הנישואים האומללים של המלך צ'ארלס והנסיכה דיאנה היו כל כך רעועים עד שקציני ההגנה המלכותיים חששו שמישהו ייפגע. אחד מעובדיו של המלך צ'ארלס זוכר שראה את דיאנה "מטילת כינויים ולועגת לאובססיה של בעלה לקמילה המשמימה למראה", כותב כריסטופר אנדרסן בספרו הביוגרפי "המלך: חייו של צ'רלס השלישי", שיצא ב-8 בנובמבר.

העובד צפה בנעשה בעוד דיאנה "ממש רודפת אחרי" בעלה "במסדרונות, במעלה גרמי מדרגות ומחדר לחדר" בבית הכפרי של צ'ארלס, כתב אנדרסן. "למה אתה לא שוכב איתי?" אמרו שדיאנה שאלה את בעלה, ש"לכל דבר ועניין הפסיק באופן חד צדדי את מערכת היחסים המינית שלהם", מאז לידתו של הנסיך הארי ב-1984. תגובתו הסרקסטית לכאורה של צ'ארלס הייתה: "אני לא יודע, יקירתי. אני חושב שאולי אני הומו".

הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחתונתם (צילום: רויטרס)
הנסיך צ'ארלס והנסיכה דיאנה בחתונתם (צילום: רויטרס)

במהלך ויכוח סוער אחד, צ'ארלס דרש בילדותיות לתת לו את הכבוד הראוי לו, כשאמר לה: "את יודעת מי אני?". "דיאנה ענתה שהוא 'פאקינג חיה'", כתב אנדרסן. "לעולם לא תהיה מלך!" היא צעקה. "וויליאם יירש את אמא שלך. אני אדאג לזה". המתח בבית המלוכה רק גבר ככל שחלף הזמן.

הריבים הסוערים בין דיאנה וצ'ארלס היו עכשיו כל כך תכופים ש'אלימות נראתה בלתי נמנעת'", מציין שומר ראש אחד בספר. השוטרים היו מודאגים מ"כוח האש הטהור" הנמצא בכותלי הבית, שכלל רובי ציד, רובים ואקדחים, לפי הספר. "הבלשים האחראים על ההגנה על בני משפחת המלוכה היו מודאגים מאוד מכך ש'בלהט הכעס', כל אחד מאלה יכול לשמש להתאבדות, רצח או שניהם", כותב אנדרסן.

הנסיך צ'ארלס וקמילה (צילום: רויטרס)
הנסיך צ'ארלס וקמילה (צילום: רויטרס)

בני הזוג שנישאו ב-1981, היו אומללים לפני נישואיהם מהאגדות. על פי הדיווחים, צ'ארלס חש לחץ מאביו, הנסיך פיליפ, להתחתן והתעצבן מכך שדיאנה ציחקקה במהלך ההצעה, ולימים כינתה את תגובתה "צעירה ומעצבנת". דיאנה, שהייתה צעירה ממנה ב-12 שנים, הבינה עד מהרה שארוסה מאוהב במאהבת שלו, קמילה פרקר-בולס. "גם הכלה וגם החתן בכו בלילה שלפני החתונה", כותב אנדרסן. בני הזוג הסכימו לבסוף להיפרד ב-1992 והתגרשו ב-1996. שנה בלבד לאחר מכן, דיאנה מתה באופן טרגי בתאונת דרכים בגיל 36.

הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)
הנסיכה דיאנה (צילום: רויטרס)