אתמול (חמישי) התבשרנו על מותה של המלכת אליזבת השנייה בגיל 96. זה קרה לאחר שבנה ונכדיה נקראו לטירה בסקוטלנד, שם שהתה בתקופה האחרונה. בנה, הנסיך צ'ארלס ירש את הכתר לאחר 70 שנה בהן הייתה בכס המלכות, ומעתה יקרא המלך צ'ארלס. אך הוא לא היחיד שירש תואר חדש. 

הנסיך וויליאם וקייט מידלטון ירשו תאריך חדשים, אך הם לא היחידים במשפחת המלוכה. על אף שהנסיך הארי ומייגן מרקל ויתרו על התארים שלהם כבני מלוכה, כשפרשו מתפקידם המלכותי בשנת 2020, ילדיהם - בנם בן ה-3 ארצ'י הריסון וליליבט דיאנה בת ה-15 חודשים - זכאים רשמית להיקרא נסיך ונסיכה עכשיו כשסבם, המלך צ'ארלס השלישי, עלה על כס המלכות כיורש המלכה.

המלכה אליזבת  (צילום: רויטרס)
המלכה אליזבת (צילום: רויטרס)

הנחיות שנקבעו על ידי סבא רבא של הארי, המלך ג'ורג' החמישי, בשנת 1917 אפשרו לתת תארים מלכותיים לילדי בניו של הריבון. כשהמלכה הייתה בשלטון, ילדיו של הארי היו הנינים שלה. כעת, כשהמלך צ'ארלס תפס את כס המלוכה, ילדיו של הארי הם רשמית נכדים של המלך ולכן הם כשירים.

מה עם הנסיכה שרלוט והנסיך לואי? כל ילדיו של וויליאם קיבלו למעשה את התארים שלהם לאורך כל הדרך, בגלל הנחיה חדשה שעברה לפני 10 שנים. בשנת 2012, המלכה אליזבת השנייה שינתה את הכלל כך שכל ילדיו של בנו הבכור של הנסיך מוויילס (כלומר ילדיו של וויליאם) יקבלו תארים מלכותיים, מה שמאפשר לילדיו הצעירים יותר עם קייט להיקרא הנסיכה שרלוט והנסיך לואי בעוד המלכה עדיין הייתה בחיים.

הנסיך הארי, ארצ'י, הנסיך צ'ארלס (צילום: אינסטגרם,Chris Jackson/Pool via REUTERS)
הנסיך הארי, ארצ'י, הנסיך צ'ארלס (צילום: אינסטגרם,Chris Jackson/Pool via REUTERS)

למרות שארצ'י ולילי מסוגלים כעת להשתמש בתארים מלכותיים, אם הם ירצו להשתמש בהם - זה כבר סיפור אחר. אחרי הכל, נשמעו שמועות שהארי ומייגן בחרו לא לתת לארצ'י את התואר רוזן מדמברטון - למרות שהוא זכאי - כי הם חוששים שיציקו לו בגלל זה. כשהזוג שוחח עם אופרה ווינפרי בספיישל מיוחד בשנה שעברה, מרקל אמרה שכמה אנשים בארמון לא התלהבו מהרעיון שארצ'י יקבל תואר נסיך כשצ'ארלס ירש את הכתר.

"הם אמרו שהם לא רוצים שהוא יהיה נסיך... מה שיהיה שונה מהפרוטוקול, ושהוא לא עומד לקבל אבטחה", אמרה מרקל והוסיפה כי היו גם "חששות ושיחות לגבי איך עורו עשוי להיות כהה כשהוא נולד", בזמן שהיא הייתה בהריון עם ארצ'י. כשנשאלה אם היא רוצה שלארצ'י יהיה תואר מלכותי, ענתה מרקל: "אם זה אומר שהוא הולך להיות בטוח, אז, כמובן." לאחר מותה של המלכה, הארי נמצא כעת במקום החמישי בתור לכס המלכות, בעוד שארצ'י ולילי נמצאים במקום השישי והשביעי, בהתאמה.

הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי, מייגן מרקל (צילום: רויטרס)