הזמרת הקולומביאנית שאקירה מואשמת בהעלמת מסים בגובה של 6.7 מיליון יורו (7.1 מיליון דולר) על הכנסותיה בשנת 2018, כך דווח בתקשורת האמריקאית. 

לאחר הסערה: ארקדי דוכין הנחית מכה נוספת על אריאל זילבר
"אחת החוויות החזקות שהיו בחיי": אורי קומאי חושף את החיים שאחרי דודו פארוק
 
על פי החשד, שאקירה השתמשה בחברת offshore שבסיסה במקלט מס כדי להימנע מתשלום המס, כך אמרו התובעים בברצלונה בהצהרה. הזמרת קיבלה את הודעה על ההאשמות במיאמי, שם היא מתגוררת. 

שאקירה כבר אמורה להישפט בברצלונה ב-20 בנובמבר בתיק אחר. במקרה זה, התובעים טוענים שהיא לא שילמה 14.5 מיליון יורו (15.4 מיליון דולר) של מסים. התובעים בברצלונה טענו שהזמרת בילתה יותר ממחצית מתקופת 2012-2014 בספרד ולכן הייתה צריכה לשלם מסים במדינה, למרות שמקום מגוריה הרשמי היה באיי בהאמה.

פקידי מס ספרדים פתחו את התיק האחרון נגד שאקירה ביולי האחרון. לאחר עיון בראיות שנאספו במהלך החודשיים האחרונים, החליטו התובעים להגיש כתב אישום. לא נקבע תאריך למשפט. מטעם האמנית נמסר כי היא "פעלה תמיד בהתאם לחוק ובעצת יועציה הפיננסיים".

כזכור, שאקירה, ששמה המלא הוא שאקירה איזבל מברק ריפול, מקושרת לספרד מאז שהחלה לצאת עם שחקן הכדורגל הפורש ג'רארד פיקה. בני הזוג, להם שני ילדים, חיו יחד בברצלונה עד לשנה שעברה, אז סיימו את מערכת היחסים בת 11 השנים שלהם.

רשויות המס בספרד פצחו בעשור האחרון בבדיקות מס בכוכבי כדורגל כמו ליונל מסי וכריסטיאנו רונאלדו על כך שלא שילמו את מלוא התשלום שלהם במיסים. אותם שחקנים נמצאו אשמים בהעלמת מס אך נמנעו ממאסר הודות להוראה המאפשרת לשופט לוותר על עונשים של פחות משנתיים לעבריינים ראשונים.