מייסד ומנכ"ל מטא (פייסבוק לשעבר), מארק צוקרברג הפך לויראלי השבוע לאחר שתמונה חדשה שלו שיגעה את הרשת. בתמונה צוקרברג הציג שינוי חיצוני מפתיע כשהתהדר בזקן וברעמת שיער בלונדינית והצליח לעורר את תשומת ליבן של הבנות ברחבי הרשת. אלא שכעת מתברר כי התמונה בכלל לא אמיתית, ועובדה באמצעות AI.

ב-18 באפריל, צוקרברג שיתף סרטון אינסטגרם שלו מכריז על "גרסה חדשה של Meta AI". לאחר שמנכ"ל Meta פרסם את הסרטון, מייק רנדל, ששם המשתמש שלו ב-X (לשעבר בטוויטר) הוא @flyosity, הוסיף זקן ושפם לצילום המסך של צוקרברג ושיתף אותו ב-X. הפוסט המקורי של רנדל זכה ליותר מ-2 מיליון צפיות, ופוסט נוסף עם תמונה של צוקרברג ללא זקן לצד התמונה שהשתנה - עם הכיתוב "זה מטורף עד כמה זקן יכול לשנות את חייו של גבר" - צבר יותר מ-22 מיליון צפיות.

מתוך מחשבה שהמיליארדר אכן עבר מהפך במראה, רבים נכנסו לרשתות החברתיות כדי להגיב על המראה החדש שלו. אחרי שהצילום הגיע לאינסטגרם - שם "The Shade Room" פרסם אותו מחדש ושאל, "אתם חושבים שהוא צריך להמשיך ולגדל את הזקן הזה?" - זה אפילו משך את תשומת ליבו של צוקרברג עצמו. "אוקיי, מי עשה את זה?" הגיב מנכ"ל Meta.

כשנודע לאנשים שהתמונה לא אמיתית, הם התאכזבו, בלשון המעטה. בסרטון המקורי של צוקרברג, הוא קיבל הערות כמו, "הזקן היה מזויף??". אחרים דחקו בו להפוך את התמונה למציאות. "אחי, תגדל את הזקן שלך", כתב משתמש אחד, בעוד אחר הוסיף: "אתה חייב להשיג את הזקן באמת". אפילו אשתו של צוקרברג, פריסילה צ'אן, הצטרפה לטירוף הויראלי ושיתפה את התמונה המזוקנת בסטורי באינסטגרם שלה והתבדחה: "מישהו ראה את בעלי??? ומי זה הבחור הזה?". אנחנו מקווים שהויראליות של התמונה רמזה לצוקרברג להיפטר ממוכנת הגילוח שלו. 

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Mark Zuckerberg‎‏ (@‏‎zuck‎‏)‎‏