דני מסטרסון, הכוכב לשעבר של הסיטקום "המופע של שנות ה-70", הורשע ביום רביעי בשני סעיפי אונס בכפייה. חבר המושבעים לא הצליח להגיע להכרעת דין בגין אישום שלישי באונס, שנקלע למבוי סתום עם הצבעה של 8-4 בעד הרשעה. מסטרסון בן ה-47, עומד בפני עונש של 30 שנות, מאסר עולם על שני האישומים. זמן קצר לאחר שהפקיד קרא את פסקי הדין, נשמעה התנשפות ממשפחתו של מסטרסון, שישבו בקהל.

מסטרסון הואשם בכך שאנס שלוש נשים בביתו בהוליווד הילס בין השנים 2001 ל-2003. חבר המושבעים הרשיע אותו באונס של שתי נשים ב-2003, אך לא הצליח להגיע להכרעת הדין בהאשמה מנובמבר 2001 שבה הייתה מעורבת חברה לשעבר. לאחר הקראת פסק הדין, השחקן נכבל באזיקים ונלקח למעצר. השופטת שרליין אולמדו דחתה את בקשת ההגנה שיישאר חופשי עד למתן גזר הדין. דיון נקבע ל-4 באוגוסט.

מופע שנות ה-70 (צילום: רויטרס)
מופע שנות ה-70 (צילום: רויטרס)

אשתו של מסטרסון, ביז'ו פיליפס, נראתה מתייפחת בשורה הראשונה של הקהל. אחת הקורבנות, המכונה בבית המשפט ג'יין דו 2, פרסמה הודעה המביעה הקלה על כך שמסטרסון הורשע. היא התייחסה גם לתיק האזרחי שבו היא ושאר המאשימים תבעו את מסטרסון ואת ארגון הסיינטולוגיה על הטרדה ומעקב.

"אני חווה מערך מורכב של רגשות - הקלה, תשישות, כוח, עצב - בידיעה שהמתעלל שלי, דני מסטרסון, יעמוד באחריות על התנהגותו הפלילית", אמרה. "אני מאוכזבת שהוא לא הורשע בכל הסעיפים, אבל מתנחמת מאוד בעובדה שהוא, ארגון הסיינטולוגיה ואחרים, יצטרכו לתת דין וחשבון מלא על מעשיהם המתועבים בבית המשפט האזרחי".

דני מסטרסון (צילום: רויטרס)
דני מסטרסון (צילום: רויטרס)