הזמרת האגדית טינה טרנר מתה אמש (רביעי) בגיל 83 בעקבות מחלה ממושכת לא ידועה, כך הודיעה נציגתה ברשתות החברתיות. "בצער רב אנו מודיעים על פטירתה של טינה טרנר", נכתב בהצהרה - שליוותה תמונה בשחור-לבן של הזמרת האייקונית. "עם המוזיקה שלה והתשוקה הבלתי נגמרת שלה לחיים, היא קסמה למיליוני מעריצים ברחבי העולם והיוותה השראה לכוכבי המחר. היום אנחנו נפרדים מחברה יקרה שמשאירה לכולנו את היצירה הכי גדולה שלה: המוזיקה שלה".

היא הותירה אחריה את בעלה, המפיק הגרמני ארווין באך, ואת בניה, מייקל ואייק טרנר ג'וניור, ששניהם אימצה במהלך נישואיה הראשונים לאייק טרנר. בעקבות החדשות, סלבס ומעריצים בכל העולם יצאו לרשתות החברתיות כדי להתאבל על אובדנה. היא כבשה את ליבם של רבים בתור מלכת הרוקנ'רול, אלא שחייה מחוץ לבמה לא היו זוהרים בכלל.

טינה טרנר (צילום: רויטרס)
טינה טרנר (צילום: רויטרס)


טינה, שנולדה בשם אנה מיי בולוק, זכתה לתהילה בשנות ה-20 לחייה לאחר שהופיעה עם אייק טרנר ולהקתו "Kings of Rhythm". אייק וטינה התחתנו במקסיקו ב-1962, שנתיים לאחר שקיבלו את פני בנם הראשון, רוני. בעוד שהנישואים שלהם נראו מושלמים מבחוץ, הזמרת התמודדה עם שנים של התעללות פיזית מבעלה. היא סיפרה בכנות על ההתעללות והבגידה שספגה בראיון ל"סאנדיי טיימס" ב-2018. "הייתה אלימות, כי היה לו הפחד הזה שאני הולכת לעזוב אותו". טינה ברחה ממערכת היחסים המתעללת כשהתגרשה מאייק ב-1978.

טינה טרנר (צילום: רויטרס)
טינה טרנר (צילום: רויטרס)

מלבד מערכת היחסים הסוערת שלה, טינה התמודדה עם כמה בעיות בריאותיות במהלך השנים, כולל PTSD, אי ספיקת כליות, לחץ דם גבוה וסרטן המעי. הזמרת סבלה משבץ מוחי באוקטובר 2013, עליו פירטה בספר האוטוביוגרפי שלה מ-2018, "My Love Story". "התעוררתי בפתאומיות ובבהלה", כתבה. "ברק פגע בראשי וברגלי הימנית - לפחות כך זה הרגיש - והייתה לי תחושה מצחיקה בפה שהקשתה עליי לקרוא לארווין לבקש עזרה. חשדתי שזה לא טוב, אבל זה היה יותר גרוע ממה שאי פעם דמיינתי. עברתי שבץ מוחי". לאחר שהייה בבית החולים במשך עשרה ימים, טינה חזרה ליכולתה ללכת, וציינה כי "שום דבר בתהליך השיקום לא היה קל".

כאילו שכל זה לא מספיק, בשנת 2018 בנה הבכור של טינה, ריימונד קרייג - שחלקה עם ריימונד היל - מת בהתאבדות בלוס אנג'לס. לאחר שפיזרה את אפרו מול חופי קליפורניה, היא אמרה: "הרגע הכי עצוב שלי כאמא. הוא היה בן 59 כשהוא מת בצורה כה טראגית, אבל הוא תמיד יהיה התינוק שלי". בשנת 2022, טינה ספגה אובדן הרסני נוסף לאחר שבנה רוני נפטר עקב סיבוכים מסרטן המעי הגס. טינה התאבלה אז על מותו של בנה באינסטגרם, וכתבה: "רוני, עזבת את העולם מוקדם מדי. בצער אני עוצם את עיני וחושב עליך, בני האהוב".

טינה טרנר (צילום: רויטרס)
טינה טרנר (צילום: רויטרס)