עדי סופר תאני - מנכ"לית מטא (פייסבוק) ישראל; אדם סינגולדה - מנכ"ל טאבולה; והראל ויזל - מנכ"ל קבוצת פוקס – מהשמות הבולטים בעולם העסקים הישראלי – התארחו ב"וובינר" מיוחד שחגג את השקת הספר החדש "100". הספר "100" נועד לחשוף את מסעם של מאה מהמנכ"לים המצליחים בישראל, תוך התמקדות לא רק בהצלחותיהם אלא גם בקשיים ובמכשולים שעברו בדרך. מחבר הספר הוא ערן גפן, המשמש כיועץ אסטרטגי ומנכ"ל G^TEAM, שליווה מקרוב את המנכ"לים הללו, ומביא בספרו תובנות ייחודיות על המנהיגות שלהם.
הוובינר שיזם והנחה גפן, משך מאות משתתפים סקרנים, והיה מלא בגילויים מרתקים וסיפורים שלא סופרו קודם לכן על הדרך להצלחה, כולל רגעי המשבר וההחלטות הנועזות שעיצבו את דרכם של שלושת המנכ"לים.

ערן גפן (צילום: מנחם רייס)
ערן גפן (צילום: מנחם רייס)

אדם סינגולדה (צילום: יח''צ)
אדם סינגולדה (צילום: יח''צ)

> ברכות ואיחולים לנעם וטלי לניר לרגל נישואי בתם רוני עם בחיר ליבה תומר מילר. החתונה האינטימית נערכה טרום כיפור. 

טלי ונועם לניר (צילום: איציק בירן)
טלי ונועם לניר (צילום: איציק בירן)

> מאיה מאסק - אימו הדוגמנית של המיליארדר אילון מאסק, התרגשה השבוע להעלות גלריית תמונות לרשתות החברתיות מאירוע ה- WE ROBOT שבמהלכו הציג בנה את החזון של חברת טסלה לעתיד, ובכלל זה שורת מוצרים עתידיים כמו מונית ללא נהג, מיני- ואן אוטונומי ייחודי, ואפילו רובוטים שינקו את הבית, ישקו עציצים ויורידו את הכלב לטיול. 

> במבנה הנגרייה המיתולוגי של קיבוץ יד מרדכי, נערך בשבוע שעבר ערב לכבוד פתיחת התערוכה "השמש לא עמד דום". במסגרת התערוכה מארחים אמנים מעוטף עזה, אמנים מהמרכז, ומציגים יחד את עבודותיהם במפגן של סולידריות תרבותית, המייצגת את הרוח הישראלית. העבודות בתערוכה נועדו לנטוע תקווה, חרף השנה הקשה שעברה על ישראל, ולסמן את היכולת להמשיך ולצמוח דרך יצירה. בתערוכה מוצגות למעלה מ-40 עבודות שנוצרו על ידי אמנים תושבי העוטף כמו: סופי ברזון מקאי, אייל אסולין, שריתה פלד, דנה סיטון, דפנה דישי ועוד, לצד אמנים ישראלים ידועים ביניהם: צדוק בן דוד, אורי גרשט, אריאלה ורטהיימר,  חן שיש, שי אזולאי, תמר קרוון ועוד.

התערוכה שתהיה פתוחה לציבור במהלך חול המועד סוכות, מתקיימת ביוזמתה של לימור לבנה, תושבת קיבוץ יד מרדכי, האוצרות לילך שמול ושלומית אורן - בעלות מיזם האמנות DUART, מפיקת התערוכה כרמית יוכפז, ובסיוע של אנשי אמנות ואישי ציבור בהם יו"ר המחנה הממלכתי - ח"כ בני גנץ - תושב קיבוץ יד מרדכי בהווה. התערוכה מתקיימת בתמיכתם של אנשי עסקים ואנשי רוח בהם: שירה וישי דוידי, חיה ויצחק תשובה, חמי פרס, אודי מירון ועוד. את ערב הפתיחה הנחה השחקן יהודה לוי והופיעה בו הזמרת אסתר ראדה. עוד הגיעו לתמוך באמנות ישראלית מחברת: ח"כ חילי טרופר, איתמר רביבו - ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, חזי בצלאל ועוד.

לימור לבנה, שירה וישי דוידי (צילום: לנה צור)
לימור לבנה, שירה וישי דוידי (צילום: לנה צור)

שלומית אורן, לילך שמול (צילום: לנה צור)
שלומית אורן, לילך שמול (צילום: לנה צור)

חמי פרס (צילום: לנה צור)
חמי פרס (צילום: לנה צור)

יהודה לוי (צילום: לנה צור)
יהודה לוי (צילום: לנה צור)

בני גנץ (צילום: לנה צור)
בני גנץ (צילום: לנה צור)

> ברכת ברוכים השבים מגיעה לאמיר חייק - שגריר ישראל הראשון בבירת האמירויות - אבו דבי. חייק כתב לחבריו ברשת: "בהמשך לשאלות רבות אבהיר: חזרנו לישראל אחרי שליחות של שלוש שנים באבו דאבי. הקמנו סטארטאפ שהפך ליוניקורן. (שגרירות ישראל באבו דאבי) תודה לכל המברכות והמברכים. היה מרתק לקחת חלק בכתיבת ההיסטוריה של יחסיה של מדינת ישראל עם מדינה מדהימה כאיחוד האמירויות הערביות. כבוד גדול להיות השגריר הראשון במדינה שמנוהלת למופת ומחויבת ליחסים לחלוטין. שגריר אינו תפקיד לכל החיים אולם זו משימה לכל החיים. אנחנו נמשיך במשימה. נשבענו! הסיפורים על איחוד האמירויות יסופרו בעתיד (מה שניתן ומותר לספר). לגבי מה הלאה, ננשום עמוק נבחן את האופציות ונחליט".

אמיר חייק (צילום: Anuj Taylor Strap Studios)
אמיר חייק (צילום: Anuj Taylor Strap Studios)

> המרכז האקדמי פרס וקרן "מנומדין" השיקו יחד תוכנית ייחודית לטיפוח מנהיגות משולבת עם תכנית דומה של אוניברסיטת הרווארד. באירוע להשקת התכנית שנקראת ״יוזמת מנומדין-פרס למנהלים", הוכרז גם על הקמתן של שתי קרנות לחלוקת מלגות האחת על שמו של אל"מ אסף חממי ז"ל - מח"ט החטיבה הדרומית באוגדת עזה, שנפל בקרבות השבעה באוקטובר, והשניה על שמו של יוסי טהר ז"ל - לוחם יחידת עלית בשב"כ שנפל אף הוא בקרבות של אותה שבת.

מטרת ״יוזמת מנומדין-פרס למנהלים" היא להקנות למנכ״לים מהמגזר הפרטי כלים להובלת שינוי ולעודד יישום שינויים במגזר הציבורי. אירוע ההשקה התקיים במרכז האקדמי פרס ברחובות, בהובלתה של מייסדת ומנכ"לית המרכז האקדמי פרס - עפרה אלול. בין המברכים במהלך האירוע: פרופ' רון שפירא - רקטור המרכז האקדמי פרס; חיים טייב – מייסד ונשיא קרן מנומדין; אילן חממי - אביו של אל"מ אסף חממי ז"ל ויו"ר קרן המלגות ע"ש אל"מ אסף חממי ז"ל; אליהו טהר - אביו של לוחם יחידת עלית בשב"כ יוסי טהר ז"ל; ומתן דיל - ראש העיר רחובות.

עפרה אלול, חיים טייב, אילן חממי, רון שפירא (צילום: סיון פרג')
עפרה אלול, חיים טייב, אילן חממי, רון שפירא (צילום: סיון פרג')

> סמסו מזל טוב לאיש הנדל"ן עידו חג'ג' שחגג טרום יום הכיפורים את יום הולדתו ה-50. חג'ג' שבשנים עברו נהג לחגוג מסיבות יום הולדת מושקעות, באתרים שווים בחו"ל, ולפנק את אורחיו בלו"ז של ארוחות, הופעות ושלל הנאות, חגג השנה את יום ההולדת העגול בארץ, בהפקה מושקעת שנערכה בביתו בכפר שמריהו. החברים הרבים שהגיעו לברך נהנו מהופעות של להקת תיסלם, עדן גולן, אושר כהן, ואודיה. 

עידו חג'ג' (צילום: ניר פקין)
עידו חג'ג' (צילום: ניר פקין)

> משרד החוץ קיים אירוע זיכרון רשמי לציון השבעה באוקטובר לשגרירים ולדיפלומטים הזרים. במהלך האירוע הוקרנה הסדרה "שחר אדום" מבית yes, המביאה את סיפוריהם האמיתיים של גיבורים שחירפו את נפשם בשבת השחורה, וביניהם סבין תעסה מנתיב העשרה, אשר בעלה ובנה נרצחו. לאחר ההקרנה התקיים פאנל בהשתתפות סבין תעסה ויעל אבקסיס, המגלמת אותה בסדרה. באירוע נשאו דברים יעקב (קובי) בליטשטיין - מנכ"ל משרד החוץ, ומנכ"ל yes - אילן סיגל.

יעל אבקסיס, אילן סיגל, סבין תעסה, יעקב (קובי) בליטשטיין (צילום: רפי דלויה)
יעל אבקסיס, אילן סיגל, סבין תעסה, יעקב (קובי) בליטשטיין (צילום: רפי דלויה)

> ג'ודי ניר מוזס הגיעה השבוע ממקום מושבה בניו יורק היישר ללונדון הקרירה שם פגשה את החברות ויוי אירני ויפעת אירני.

יפעת אירני, ויוי אירני (צילום: לנס הפקות)
יפעת אירני, ויוי אירני (צילום: לנס הפקות)