הדוגמנית המצליחה ג'יג'י חדיד הודיעה שהיא עוזבת את טוויטר לאחר שעבר לבעלותו של המיליארדר אילון מאסק, וכינתה את אתר המדיה החברתית "בור של שנאה וקנאות". דוגמנית העל בת ה-27 הודיעה באינסטגרם כי השביתה את חשבון הטוויטר שלה ביום שישי על רקע הפיטורים ההמוניים שנעשו בחברה, כולל צוות זכויות האדם.

"במשך זמן רב, אבל במיוחד עם המנהיגות החדשה שלו", כתבה חדיד על מאסק, "זה הופך יותר ויותר לבור שפכים של שנאה וקנאות, וזה לא המקום שבו אני רוצה להיות חלק". היא הוסיפה התנצלות למעריצים שלה בפלטפורמה, וכתבה שהיא אוהבת ליצור קשר איתם.

ג'יג'י חדיד (צילום: יח''צ)
ג'יג'י חדיד (צילום: יח''צ)

לצד הצהרתה היא פרסמה את הציוץ של יועצת זכויות האדם שאנון ראג' סינג על פיטוריה מענקית הטכנולוגיה. טוויטר פיטרה בערך מחצית מכוח האדם שלה ביום שישי עם הודעת דואר אלקטרוני לצוות המסביר שהקיצוצים "הכרחיים כדי להבטיח את הצלחת החברה קדימה".

גם הזמרת טוני ברקסטון הודיעה בעבר שהיא תתרחק גם מטוויטר. "אני המומה ומזדעזעת מ'חופש הביטוי' שראיתי בפלטפורמה הזו מאז רכישתה. דברי שטנה מתחת למעטה של ​​'חופש הביטוי' אינם מקובלים; לכן אני בוחרת להישאר מחוץ לטוויטר מכיוון שזה כבר לא מרחב בטוח עבורי", כתבה בחודש שעבר. בינתיים, מאסק הודיע בשבוע שעבר ​​שהוא יגבה תשלום חודשי עבור סימן האימות הכחול הנחשק.

אילון מאסק (צילום: רויטרס)
אילון מאסק (צילום: רויטרס)