רק יממה עברה מתחילת מבצע "עלות השחר", וללא הפתעה רבה, הדוגמנית הבין-לאומית ממוצא פלסטיני, בלה חדיד, הידועה כשגרירה של המאבק הפלסטיני ברשתות החברתיות, כבר הספיקה להגיב על המצב מרחוק. חדיד שיתפה היום (שבת) בחשבון האינסטגרם שלה, לעשרות מיליוני עוקבים, ראיון של העיתונאי הישראלי גדעון לוי לרשת "אל ג'זירה", בו ביקר את ישראל בחריפות: "שלושה או ארבעה ימים של עוצר על יישובי הדרום זה 'בלתי נסבל', אבל עזה יכולה להיות במשך 16 שנה תחת מצור".

"הציבור הישראלי די שטוף מוח ויודע מעט מאוד על מה שקורה", קרא לוי בפתח הקטע שהפיצה חדיד. "בימים האחרונים נאמר לנו כי יישובי הדרום הסמוכים לגבול עם עזה צריכים להיות תחת עוצר כי יש סכנה. אף אחד לא ידע בדיוק מה הסכנה ואז פתאום, אחרי שלושה או ארבעה ימים, ישראל טענה שזה מצב 'בלתי נסבל' - אבל עזה יכולה להיות במשך 16 שנים תחת מצור וזה כן 'נסבל'. אולם חלק מהיישובים בדרום לא יכולים לעמוד בארבעה ימי סגר. אז קרה מה שקרה".

 לוי ציין את הנקודה, שלדבריו, הובילה לפתיחת המבצע נגד הג'יהאד האיסלאמי: "אני מאוד חושד שזה קשור לבחירות. כל ראש ממשלה צריך להוכיח את עצמו, במיוחד אם הוא מגיע מהמרכז-שמאל הפוליטי בישראל. יש לנו ראש ממשלה חדש והוא רוצה להראות שהוא גבר, כמו כל ראשי הממשלה לשעבר. כל אלה הם תירוצים גרועים מאוד ללכת לסבב נוסף בעזה".