על פי הדיווחים, המלך צ'ארלס אמר לנסיך הארי ש"זה לא היה נכון" שאשתו מייגן מרקל תבוא לבלמורל כשהמלכה אליזבת השנייה גוססת. בתחילת יום חמישי הודיע ​​הארמון כי הרופאים מודאגים מבריאותה של בת ה-96 ומעבירים אותה ל"פיקוח רפואי". בתגובה, בני משפחת המלוכה מיהרו לסקוטלנד כדי להיות ליד מיטתה של המלכה ברגעיה האחרונים.

"צ'ארלס אמר להארי שזה לא נכון או מתאים עבור מייגן להיות בבלמורל בזמן כה עצוב", אמר מקור ל"סאן". "צוין בפניו שקייט [מידלטון] לא הולכת ושיש להגביל את המספרים למשפחה הקרובה ביותר". המקור הוסיף כי הנסיך צ'ארלס - כיום המלך צ'ארלס השלישי - "הבהיר מאוד שמייגן לא תתקבל בברכה".

המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)
המלך צ'ארלס השלישי (צילום: רויטרס)


כפי שדיווח בעבר ב-"pagesix", הדוכס והדוכסית מסאסקס תכננו במקור לנסוע יחד כדי לראות את המלכה. חצי שעה לאחר מכן, התפרסמה ידיעה שהארי יגיע לפגוש אותה לבד. מותה של המלכה הגיע ימים ספורים לאחר שהשחקנית נתנה ראיון חשוף ל-The Cut, בו היא מתחה ביקורת על משפחת המלוכה וטענה ש"רק מעצם קיומה", היא והארי "ערערו את הדינמיקה של ההיררכיה".

ביום חמישי, הכתב הוותיק של ה-BBC, ניקולס וויצ'ל, אמר בשידור על מרקל: "ייתכן שהיא לא תתקבל בחום רב, אם להיות כנה לחלוטין בנושא". על אף שהבהיר לבנו, הנסיך הארי, כי אשתו אינה מוזמנת להיפרד מהמלכה אליזבת השנייה, המלך צ'ארלס שלח סימני שלום לבני הזוג במהלך הנאום הראשון שלו בתור המלך השולט בבריטניה ביום שישי האחרון. "אני רוצה להביע את אהבתי להארי ומייגן כשהם ממשיכים לבנות את חייהם מעבר לים", אמר בהודעת וידאו שהוקלטה מראש.

הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)
הנסיך הארי ומייגן מרקל בריאיון עם אופרה ווינפרי (צילום: רויטרס)