מספר העוקבים של טיילור סוויפט ברשתות החברתיות רשם ירידה ניכרת לאחר השקת אלבומה החדש "The Life of a Showgirl" - והמעריצים מאשימים את הבינה המלאכותית.
לפי דיווחים, קמפיין הקידום של סוויפט, שכלל אלמנטים ויזואליים שנוצרו באמצעות AI, עורר ביקורת מצד מעריצים שטענו כי הוא עומד בסתירה לתדמית האותנטית והאנושית שהיא מטפחת לאורך השנים.
המבקרים טוענים שהשימוש בבינה מלאכותית פוגע בתחושת היצירתיות האמיתית והאישית שמאפיינת את סוויפט, ומעלה שאלות רחבות יותר על מקומה של טכנולוגיית AI בעולם האמנות - והאם גם אמנים מהשורה הראשונה יכולים להתחמק מהביקורת הציבורית.
עם זאת, לא כל החדשות רעות: במקביל לירידה במספר העוקבים שלה באינסטגרם, החשבון של סוויפט בטיקטוק דווקא רשם עלייה של כ־300 אלף עוקבים באותו פרק זמן. אלבומה החדש של סוויפט זכה לשבחים מצד מבקרי מזיקה רבים שציינו, בין השאר כי זהו אלבומה האופטימי ביותר ומייחסים זאת לאירוסיה עם בן זוגה טראוויס קלסי, שחקן פוטבול אמריקאי.