זו לא הפעם הראשונה ששמה של חברת דניקולודיאן נקשרת יחד עם האשמות על התעללויות בקטינים ששיחקו בסדרות הילדים והנוער שלהם. כעת, מגיע תורו של דרייק בל לחשוף את החוויה הקשה שעברה עליו. כוכב הסדרה המצליחה ״דרייק וג׳וש״ הצטלם לסדרת דוקו בשם ״שקט על הסרט: הצד האפל של טלוויזיה לילדים״. בטיזר ראשון שיצא של הסדרה נראה בל יושב על כיסא המרואיין, קולו של הקריין אומר: ״דרייק ישתף בפעם הראשונה בפומבי, את סיפור ההתעללות שספג״. 

דרייק חלק כי בהיותו בן 15 ספג התעללות מינית מצד בריאן פק, שהיה אז מאמן הדיאלוגים בסדרה ״המופע של אמנדה״, שם כיכב בל בין השנים 1999 עד 2002. זו לא הפעם הראשונה ששמו של פק, עובד חברת ניקולודיאון האמריקאית, נקשר בהתעללות מינית כנגד ילדים. מדובר בעבריין מין שנעצר בשנת 2003 באשמת קיום יחסי מין עם אחד הילדים שעבד איתם באותן הסדרות. הוא הורשע בקיום מין אוראלי עם קטין ובביצוע מעשים מגונים בילדים בני 14 ו-15. לאחר שפק ריצה את תקופת מאסרו, הוא חזר כמובן להוליווד והשלב בתעשייה בתפקידיו הקודמים, עם ילדים.

דרייק בל (צילום: Michael Loccisano/Getty Images)
דרייק בל (צילום: Michael Loccisano/Getty Images)

סדרת הדוקו היא בת ארבעה חלקים ותעלה לאוויר ב-17 במרץ, ברשת Investigation Discovery. הסדרה תחשוף את סביבת העבודה הרעילה והמתעללת מאחורי הקלעים בתוכניות הילדים והנוער ששורדו בשנות התשעים ובשנות האלפיים המוקדמות, בייחוד בסדרות ״איי-קארלי״, ״זואי 101״, ״ויקטוריוס״, ״המופע של אמנדה״ ו״דרייק וג׳וש״, שכולן הופקו על ידי דן שניידר. גם שמו של שניידר קשר בעבר להתעללויות מיניות בילדים בסדרות בהן עבד. שניידר ידוע כמי שהיה מכור לכפות רגליים ומכניס סימנים ורמיזות מיניות בתכניות הכי מצליחות בניקולודיאון. 

דן שניידר (צילום: Michael Buckner gettyimages)
דן שניידר (צילום: Michael Buckner gettyimages)

שניידר עבד בניקולודיאון ב-2018, לאחר שהפך לאחד מבכירי הערוץ. ב-2021 התפרסמה חשיפה על חקירה פנימית על ידי חברת האם של ניקולודיאון בנוגע להתנהלות הלא תקינה של שניידר, בפרט בנוגע להתעללות מילולות ומיניות שלו כלפי קולגות ושחקנית מהקאסט. החקירה כללה התייחסויות על כך שניהל שיחות מיניות עם שחקניו הצעירים, היה חוטף התקפי זעם ואובססיבי לחלוטין לכפות רגליים כפי שציין לא מעט בחשבון הטוויטר האישיש לו וברמזים שהכניס לסדרות שיצר.

עוד בשנת 2014 יצא סרט דוקומנטרי בשם ״סוד פתוח״, שהציג עדויות של שחקנים ושחקניות שנפגעו ונוצלו מינית כילדים בתעשיית הבידור. באותה השנה שניידר קיבל מניקולודיאון את פרס מפעל החיים בטקס נבחרי הילדים של הערוץ, כוכבות ״איי-קארלי״, ג׳נט מקארדי ומירנדה קוסגרוב החרימו את הטקס ולא הגיעו. השחקנית אלכס ניקולס מהסדרה ״זואי 101״ כתבה ברשתות החברתיות שהיא ממליצה לא לצפות בתכניות שלו והוסיפה: ״הוא לא בחור טוב בכלל״ ואף סיפרה כי היא לא הגיעה לאיחוד של הסדרה כי שניידר היה נוכח במקום והמפגש איתו מציף עבורה טראומות ילדות שחוותה על ידו. 

כעת, הולכת לצאת עוד סדרת דוקו שעתידה לסקר את מה שכולנו כבר יודעים ומסרבים להפנים. אבל גם בל עצמו שיחשף בסדרת הדוקו הוא לא שה תמים. בשנת 2020, זוגתו לשעבר הגישה נגד בל תלונה בגין התעללות פיזית ומילולית שעברה על ידו במשך שלוש שנים, בין 2006 ל-2009. לא הרבה לאחר מכן, בל נעצר בגלל שסיכן קטינים והפצת חומרים מזיקים לקטינים, זאת לאחר שהתכתב באופן מינית עם נערות קטינות בשנים שלפני כן. בעקבות האישומים, נגזר עליו שנתיים מאסר על תנאי.