השחקנית ההוליוודית וופי גולדברג, חוזרת לנושא השנוי במחלוקת של השואה היהודית בראיון שערכה. השחקנית שוב עוררה מחלוקת על דעותיה לגבי השואה והזהות היהודית. בראיון ל"סאנדיי טיימס", גולדברג דנה שוב בנושא שהוביל לכך שהושעתה מהנחייתה של תוכנית האירוח "The View" למשך שבועיים בפברואר.

גולדברג אמרה אז כי השואה ורצח העם של שישה מיליון יהודים במהלך מלחמת העולם השנייה, היה אירוע שכלל "שתי קבוצות לבנים של אנשים" ש"לא עוסק בגזע". "זכור את מי הם הרגו קודם. הם לא הרגו לפי גזע, אלא לפי מראה. הם הרגו אנשים שלדעתם פגומים נפשית. ואז הם קיבלו את ההחלטה הזו", אמרה.

וופי גולדברג  (צילום: רויטרס)
וופי גולדברג (צילום: רויטרס)


כשהמראיין ציין שהנאצים רואים בקורבנותיהם גזעים נחותים, ענתה גולדברג: "כן, אבל זה הרוצח, לא?". "המדכא אומר לך מה אתה", היא המשיכה. "למה אתה מאמין להם? הם נאצים. למה להאמין למה שהם אומרים?". כשהסבירה שלא ניתן לזהות יהודים כגזע, אמרה: "זה לא משנה את העובדה שאי אפשר היה למצוא יהודי ברחוב. אותי יכולת למצוא. לא הצלחת למצוא אותם. זו הייתה הנקודה שהעליתי".

גולדברג קדמה את סרטה החדש, "Till", שבו היא מגלמת את אמה של פעילת זכויות האזרח מאמי טיל-מובלי. הסרט מספר את הסיפור האמיתי של חיפוש הצדק של טיל-מובלי לאחר שבנה, אמט טיל בן ה-14, עבר לינץ' על ידי בעלי עליונות לבנים במיסיסיפי ב-1955. גולדברג זכתה לביקורת כשטענה ש"השואה היא לא על גזע", אלא על "חוסר אנושיות של האדם כלפי האדם".

וופי גולדברג (צילום: רויטרס)
וופי גולדברג (צילום: רויטרס)

"אם אתה מתכוון לעשות את זה, אז בואו נהיה כנים לגבי זה", אמרה גולדברג, לפני שהרחיב כי "אלה [היהודים והנאצים] הם שתי קבוצות של אנשים לבנים". מנהיגים יהודים תקפו את הצהרתה הראשונית וציינו כי המנהיג הנאצי אדולף היטלר התייחס ליהודים כאל גזע נחות. גולדברג התנצלה באינטרנט בלילה שבו אמרה את ההערה, ובתוכנית שלמחרת. עם זאת, נשיא ABC News קים גודווין אמר לה שלא תיקח חלק בתכניתה במשך שבועיים.

גולדברג, איננה ממוצא יהודי אבל אימצה את שם הבמה שלה כדי להישמע יהודיה במתכוון, בין השאר משום שהיא אמרה שהיא מזדהה אישית עם היהדות. היא אמרה לקהל בלונדון ב-2016: "אני פשוט יודעת שאני יהודייה. אני לא הולכת לבית הכנסת, אבל אני זוכרת את החגים".