אחד השחקנים המצליחים ביותר בהוליווד, כריס המסוורת' (ת'ור בשבילכם), בן ה-39 חשף באומץ כי הוא נמצא בסבירות גבוהה לחלות באלצהיימר והודיע כי יקח הפסקה מהוליווד לטובת השקעה בחיי המשפחה שלו.

המסוורת', שהפך לאחד הפרצופים היותר מוכרים בעולם בעשור האחרון, לקח חלק בצילומי סדרת הדוקו של דיסני פלוס "חסר גבולות", שעוסקת בטבע האדם והזדקנות. כחלק מהסדרה, הוא בעצמו עבר סדרת בדיקות גנטיות כדי לגלות מה צופן לו העתיד וגילה תוך כדי הצילומים שהוא ירש גם מאביו וגם מאימו את גן APOE4 אשר מגביר את הסיכון לחלות באלצהיימר. 

מדובר בגן שכיח שאחד מכל ארבעה אנשים בעולם נושא אותו מצד אחד במשפחתו, אולם רק 2-3% מהאוכלוסייה העולמית נושאים אותו משני הצדדים. המשמעות היא, שיש לו סבירות גבוה פי 8-10 לחלות באלצהיימר.

בריאיון למגזין ה-"Vanity Fair" חשף השחקן את הממצאים בגילוי לב והדגיש שלא מדובר עדיין אבחנה קשה, אולם כן יש סיבה לחשש ודאגה לעתיד שלו – " הדאגה שלי הייתה שלא רציתי להפוך את זה לדרמטי מדי או להפוך את זה למצב של אמפתיה גדולה מדי כלפיי לצורכי בידור" אמר, והדגיש שאם כבר, הוא מברך על התוצאות של הבדיקה כי כך הוא יוכל לנהל את הסיכון שכרוך במחלה בצורה חכמה יותר, לשמור על בריאות גופנית ונפשית ואולי גם למנוע את התפתחות המחלה למשך זמן רב ככל האפשר. 

בנוסף, הודיע המסוורת' כי יקח כרגע הפסקה מהוליווד ויתמקד בזמן איכות עם אשתו וילדיו בתקופה הקרובה.