פרטים חדשים מתגלים על מותה של המלכה אליזבת והסיבה האמיתית מדוע קייט מידלטון, אשתו של הנסיך וויליאם, לא נכחה ברגע הפרידה. כזכור, המלכה נפטרה בגיל 96 בטירת בלמורל בסקוטלנד בספטמבר 2022. בזמן שמשפחת המלוכה מיהרה להיות איתה, על פי הדיווחים המלך צ'ארלס אמר לנסיך הארי שאשתו מייגן מרקל אינה רצויה ברגע האינטימי. המלך אמר לבנו שגם מידלטון לא תהיה נוכחת ושזה "הפרוטוקול".

עם זאת, ספר חדש על המשפחה מגלה שמידלטון נעדרה מסיבה אחרת. הביוגרף המלכותי רוברט הארדמן דיווח כי מידלטון נשארה בבית כדי להיות עם שלושת ילדיה. בקטע שהגיע לידי ה"דיילי מייל" הסבירה שהיא רוצה להיות שם בשביל ילדיה ביום הראשון ללימודים.

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool)
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool)

עוזר מלכותי אמר לכתב כי היעדרותה הייתה "במזל ולא בהחלטה", מה שמרמז לכאורה שייתכן שהיא הורשתה להשתתף באירוע. עם זאת, הם הוסיפו כי "זה עשה את זה הרבה יותר קל להגיד להארי שהוא מגיע לבד". כזכור, הנסיך הארי ומייגל מרקל התנתקו ממשפחת המלוכה ברעש גדול ועברו להתגורר בלוס אנג'לס. 

במרץ 2021 השניים התראיינו לאופרה ווינפרי, ושם הטילו פצצות שהרעידו את העולם כולו, בין היתר על כך שהתקיימו דיונים בתוך משפחת המלוכה לגבי מה יהיה צבע העור של בנם של בני הזוג ארצ'י לפני לידתו ב-2019. חודש לאחר שידור הראיון ב-2021, ה"טלגרף" דיווח שהמלך צ'ארלס השלישי כתב למרקל והביע את עצבותו על האופן שבו המשפחה התפצלה, והצער שלו על כך שהיא והארי בחרו לשתף כל כך הרבה בפומבי. 

הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום:  REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)
הנסיך הארי ומייגן מרקל (צילום: REUTERS/Dylan Martinez/File Photo)