הילדים של מייקל ג'קסון לא יראו את הכסף שלו בקרוב. פרינס (מייקל ג׳וזף ג׳וניור) ג׳קסון בן ה-27, פריס ג׳קסון בת ה-26 וביגי (פרינס מייקל השני) ג'קסון בן ה-22, יחד עם אמו של מלך הפופ המנוח, קתרין ג׳קסון, 94, נותקו מקרן הנאמנות של הזמר הפופ עד שמס הכנסה יסיימו לסדר את ענייניהם המשפטיים מול הקרן. 

על פי רשות המיסים, העזבון של הזמר לא העריך את שווי נכסיו של ג׳קסון כמו שצריך והקרן חייבת לשלם לפחות 700 מיליון עבור מיסים וקנסות שונים. מדובר בסכסוך משפטי שלא התחיל מהיום, כבר בשנת 2021 קרן הנאמנות של כוכב הפופ התנגדה לטענות הללו וזכתה במשפט שהתקיים דאז. 

הילדים של מייקל ג׳קסון - ביגי ג׳קסון, פריס ג׳קסון, פרינס ג׳קסון (צילום:  John Phillips gettyimages)
הילדים של מייקל ג׳קסון - ביגי ג׳קסון, פריס ג׳קסון, פרינס ג׳קסון (צילום: John Phillips gettyimages)

מאז קרן הנאמנות הגישה בקשה לשכלל מחדש את שווי המכלול המוזיקלי של הזמר האגדי. הבקשה עדיין עומדת מול רשות המיסים, מה שאומר ששווי העיזבון של ג׳קסון עוד לא נקבע סופית עבור צרכי מס. רק לאחר קביעת שווי העיזבון, יוכלו שני הצדדים לאשר את שווי ניכוי המיסים על מנת שיינתן פסק הדין הסופי. 

אך ככל שהקרב נמשך, ביקשו עורכי הדין של המשפחה שתהיה לילדיו ולאימו של ג׳קסון גישה לכספים. הבקשה נדחתה מאחר והרשויות טענו כי הן ״אינן יכולות לקבוע באיזה סכום ניתן להשתמש בבטחה מהקרן״. אך עורכי הדין לא התייאשו והציעו להעניק לילדים ולאם ״קצבת משפחה״ שתוכל לשמור על מצבם הכלכלי.

מייקל ג'קסון (צילום: רויטרס)
מייקל ג'קסון (צילום: רויטרס)

פסק הדין הזה מגיע לאחר ש-Sony Music Group, אחת משלוש חברות התקליטים הגדולות בעולם, סיימה לרכוש בפברואר האחרון יותר ממחצית מזכויות המוזיקה של מייקל, תמורת 600 מיליון דולר לפחות. בינתיים, האח הצעיר היה מעורב בסכסוך מתמשך עם סבתו קתרין, לאחר שניסה להשתמש בנכסים של אביו כדי לשלם על הוצאות משפט.

מייקל ג'קסון עם ילדיו (צילום: רויטרס)
מייקל ג'קסון עם ילדיו (צילום: רויטרס)