איך זה שביונסה ג'יזל נואלס-קרטר, שבקרוב תחגוג יום הולדת 42, נראית עשור פחות? ובכן, התשובה מתחלקת לשלושה – האמת, השקר והערפול. נתחיל בשקר, שהוא הקל מכולם: תמונות הסטילס המתפרסמות בכלי התקשורת עוברות ריטושים מוקפדים מאוד בידי אנשיה של זמרת העל. הוכחה לכך היא שבכל אירוע שנשלט בידי אנשיה, לא ניתן לצלם אותה בחופשיות.

לעיתונאים מובטחות תמונות שיישלחו בידי ההפקה, מה שמוכיח שהמלכה האם רוצה לשלוט ולשפץ מה שניתן לבצע בפוטושופ, עדין ככל שיהיה. לצד זאת, האמת חייבת להיאמר – ביונסה באמת תמיד יפה ומטופחת, וגם כשהיא הולכת למכולת (סתם, היא לא ממש הולכת למכולת), היא מאופרת למשעי על ידי צוות מאפרים צמוד 24/7. מלכה או לא?

ביונסה (צילום: מתוך האינסטגרם)
ביונסה (צילום: מתוך האינסטגרם)

ויש גם חלק שלישי – המעורפל: האם היא עשתה או לא עשתה ניתוחים פלסטיים בפנים? זו שאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב בשלל כתבות ובדיונים בסושיאל למדיה. לשונות רעות תמיד יש, וגם הדמיון משתולל לא מעט, ועם זאת – למה להיתמם? 

פנינו לד"ר אנה זנקוביץ', בעלת מרפאת אסתטיקה בהרצליה פיתוח המטפלת בעשרות סלבס ישראלים ומרצה בתחום האסתטיקה, כדי שתחרוץ גורלות. "לאחר שבחנתי אין-ספור תמונות שלה לפני הקריירה המסחררת ולפני הלידות, לעומת אחרי ההצלחה ולאחר העלייה והירידה במשקל – יש לי תשובה". תכף, תכף.

ביונסה טוענת שלא עברה שום ניתוח פלסטי בפניה, ומספרת שאמה חינכה אותה לטפל בעור הפנים ולדאוג לו כבר מגיל צעיר. הדעות חלוקות, "ואני חושבת שהיא לא משקרת", אומרת ד"ר זנקוביץ'. "ניתוחים פלסטיים - כנראה שהיא באמת לא עברה, אבל טיפולים אסתטיים מדויקים - בטח ובטח שכן! ניתן לראות בתמונות העבר שעור הפנים של הכוכבת כהה מעט מאשר בשנים האחרונות, כנראה הודות לטיפולים להבהרת העור ולא בגלל איפור מושלם". 

ומה עם הזרקות? 
"למרות שלא ניתן למצוא תמונות עם עדויות לתאונות בוטוקס, המצח החלק וקמטי הצחוק הבלתי נראים לעין מעידים על תחזוקה שוטפת של הזרקות בוטוקס במינון ובמיקום הנכון. אפשר להבחין גם שהכוכבת עושה טיפול בוטוקס בסנטר, שמטפל בעור 'תפוז' שנוצר עם השנים".

ביונסה  (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)
ביונסה (צילום: REUTERS/Mario Anzuoni)

והאף, טבעי?
"בעניין האף המושלם של ביונסה - כן, הוא מושלם. דעתי חלוקה בין ספק ניתוח פלסטי עדין לבין הזרקה של בוטוקס לצמצום פתיחת הנחיריים בזמן החיוך. כן גבירותיי וגבירותיי - יש טיפול כזה!".

ושאלת מיליון הדולר - כן מילויים? לא מילויים? 
"ודאי שכן. נראה שביונסה מתחזקת קו לסת מסותת ומושלם בעזרת חומצה היאלורונית, וכנראה גם עצמות לחיים מעט תפוחות יותר מאשר בתמונות העבר, ללא קשר לתנודות המשקל. יש שיגידו שזה מבנה גנטי, אך גם מבנה גנטי נספג ומשתנה עם הזמן, וביונסה תמיד מציגה מראה מלא, מורם ומושלם. אין ספק שהיא עוברת גם טיפולים למיצוק, לעיבוי ולהרמת עור הפנים בעזרת חומרים שונים או מכשור מתקדם. תבדקו אותי בעוד 20 שנה ותראו שאני צודקת".

ד''ר אנה זנקוביץ (צילום: Joao Gabriel Salomao)
ד''ר אנה זנקוביץ (צילום: Joao Gabriel Salomao)