, שחצה את קו הסיום לתשואות הקהל המקומי, ולא רק בגין ההישג הספורטיבי, אלא גם כי לבש חולצה למען 101 החטופים והחטופות שבשבי חמאס, עם הכיתוב bring them home now ודגל ישראל.

רני ליפשיץ (צילום: פרטי)
רני ליפשיץ (צילום: פרטי)

- חברת Cross River, מהבנקים המובילים במגזר הפינטק העולמי, תרמה 50 אלף דולר לאוניברסיטת בר-אילן בישראל אשר יועדו למלגות על שם סופי הודיה טרכט ז"ל לתמיכה בסטודנטים מצטיינים במדעי המחשב. המלגות יוענקו לחמישה סטודנטים מצטיינים שסיימו לפחות שנה של לימודים במדעי המחשב בשילוב טכנולוגיה ולימודי יהדות. כל סטודנט יקבל מלגה שנתית בסך 10,000 ₪ (כ-2,900 דולר) לשנה עד לסיום התואר. סכום זה מהווה תרומה משמעותית לכיסוי עלויות שכר הלימוד באוניברסיטה. הזוכים ייבחרו על סמך המלצות מקצועיות של הפקולטה במחלקה למדעי המחשב בבר-אילן.

- מותג הטיפוח DOVE בשיתוף עם עמותת "שוות", קיימו השבוע סמינר מיוחד במסגרת תוכנית המנהיגות לנערות, שבה תומך המותג. התכנית מסייעת לפיתוח הערכה עצמית וקידום שוויון הזדמנויות, והסמינר התמקד בבניית ביטחון עצמי בקרב נערות, ברשתות החברתיות. עמדו בראש הסמינר: מעיין ארזי-מלינרסקי - מנכ"לית העמותה, ואורית ראובני - מנהלת התקשורת והאחריות התאגידית ביוניליוור ישראל. 

אורית ראובני ומעיין ארזי-מלינרסקי (צילום: רפי דלויה)
אורית ראובני ומעיין ארזי-מלינרסקי (צילום: רפי דלויה)