הראפר קניה ווסט שהסתבך עם אמירות אנטישמיות וסיפר ברשתות החברתיות שהוא מתמגן כנגד יהודים, חטף ביקורת קשה מסלבריטאים רבים ביניהם גם הדוגמניות ג'יג'י ובלה חדיד, שתקפו הרבה פעמים את התנהלות ישראל כנגד הפלסטינים. לא רק מהסלבס ווסט חטף, אלא גם מהחברות איתן עבד, ביניהן אדידס וגאפ, שבחרו לסיים איתו את ההתקשרות.

כעת נמסר לאתר הבידור "pagesix" שהראפר עשוי להיות חודשים ספורים מאסון פיננסי. מקורות סיפרו שבעוד שיש לו מאגר גדול של מזומנים, יש לו גם הוצאות עצומות והוא עלול להסתבך בקרוב אם הוא לא ימצא דרך להכניס יותר כסף לחשבונו. 

מקורות שמכירים את ההתנהלות הכלכלית שלו אומרים שלווסט יש חמישה מקורות הכנסה, ושארבעה מהם נסגרו לחלוטין או נפגעו קשות מהתפרצותו האנטישמית והזלזול במאבק השחורים באמריקה. עוד נמסר לאתר שבשנים האחרונות ווסט הרוויח כסף מהעסקה האדירה שלו עם אדידס, שיתוף הפעולה עם רשת "Gap", קטלוג המוזיקה שלו, מכירת מוזיקה חדשה והופעות. 

אמריקה מבטלת את קניה ווסט: מסלול ההתרסקות של הראפר המפורסם בעולם

קניה ווסט (צילום: Ronald Martinez gettyimages)
קניה ווסט (צילום: Ronald Martinez gettyimages)

חברת אדידס, שהיא המנוע האמיתי לעושרו העצום, כבר אמרה בתחילת השבוע שאחרי שתסיים שיתוף הפעולה עם נעלי הספורט של הראפר ובמידית תעצור את התשלומים לווסט. מקור המקרוב לראפר אמר שגאפ, שסיימה את שיתוף הפעולה איתו אחריי שנתיים יחד, חייבת לו כסף עבור מוצרי YEEZYxGAP שמכרה מאז ההחלטה ועד שהמוצרים ירדו מהמדפים. 

בכל הנוגע להופעות - שאמורות להיות הכסף הכי קל שכוכב כמו ווסט יכול להרוויח, ומקור אמין למזומנים נזילים ומהירים - הוא היה אמור לקיים הופעה באצטדיון SoFi בלוס אנג'לס ב-4 בנובמבר, אבל היא בוטלה ועל פי מקורבים אין לו הזמנה נוספת. בכל הנוגע למוזיקה חדשה, מקורבים אמרו שלוסט יש אלבום בקנה, אבל עדיין אין כוונה להפיץ אותו לאחר שהחוזה שלו עם לייבל המוזיקה הוותיק Def Jam הסתיימה ב-2021. מקורב אמר לאתר שהתקליט עדיין יספק חבל הצלה, אבל לא סביר שהוא יקבל את הסכומים שהוא הרוויח באלבומים קודמים.

"הוא זוכה גראמי פעמים רבות ויש לו קהל כה גדול עד שהאלבומים שלו הופכים לפלטינה באופן מיידי", אמר המקור והוסיף שקשה להאמין שאף אחד לא יהיה מוכן לקבל עסקה כזו שבה אי אפשר להפסיד. זה משאיר אותו עם תמלוגים שמכניסים לו כ-5 מיליון דולר בשנה, לפי בילבורד.

קרא להרג יהודים. קניה ווסט (צילום: MEGA gettyimages)
קרא להרג יהודים. קניה ווסט (צילום: MEGA gettyimages)


"זה מספיק כדי לשלם את חשבון הדלק שלו עבור המטוס שלו," צחק מקורב. עוד נאמר שיש לו "הרבה מזומנים לפי הסטנדרטים של כל אחד", אבל יש לו גם "שיעור שריפת מזומנים גבוה". ווסט רכש בשנה שעברה בית ב-57 מיליון דולר במאליבו, קליפורניה, ומשפץ אותו מהיסוד. אלא שהפרויקט נמצא בסיכון חמור בגלל הצרות הכלכליות שלו. יש לו גם שלל בתים אחרים, אבל מקורבים אליו אומרים שרבים מהם ממושכנים.

ווסט היה בעבר בצרות כלכליות. כזכור, הוא חשף בשנת 2016 שהוא היה בחוב של 54 מיליון דולר, מה שנבע על פי הדיווחים מניסיונותיו הרבים להשיק קו אופנתי, כמו גם מהנהנתנות המוגזמות שלו. מקורות מעריכים שלמרות שיש לו יותר מ-100 מיליון דולר בבנק, כנראה שזה יספיק לו כדי להחזיק מעמד רק "חודשים".

הראפר קניה ווסט (צילום: רויטרס)
הראפר קניה ווסט (צילום: רויטרס)