הסערה סביב השחקנית והדוגמנית סידני סוויני פרצה לאחר שקמפיין הפרסום שלה ל"אמריקן איגל" עורר ביקורת חריפה בארצות הברית, כשחלק מהציבור טען שהמודעה מציגה דימויים פוגעניים ולא רגישים תרבותית. מעריצים טענו כי הפרסומת מקדמת מסרים גזעניים - בגלל משחק מילים בין genes (גנים) ל־jeans (ג'ינסים).
כעת, נראה כי סוויני משלמת את המחיר וימים ספורים אחרי הבאז השלילי, הסרט החדש שלה "Americana" התרסק בקופות כבר בסוף השבוע הראשון להקרנתו הארצית. הסרט דורג במקום ה־16 בלבד והכניס כ־840 אלף דולר, עם ממוצע נמוך במיוחד של כ־460 דולר לאולם. על פי הדיווח, Page Six פנו לנציגיה של סוויני לבקשת תגובה אך טרם קיבלו מענה.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
לפי דיווח של The Hollywood Reporter, בחברת ההפקה Lionsgate מתעקשים שהסרט הוא חלק מאסטרטגיה רחבה יותר - הכוללת גם השכרות דיגיטליות, ולכן תוצאותיו בקופות אינן נחשבות לאכזבה, לא מבחינה כלכלית ולא בכל היבט אחר. במקביל, באתר Deadline נכתב כי הסרט “צפוי להיות רווחי עבור Lionsgate, גם אם בהיקף מצומצם.
סידני עצמה קידמה את הסרט ברשתות החברתיות בשבוע שעבר, כאשר העלתה תמונות מאחורי הקלעים לאינסטגרם וכתבה: “לפני כמה שנים צילמתי את הסרט הקטן הזה עם כמה חברים, ועכשיו אתם יכולים לפגוש את פני ג׳ו".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
לאחר שספגה מתקפה חריפה מצד מעריצים ואף זכתה ללעג מצד כוכבות גדולות, פרסמה אמריקן איגל הצהרה רשמית: “נמשיך לחגוג את הדרך שבה כל אחד לובש את הג'ינסים של אמריקן איגל בביטחון, בדרכו שלו. ג'ינס טוב נראה טוב על כולם".
כזכור, אפילו נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא נשאר אדיש לסערה סביב הפרסומת, במיוחד בעת שגילה שסידני רשומה כרפובליקנית. טראמפ במקום להתעלם מהקמפיין השנוי במחלוקת, שעורר האשמות על מסרים גזעניים, הוא הצהיר בפשטות: "עכשיו אני אוהב את הפרסומת שלה".