"נכנסתי לבית כדודו כהן מעפולה וככה גם יצאתי ממנו, רק משופר. לא הבנתי מי אני באמת ורק עכשיו אני מתחיל להבין מי אני", כך מספר דודו כהן, דייר העונה השביעית של "האח הגדול" שהגיעה בשבוע שעבר לסיומה. כהן עצמו הגיע עד הגמר הגדול וסיים במקום הרביעי, בעוד הדיירת שי מיקה יפרח הוכתרה כמנצחת של העונה, אך מבחינתו הוא ניצח. "המקום הרביעי הוא כמו המקום הראשון בשבילי", אומר כהן בראיון מיוחד, ימים ספורים לאחר היציאה מהבית.

“עצם העובדה שהגעתי לגמר ועברתי את כל המסע הזה זה הישג אדיר עבורי. אני מתרגש מזה מאוד, עדיין לא מבין מה קורה סביבי. נהניתי כל כך מהחוויה הזאת, ומבחינתי היא ממשיכה גם בחוץ. היא עוד לא נגמרה. עברתי מסע שלם בבית שעשה לי מאוד טוב לחיים ולנפש. כל חיי הייתי צופה מושבע של האח הגדול, וגם העונה היו רגעים שהרגשתי כצופה שקיבל מתנה לגור עם הדיירים בבית".

לא מתחרט. דודו כהן (צילום: ניר פקין)
לא מתחרט. דודו כהן (צילום: ניר פקין)



איזה תהליך עברת בבית?

"לא נכנסתי עם אסטרטגיה, אני לא יודע להיות פוליטיקאי. נכנסתי לבית כאדם חסר ביטחון, כמי שלא מאמין בעצמו, ולמדתי לאט־לאט לגבש לעצמי זהות וביטחון. אני מרגיש שנולדתי מחדש, שהנפש שלי בריאה יותר, לא רק בגלל האהבה שאני זוכה לה בחוץ והאס־אם־אסים בכל הדחה שהשאירו אותי בבית, אלא כי אני מרגיש שלם, בטוח ויכול להכיל את עצמי".


מי רצית שייקח את הגמר?

"אני לא אשקר, רציתי לנצח. כל אחד מאיתנו רצה לנצח. אבל בעזרת השם ייפתחו בפני דלתות ודברים טובים בחיים. וזה הזמן שלי עכשיו לפרוץ

ולהצליח. אבל אני שמח בשביל שי מיקה כי היא חברה טובה. הייתי שמח שכל אחד מרביעיית הגמר היה זוכה, והכי טוב אם הפרס היה מתחלק בין כולנו".


ובכל זאת, אם היית צריך לבחור דייר אחד לניצחון חוץ ממך, מי הוא היה?

"אם הייתי חייב לבחור, אז הייתי שמח אם עמרי בן נתן או ברק אדרי היו יוצאים כמנצחים, כי הם היו מאוד קרובים ללבי".

שמחה וכאלה. דודו כהן עם עמרי בן נתן (צילום: שוקה כהן)
שמחה וכאלה. דודו כהן עם עמרי בן נתן (צילום: שוקה כהן)

“שמחה מנצחת הכל"

כהן, 33, תושב עפולה, פרץ לחיינו לפני שלושה חודשים וחצי כשנכנס לבית "האח הגדול". עם כניסתו לבית חבר כהן בין היתר לדייר עומרי בן נתן, והחברות ביניהם התהדקה ונמשכה עד סוף העונה. היו אף מי שטענו כי כהן שימש מעין גלגל חמישי לרומן שניהל בן נתן עם הדיירת קסניה טרנטול. “הקשר שלי עם עומרי זאת חברות אמת שממשיכה גם עכשיו, בחוץ", מספר כהן. "אני ועומרי יותר מאחים. עומרי איש חכם ומיוחד מאוד, עזרתי לו להוציא את הרגש, והוא גרם לי להבין שאני צריך להיות יותר בטוח בעצמי, ואני לא אשכח לו את זה. וכן, אני שידכתי בין קסניה לעומרי, ואני שמח על כך. זה לא השידוך הראשון בחיי. גם עומרי זוקף לזכותי את השידוך הזה, חד משמעית".

במהלך העונה עבר כהן לא מעט תהפוכות בבית. הקשר בינו ובין שי חי, הדייר שהצליח להתקוטט עם רוב דיירי הבית, ידע עליות ומורדות ונע בין חברות ליריבות. "שי חי פגע בי מאוד בבית, ועכשיו אני מבין שגם בחוץ, כשאמר עלי בראיונות שאני האדם הכי צבוע בבית", אומר כהן כעת. הקשר בין השניים עלה על שרטון כאשר לקראת סוף העונה, ב"משימת המשפחות", נכנסה אחותו של כהן לבית והעמידה את חי להדחה במקום את כהן. על כך חי התקשה להתגבר.

"אני מאוד כועס עליו", אומר כהן כעת. "אני בחיים לא אמרתי מילה אחת רעה על משפחתו של שי או על הילדים שלו, ולאורך כל העונה סלחתי לו על כל הרגעים היפים והפחות יפים שלו, אבל ברגע שהייתה את משימת המשפחות, ואחותי נכנסה לבית והעמידה אותו להדחה במקומי, הוא אמר לי בפינת העישון ש'הכל עובר במשפחה, ואתה בדיוק כמו אחותך'. הבנתי שלא הקרינו את זה בשידור המרכזי. ואז התהפכתי עליו. כשפוגעים במשפחה שלי אני מתהפך כמו סטייק, בדיוק כמו שארבל (קינן, אחת הדיירות – מ"ל) אמרה עלי. אני לא אוהב שמערבים את המשפחות בריאליטי. הן לא קשורות".

"מאחל לשי חי רק טוב בחיים"
"מאחל לשי חי רק טוב בחיים"


בעת הסכסוך עם חי, כהן גם שמר מרחק משותפיו של חי בבית, זוגתו תניה גרבר וחברו הטוב איציק כרסנטי. אף על פי שכרסנטי עבר אירוע לב בשבוע שעבר וכתוצאה מכך אושפז ובוצע בו צנתור, כהן אומר: "אני מאחל לו בריאות, אבל אני ממש לא אבקר אותו".

כרסנטי אומנם בחר לעזוב את הבית יחד עם חי וגרבר בפרישה הדרמטית שלהם מהתוכנית, אך שב אליו במסגרת הכניסה של הדיירים המודחים לבית והטיח בטרנטול אמירות מעליבות. בין היתר, הוא טען שהיא "שימשה כמו עציץ לאורך העונה". גם המקרה הזה עורר את זעמו של כהן. "התביישתי בכרסנטי במה שהוא עשה", הוא אומר. "הוא פגע בקסניה ובחר בה כי ידע שהיא לא תצא מהחדר ותקשיב לדברים המגעילים שיצאו לו מהפה. גם אם הרגשת דברים לא נעימים בבית, יש דרך להעביר מסר. אדם שהוא אב לילדים צריך להיות מודל לחיקוי".

האם יש מצב למפגש עם שי חי?

"בואי נעבור לשאלה הבאה".


ובכל זאת?

"אני מאחל לשי חי שיהיה לו רק טוב בחיים. אני מאחל לו מערכת יחסים זוגית טובה עם תני וחתונה מושלמת, ושהיא תיכנס להריון כי זה מה שהוא רצה כל העונה, אבל בינינו זה יישאר רחוק מתוק, וכל אחד בפינה שלו. אני לא שונא אותו ולא שומר טינה כי אני אדם עם חמלה, ולסלוח זאת מעלה, אז אני סולח לו, אבל אין מצב שנהיה בקשר".

כשיצא מהבית גילה כהן, לשמחתו, שזכה לדמות המבוססת עליו ב"ארץ נהדרת" בגילומו של ירון ברלד. "ראיתי את החיקוי שעשה לי ירון ברלד", הוא מספר. "אני שרוף עליו, הוא הבן אדם הכי מצחיק בטלוויזיה והוא הצחיק אותי בטירוף. לא נפגעתי, נהפוך הוא".


איך אתה מסכם את החוויה?

"טירוף, אני נרגש מאוד, מקבל ומחזיר המון אהבה. אני עדיין לא מעכל. אני גאה שהייתי מההתחלה עד הסוף נאמן לעצמי, וגם אם טעיתי, זה בסדר. לומדים מטעויות. היו לי גם רגעים קשים בבית, אבל בסך הכל המצטבר זה היה חלום מתוק עבורי. למרות כל החשיפה של התוכנית, הצלחתי לשמור גם דברים לעצמי ולא הייתי ספר פתוח, ואני גאה בעצמי על כך. אני אוהב לגרום לאחרים להיפתח ולהוציא, זה מספק אותי, אבל עם זאת לשמור על הסיפורים שלי לעצמי. כל אחד מאיתנו עבר דברים קשים ועצובים בחיים שלו, אבל לא באתי לספר אותם ובדרך הזאת לרכוש אהדה של הקהל. מה שהיה בעבר נשאר בעבר, מה שחשוב עכשיו זה ההווה והעתיד, ובעזרת השם יהיה טוב. אני מעריך ומודה לכל מי שסימס לי וחשוב לי שיבינו את המסר שלי: ששמחת חיים וחמלה מנצחת הכל".

חברים. כהן עם ברק אדרי (צילום: ניר פקין)
חברים. כהן עם ברק אדרי (צילום: ניר פקין)

"מה שמכתוב - מכתוב"

בתחילת העונה קיבל כהן את הזכות לחלק תפקידים לבעלי הבית. את התפקיד של מי שיועמד להדחה לאורך כל העונה הוא החליט לתת דווקא לעצמו. "זה אחד הדברים הכי טובים שעשיתי לעצמי בתוכנית", הוא אומר. "כזה אני, אדם של נתינה אינסופית. הייתי מרגיש נורא אם הייתי חסין כל העונה ולא בזכות".


מה עשית כשיצאת מהבית?

"חזרתי הביתה, וחצי מעפולה חיכתה לי מחוץ לבית, אז חגגנו. בעפולה אני המנצח, והבאתי הרבה גאווה לעיר שלי וזה ממש משמח אותי. מאז הכל חזר לשגרה. עשיתי ארוחת שישי עם אמא שלי וכל המשפחה, דבר שחיכיתי לו כל העונה. אמא שלי גאה בי ומאושרת. עשיתי אותה בריאה וזה היה שווה את הכל. אני מקבל המון אהבה מאנשים, ועכשיו אני אחזיר לכולם את החום והאהבה".

כהן משך המון תשומת לב מתחילת העונה בעקבות הקשר יוצא הדופן שהוא מנהל עם אמו. בתחילת העונה הוא הוגדר כמי ש"בימים מסוימים משתחל למיטה של הוריו וישן עם אמו".


אבא שלך לא נעלב מהקשר שלך לאמא?

"ממש לא. אבא שלי יודע שהוא הלב שלי. גם דיברתי על אבא שלי כל העונה. הוא גאה בי ואני נרגש מזה".

זה נראה לך תקין שבחור בגילך יישן עם אמא שלו במיטה?
"יש לי קשר מיוחד עם אמא, ותמיד כשאבא שלי קם בבוקר מוקדם לעבודה, אני נכנס אליה למיטה. זה יותר מתקין כי אני תמיד אהיה התינוק של אמא שלי, בכל גיל".

הכל תקין. כהן
הכל תקין. כהן


מה התוכניות שלך לעתיד?

"עוד לא חשבתי על העתיד שלי. אני רוצה להגשים חלום גדול ולעבור לתל אביב. יש פה ושם גם תוכניות, וכשהן יצאו לפועל אני אספר עליהן. כרגע מעדיף לא לדבר עליהן. גם אם אני אשאר בתחום, תמיד אני אשאר מי שאני, וגם אם לא, עברתי חוויה ששווה את כל העולם".


אתה מודע לאפקט 15 דקות התהילה? בעוד חודשיים מהיום הכל עלול להיגמר.

"אני מודע לזה. אני מנמיך ציפיות. זה חלק מהדבר הזה שנקרא ריאליטי. מה שמכתוב - מכתוב. אני לא אתאכזב כי אני לא מצפה לשום דבר".


עם מי מהדיירים תשמור על קשר?

"אני אשאר בקשר בעיקר עם עמרי בן נתן, קסניה, ברק אדרי ואור סיונוב".