כוכב הסדרה "חברים" דיוויד שווימר, שיתף אתמול בחשבון האינסטגרם שלו תחקיר שפורסם על ידי ה"ניו יורק טיימס", הנוגע לתקיפות מיניות שביצע חמאס במתקפת הטרור הרצחנית שאירעה בבוקר ב-7 באוקטובר. השחקן כתב כי שימש כחבר דירקטוריון בקרן לנפגעי ונפגעות אונס במשך 20 שנה ולמד שיש "להאמין לנפגעים ללא קשר לגיל, לגזע, למין, לדת, לנטייה מינית, ללאום, לחינוך או מצב כלכלי".

שווימר, יהודי-אמריקאי, ציין כי יש ארגונים מצוינים הנלחמים למען נפגעי ונפגעות תקיפה מינית, אך הביע אכזבה על כך שרבים מהם מכחישים את התקיפות המיניות נגד נשים, גברים וילדים ישראלים ב-7 באוקטובר, וזאת למרות שיש הוכחות חד משמעיות. "הם יילחמו בטירוף עבור כל קורבנות האלימות המינית, אלא אם הם יהודים. איפה הזעם שלהם?", כתב השחקן בחשבון האינסטגרם שלו.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎David Schwimmer‎‏ (@‏‎_schwim_‎‏)‎‏

עוד הסביר שווימר כי התמיכה תלויה בזהות הקורבנות, והם ילחמו רק למען מי שאינו יהודי. הוא מקווה שהפוסט שלו יגרום להם להבין שהם טעו, וקרא להם להשתמש בקולם כעת ולהביע את תמיכתם בנפגעים היהודים. הוא סיים כשציין שסירוב להאמין לניצולים גורם להם לטראומה נוספת, והגיעה העת לאותם אקטיביסטים להפגין אמפתיה אמיתית ללא אפליה.

דייוויד שווימר (צילום: אביבה קליין)
דייוויד שווימר (צילום: אביבה קליין)