לאחרונה עלתה בענקית הסטרימינג "נטפליקס" סדרת דוקו קצרצרה בת שלושה פרקים שמסכמת כשמונה שנים של מאבק משפטי ממושך בין השחקן המצליח ג'וני דפ וגרושתו אמבר הרד. מאז עליית הסדרה, שהפכה לסנסציה עולמית, תשומת הלב התקשורתית והציבורית הופנתה אל הסכסוך בין הזוג, שסתר אחד את השנייה בדיונים המשפטיים ועורר סערה בעניין – מי באמת דובר אמת?

כזכור, המשפט החל בעקבות פרסום טור בעיתון שכתבה הרד בו הציגה את דפ כגבר מתעלל, מה שהוביל אותו להגיש נגדה תביעת דיבה בגין לשון הרע. אם לא צפיתם בסדרה, העלילה מתרכזת סביב מערכת היחסים הסוערת של הכוכבים ההוליוודיים, כאשר שני הצדדים מעלים האשמות חמורות זה נגד זה הכוללות בעיקר מקרי אלימות פיזית ומילולית.

על אף שבית המשפט קבע כי הרד אכן הוציאה את דיבתו של דפ, נראה כי רבים מהעולם עדיין חלוקים בעניין האלימות וטוענים כי אכן לשחקן "שודדי הקאריביים" יש יד בנושא. בין התגובות שאספנו ברשת טענה אחת: "האמת תצא לחופשי! מאות אלפי אנשים מהעולם תומכים באמבר הרד, ומעט מאוד בדפ, או יותר נכון רק המתעללים. יש אינספור נפגעות אלימות שצופות בך ויילחמו עבורך".

אחר הוסיף בטון ציני: "תומכי ג'וני דפ ההזויים שאומרים שאמבר הרד זייפה את החבורות שלה עם איפור, אני מניח שהיא גם בטח זייפה את הירידה המאסיבית שלה במשקל", תוך שצירף את השינוי שעברה, ואילו אחרים טענו כי פשוט האופן בו הרד התנסחה במשפט היה אמין יותר. 

תומכי דפ טענו לאורך התקופה כי הרד כי אישה בעלת הפרעת אישיות, ייחסו לה בעיות נפשיות כאלו ואחרות והסבירו כי הרד הביטה יותר מדי על חבר המושבעים בזמן עדותה, מה שהעיד על היעדר אמינות בעיני רבים. אחת כתבה: "אנשים שוכחים ש-#DeppVHeard היה משפט לשון הרע, לא משפט התעללות. הוא יצר תקדים ענק לפיו מתעללים יכולים לתבוע בהצלחה את מטרותיהם על שעזבו אותם או סיפרו למישהו שהתעללו בהם". 

בסך הכל, על פי העדויות שאספו באובייקטיביות מהרשתות החברתיות, נראה החלטת בית המשפט לווא דווקא הצליחה לערער את דעתם של הצופים, שברובם טוענים כי ככל הנראה דפ אכן התנהג באלימות כזו או אחרת כלפיה. סברה אחרת טוענת כי ייתכן ושני המעורבים בפרשה התנהגו בשלב כזה או אחר של הקשר באלימות, מה שהופך את המאבק ביניהם לכזה שנלחם על אגו ופחות על צדק.