כוכב סדרת סרטי "שליחות קטלנית", הבודי בילדר, הפוליטיקאי לשעבר והשחקן הוותיק, ארנולד שוורצנגר, יצא נגד עליית האנטישמיות בארה"ב בסרטון יוטיוב חדש. השחקן יליד אוסטריה, שהחל בתור מפתח גוף ושימש כמושל קליפורניה בין 2003 ל-2011, אמר לצופים "מעולם לא הייתה תנועה מצליחה המבוססת על שנאה".

שוורצנגר פנה ישירות לבעלי הדעות הקדומות ואמר במעין שיחת מוטיבציה, שהחל מסך שסיפר על ביקורו באושוויץ: "נאצים? מפסידים. הקונפדרציה? מפסידים. תנועת האפרטהייד? מפסידים. אני לא רוצה שתהיה לוזר. אני לא רוצה שתהיה חלש... למרות כל החברים שלי שיגידו, 'ארנולד, אל תדבר עם האנשים האלה. זה לא שווה את זה". "לא אכפת לי מה הם אומרים", המשיך שוורצנגר. "אכפת לי ממך. אני חושב שאתה שווה את זה. אני יודע שאף אחד לא מושלם... אני יכול להבין איך אנשים יכולים ליפול למלכודת של דעות קדומות ושנאה. קל יותר להמציא תירוצים שהעם היהודי קשר קשר נגדך מאשר להודות שפשוט היית צריך לעבוד קשה יותר".

"קל יותר לשנוא מאשר ללמוד... אף אחד שבחר בדרך הקלה של שנאה לא הגיע לסוף הדרך ואמר, 'איזה חיים'. לא. הם מתים באומללות כמו שהם חיו", הוסיף השחקן. "לא משנה כמה רחוק הלכת, אני רוצה שתדע שעדיין יש לך הזדמנות לבחור בחיים של כוח. אתה צריך להילחם במלחמה נגד עצמך... דרך השנאה קלה יותר - אתה לא צריך לשנות שום דבר, כל דבר בחייך שאתה לא מרוצה ממנו יכול להיות אשמתו של מישהו אחר... אבל אתה תיגמר שבור. אני לא רוצה שתעבור את כל זה". נתונים שפורסמו על ידי הליגה האמריקאית נגד השמצה, מצביעים על עלייה בהתעללות ואלימות אנטישמיות לאחרונה. בשנה שעברה נרשמו הנתונים הגבוהים ביותר מאז החל המעקב ב-1979, עם 2,717 תקריות שדווחו בארה"ב.

ארנולד שוורצנגר (צילום: יח''צ)
ארנולד שוורצנגר (צילום: יח''צ)