בשנת 2009, עלתה אישה אלמונית בת 47 עם שיער אפור ובגדים צנועים לבמה במסגרת ריאליטי הכישרונות Britian's Got Talent. השופטים, וביניהם סיימון קאוול, הביעו זלזול רב בפני האישה שנראה כי עברה את זמנה וכוכבת היא כבר לא תהיה, אבל אז היא פתחה את הפה, שרה את i dreamd i dream, הותירה את כל השופטים פעורי פה והפכה להצלחה ויראלית חסרת תקדים לאותה תקופה כשסרטון האודישן שלה עבר את 100 מיליון הצפיות ביוטיוב. 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אם לא הצלחתם להבין עד כה במי מדובר, אנחנו מצטערים בשבילכם זה דבר ראשון, אבל מדובר בלא אחרת מאשר סוזן בויל הסקוטית שסיפור הסינדרלה שלה התגשם ובענק, כשמאז פיתחה הזמרת קריירה מרשימה במיוחד וצבורה הון עצום, בזכות אודישן אחד בלבד. TMI החליטו לבדוק מה קרה איתה מאז. 

סוזן בויל (צילום: Getty images)
סוזן בויל (צילום: Getty images)

את הריאליטי ההוא בשנת 2009, סיימה בויל במקום השני, אולם חתמה מיד על חוזה תקליטים וכבר באותה שנה הוציאה את אלבום הבכורה שלה שנמכר ב-10 מיליון תקליטים. במרוצת השנים, הוציאה בויל עוד 7 אלבומים, ורובם נמכרו בהמוניהם. עוד במהלך 15 השנים שחלפו, הוציאה הזמרת אוטוביוגרפיה על חיייה: "The Woman I Was Born To B", יצאה למספר סיבובי הופעות ואפילו הופיעה בברודווי מספר פעמים שונות עם השיר מהאודישן ששינה את חייה.

מאישה רווקה ובודדה לקראת העשור השישי בחייה, שמתגוררת בעיירה קטנה ומשעממת בסקוטלנד, הפכה בויל לסנסציה בקנה מידה בינלאומי. במהלך הקריירה שלה הרוויחה על פי הערכות הון עצום של 22 מיליון ליש"ט אולם בחרה להמשיך להתגורר בבית הצנוע במערב סקוטלנד. בשנת 2019 סגרה הכוכבת מעגל, כשהשתתפה בגרסה האמריקאית לריאליטי הכישרונות שהביא לה תהילה, יחד עם משתתפים זכורים משאר העונות ברחבי העולם, שם היא הגיעה למקום השמיני.

סוזן בויל כיום  (צילום: Frazer Harrison / Getty Images)
סוזן בויל כיום (צילום: Frazer Harrison / Getty Images)

בשנים האחרונות, סוזן בויל הורידה מעט רגל מהקריירה שלה לאחר שאובחנה במספר בעיות רפואיות ביניהן שבץ המוחי שעברה, בנוסף לסוכרת ואפילפסיה מהן היא סובלת. כמו כן, אובחנה לפני כעשור על הרצף האוטיסטי. למרות כל זאת, הופיעה בויל בטקס פתיחת אולימפיאדת טוקיו בשנת 2021 ובשנת 2023 אף הגיעה להופעת אורח בגמר הגדול Britian's Got Talent. כיום היא עדיין מתגוררת לבדה במערב סקוטלנד, בצניעות ובלי הרבה אבק כוכבים אבל עם קריירה מרשימה שבנתה במהלך 15 השנים האחרונות בזכות אודישן ציני אחד בו פקפקו בה כולם, בסופו היא כבשה את העולם.