משפחת המלוכה עוברת תקופה לא קלה. רק לאחרונה התגלה שהמלך צ׳ארלס חולה בסרטן, זאת לאחר שקייט מידלטון עצמה עברה ניתוח מורכב בבטן ותהיה בהשגחה בחודשים הקרובים בביתה. לאור המצב הרפואי העדין של מידלטון, פורסם פוסט מטעם בית המלוכה שנכתב בלינקדין על ידי העובדת פטרישיה ספרוס, שם היא מציינת שהנסיך וויליאם מודה לצוות הרפואי המטפל בקייט. אממה, הצורה שבה הנסיך ניסח את הדברים לא הייתה נעימה במיוחד. כך נכתב בפוסט: ״הנסיך וויליאם אמר שלקת׳רין היו שתי אחיות פיליפיניות שדאגו לה והן היו מדהימות ואדיבות״.

הציון האתני של האחיות המטפלות בקייט הפך לשיח ברשתות החברתיות בקרב הגולשים שזעמו על כך שוויליאם ציין ושם בקדמת הבמה את העובדה שהן פיליפיניות. חלק מהמגיבים לא יכלו שלא לתהות מדוע הוא מציין זאת וכתבו: ״מה הקשר לגזע שלהם?״. אחר כתב: ״חשוב מאוד לדעת שהאחיות של קייט היו פיליפיניות. למה? אין לי מושג. תשאלו את וויליאם״.

זה לא נגמר כאן. מגיבים אחרים קישרו בין הציטוט הגזעני הזה של הנסיך וויליאם, לבין הערות גזעניות אחרות שנאמרו בבית המלוכה על גוון עורו של ילדיהם של הנסיך הארי ומייגן מרקל. אחד מהם כתב: ״זה מאוד מעיד מי נכלל במקרה הגוון של ארצ׳י״. כזכור, בעת שמרקל הייתה בהריון עם בנה הבכור, לא מעט שמועות ודאגות על גוון עורו של התינוק שעוד לא נולד הסעירו את בית המלוכה. כידוע, מידלטון נמצאת כרגע בביתה לאחר ששהתה כשבועיים בבית החולים לאחר שעברה ניתוח בבטן. היא לא צפויה להיראות בתפקידיה הציבוריים עד אפריל. 
 

הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום:  WPA Pool )
הנסיך וויליאם, קייט מידלטון (צילום: WPA Pool )