השבועות הספורים שחלפו מאז שהחליטה תניה גרבר לצאת מבית “האח הגדול” יחד עם בן הזוג שי חי לא היו קלים עבורה. "זו תקופה קשה מאוד", היא מעידה כעת בראיון ל"מעריב". "זה סוג של כאפה שקיבלתי מהרגע שיצאתי מהבית. בכיתי, ויותר מפעם אחת. טוקבקים שוברים אותי, אנשים הפכו אותי לסוג של שטן, ובעיקר שובר אותי שיש לאנשים יכולת להתבטא ככה כלפי אדם שהם לא מכירים. אבל אני משתדלת לא לקרוא ואני בסוג של הדחקה. אחרי כמה שבועות הבנתי איך הדברים עובדים. בהתחלה נכנסתי להלם, אבל מהר מאוד תפסתי את עצמי בידיים והחלטתי להתקדם מזה. קיבלתי החלטה שדי, זהו, אני אתמודד עם הכל ומעכשיו אני רק מרימה את הראש. אני מקווה שלא צפויים לי עוד רגעי שבירה בהמשך. למזלי, הסביבה והמשפחה שלי מחזקים אותי ועוזרים לי. בעיקר שי, שתתפלאי כמה הוא חזק. אנחנו מרימים אחד את השנייה".

גרבר הייתה בת זוגו של חי במשך שמונה חודשים לפני שחי נכנס לבית "האח הגדול". בהמשך ביקשה הפקת התוכנית גם מגרבר להיכנס לבית מאחר שחי היה במצב לא טוב, והם האמינו שנוכחותה תחזק אותו. גרבר נעתרה לבקשה.

מערכת היחסים בין גרבר וחי הייתה אחד ממוקדי העניין הגדולים בעונה השביעית של “האח הגדול”, שהסתיימה לפני כשבועיים. במהלך העונה חי אף ביקש את ידה של גרבר והעניק לה טבעת שעיצב מסליל ברזל שמצא בבית באחת המשימות. היו שטענו שמדובר באסטרטגיה שנועדה למשוך את עדשות המצלמות, אבל אחרי שלושה שבועות מחוץ לבית, במהלך חופשה רומנטית של השניים בברלין, חי שלף טבעת יהלום בחדר במלון שבו שהו השניים וענד על ידה של גרבר. "זו ההוכחה לכולם שאנחנו באמת מתקדמים להתחתן", מסבירה גרבר כעת. "זו לא הייתה עוד הצעה בשביל המצלמות. היו לו בברלין כמה רגעים לבד, והוא ניצל אותם כדי לקנות את הטבעת. הוא מכיר את הטעם שלי, הוא יודע בדיוק מה אני אוהבת. הוא עשה בחירה מושלמת, וכשחזר לחדר הוא נתן לי אותה ואני התרגשתי בטירוף".



מה תעשי עם הטבעת שהוא העניק לך בבית "האח הגדול"?
"אני עומדת למסגר את הטבעת השנייה ולתלות אותה מעל המיטה".

"אני ושי חי  מרימים אחד את השנייה" (צילום: ערן לוי)
"אני ושי חי מרימים אחד את השנייה" (צילום: ערן לוי)
"לא פרי ספיריט"
גרבר, 23, נולדה ברמת השרון. הוריה התגרשו כשהייתה צעירה. לפני כניסתה לבית הייתה דיילת באל על. גרבר וחי הכירו בבר. כיום הם גרים בדירה בהרצליה. היא, חי וחברם לבית “האח הגדול” איציק כרסנטי הצליחו לעורר סערה כאשר שלושה שבועות לפני הגמר הגדול החליטו לפרוש מהתוכנית. מרגע יציאתם נתוני הרייטינג צנחו, ומעריציו של חי, שמכנים את עצמם “צבא האמת של שי חי”, בחרו כאות מחאה להתנתק מהשידור החי בערוץ 26 ולערוך מסיבת גמר אלטרנטיבית לחי.למרות הטענות שלפיהן אם חי וגרבר לא היו יוצאים מהבית, חי היה עשוי לנצח בריאליטי ולזכות בפרס הגדול - דירה ששווייה מיליון שקלים - גרבר טוענת כעת שהם עשו את הדבר הנכון. "הדירה היא לא פקטור בסיפור הזה", היא אומרת. "אנחנו יכולים לעבוד קשה ולהשיג דירה בעצמנו. לא היה לנו טוב בבית, ממש סבלנו. הגענו שנינו למצב נפשי לא טוב. לא נכנסנו בשביל הפרס. זו האמת. אני נכנסתי רק בשביל שי. כשהציעו לי להיכנס לתוכנית, ולמרות שאני בזה לתוכניות ריאליטי, לא חשבתי פעמיים ונכנסתי לבית כדי להיות עם שי".

"ממש סבלנו". גרבר עם שי חי
"ממש סבלנו". גרבר עם שי חי
לאחר שיצאו מהבית, בחרו גרבר וחי לנתב את הקולות של מעריציהם לכיוונה של הדיירת שי מיקה יפרח, שבסוף אכן ניצחה. "ביקשנו שיצביעו עבורה כי העדפנו שהיא תנצח ולא אף אחד אחר", מסבירה גרבר. "אני מאחלת לה בהצלחה בכל מה שהיא תעשה, מזל טוב על הזכייה, ועכשיו סוף־סוף אפשר לשים את זה מאחורינו".
צפית בפרקים? ראית את עצמך על המסך?
"הבנתי שלא באתי לידי ביטוי מספיק ב'האח הגדול'. אני מרגישה שהמקום הזה שיתק אותי, והיו המון קטעים שערכו לא לטובתי. לא ראיתי את הפרקים, וגם אין לי שום רצון לראות. זה לא מעניין אותי".
את כועסת על ההפקה?
"אני לא כועסת על אף אחד ולא על יורם זק ובאופן כללי מאוד מעריכה אותו. למרות שהוא היה יכול לעשות כל מיני דברים שהיו משנים את המצב שלנו בבית והוא לא עשה, אבל אני מנסה להשאיר את זה בעבר כי אין טעם לאגור תסכולים בכל מה שקשור לתוכנית הזו. היה, נגמר ופנינו קדימה".
אז אם אין כעס, למה לא הגעתם לגמר?
"כשיצאתי מהבית החלטתי שאני משאירה מאחורי את התקופה הזו, ומאותה נקודה לא רציתי לקחת שום חלק בתוכנית, גם לא במשימת הדיירים שנכנסו לבית. אין לי שאיפות להיות אשת טלוויזיה או מישהי מפורסמת, ולכן לא ממש מפריע לי אם זה סגר לי דלתות בקשת. התוכנית לא שינתה את התוכניות שלי".

לא בוגד! גרבר וחי, הרבה לפני ימי "האח הגדול"
לא בוגד! גרבר וחי, הרבה לפני ימי "האח הגדול"
הזוגיות בין גרבר וחי, שנגלתה למצלמות בבית, הציבה בפניהם גם לא מעט אתגרים, למשל כשחי הודה במהלך העונה שבגד באשתו, מה שהוביל לפירוק נישואיו הקודמים.
יש שטוענים ששי חי הוא “פרי ספיריט”. אין לך חשש שהוא יבגוד בך?
"זה ממש לא נכון, הוא לא פרי ספיריט. יש לי אמון מלא בו ומה שהיה בעבר שייך לעבר. אני מאוד בטוחה בעצמי ובקשר שלנו. יש לנו קשר מאוד מיוחד. זה לא משהו שאפשר למצוא בקלות. הוא רחוק מהתדמית שקיבל. הוא טיפוס מאוד משפחתי וזוגי".
העובדה שהוא כבר אב לשני ילדים לא מקשה על הקשר?
“כשאתה אוהב מישהו כמו שאני אוהבת את שי, כל דבר שמתלווה אליו זו ברכה ולא עונש”.
ההשתתפות שלכם ב"האח הגדול" עשתה טוב לזוגיות או להפך?
"אני חושבת שלהיות זוג ב'האח הגדול' זה אחד הדברים הכי מטורפים שאפשר לעשות, ועצם העובדה שחווינו את זה יחד - זה קירב בינינו. היום אנחנו יותר קרובים מלפני שנכנסנו לבית. יש לנו זוגיות טובה ומאוזנת. אני יחסית מאוד מאופקת, משתדלת  להיות טובה לבן הזוג שלי, שומרת על האהבה שלנו. כל אחד מרים את השני. ואחרי החוויה המטורפת שעברנו ב'האח הגדול' רק התקרבנו יותר".
הוא גם מטיח בך את כל האמת בפרצוף?
"הוא תמיד אומר לי את האמת בפרצוף, וזו אחת הסיבות שהתאהבתי בו".

תמיד אומר את האמת ברצוף. חי וגרבר
תמיד אומר את האמת ברצוף. חי וגרבר
"לבכות מחוסר ביטחון"
בינתיים כאמור גרבר מפנה את פניה לעתיד, והוא נראה מבטיח. לאחרונה היא כבר קטפה קמפיין ראשון לבגדי ים למותג הישראלי blankkini, בעל הקונספט הייחודי של בגד ים ללא סימני שיזוף. השבוע התייצבה על סט הצילומים לקמפיין, אך למרבה הפלא, היא טוענת שהחוויה הייתה מורכבת עבורה. "היה לא פשוט בכלל", היא מספרת. "זו הפעם הראשונה שאני עושה דבר כזה. אני לא דוגמנית. אני לא 1.80 מטר, אני לא מקל דקיק, אין לי פנים משורטטות ושיער גולש. אני זאת אני, תני. חסרת ביטחון רוב הזמן, עומדת לה בסט מוקפת בשלוש בנות מתוקתקות ולא ממש מוצאת את עצמי. היה קשה".
מה זה עשה לך?
"האמת? כשאני עומדת על הסט ומרגישה חסרת ביטחון, ובדיוק אז צצים להם בפייסבוק טוקבקיסטים מקסימים שטורחים לציין שאני נמוכה ושמנה - לא מגניב לי בכלל. לא ייתכן שמאחר שמודל היופי בעולם מעט מעוות, הגעתי לרמה שרציתי לבכות מרוב חוסר ביטחון".
את באמת חושבת שאת שמנה?
"וואי, הכי לא. ברור לי שאני רזה. ואני גם אוכלת כמה שאני רוצה ומה שאני רוצה. פשוט היה לי הזוי להיות 'הכי מלאה' מבין כל הבנות שהיו שם כי אני לא רגילה לזה. עצוב לי בכלל לחשוב ככה. דוגמניות מבחינתי צריכות להיות חייכניות, שמחות, מלאות, רזות, גבוהות, נמוכות. כל דבר שיגרום לילדות ובנות נוער לגדול בעולם שבהן ירגישו בטוחות בעצמן".
איזה מסר יש לך להעביר למי שמרגישה כמוך?
"הלוואי שלא נרגיש ככה כי אין סיבה אמיתית. אני מאחלת לכל אחת ולעצמי למצוא את היופי המיוחד והשונה שלה".

מרגישה שמנה? גרבר מדגמנת בגדי ים (צילום: עידו איז'ק)
מרגישה שמנה? גרבר מדגמנת בגדי ים (צילום: עידו איז'ק)
בינתיים, גרבר גם נערכת לחתונה המדוברת עם חי, ולמרות גילה הצעיר, טוענת שהיא בשלה לנישואים. "אין גיל לאירוסים. זה קשור לבשלות רגשית. מבחינתי, זה הדבר הכי נכון בעולם. אני לא הולכת לפי מה שנהוג, אלא לפי מה שאני מרגישה".
מתי החתונה צפויה להיערך?
"אנחנו רוצים להינשא בסוף הקיץ הקרוב. משהו מצומצם, צנוע ואינטימי. לא יודעת עדיין מה, איפה ואיך. העיקר שיהיה אינטימי, נחמד ושלנו".
שי חזר ואמר בבית "האח הגדול" שהוא רוצה עוד ילדים. את מוכנה לזה?
"אני מאוד רוצה ילדים, גם שי. אני מניחה שזה משהו שיקרה באופן טבעי אחרי שנתחתן. מאחר שלשי יש כבר שני ילדים, אני מרגישה שאני מאוד בנויה לאמהות. אני חושבת שאני אהיה אמא טובה. יש לי קשר מדהים עם הילדים שלו, ואני מאוד מחוברת אליהם. אני ישנה איתם בלילה, מאכילה אותם ומחליפה להם חיתולים. אני מאוד אוהבת אותם ואוהבת לטפל בהם”.
מה התוכניות שלך לעתיד?
"החלום שלי זה לטפל באנשים. אני מקווה להתחיל בקרוב לימודי פסיכולוגיה. זה בא מאמא שלי, הצורך הזה לטפל. גם אמא שלי עובדת בבית חולים שיקומי רעות ומטפלת באנשים. זה הייעוד שלי בחיים: לטפל באחרים.
“יש לי גם בלוג חדש שמציג קטעי וידיאו קצרים מחיי היומיום שלי, יש הקמפיין לבגדי ים, ואני פתוחה להצעות כל עוד זה משהו שאזדהה איתו”, מוסיפה גרבר. "אני נורא רוצה לעזור לעמותות לבעלי חיים למצוא בתים לכלבים. יש לי חיבור מיוחד לבעלי חיים. אם באיזו דרך אני יכולה להשתמש בפרסום הזה כדי לעזור להם למצוא בית, אז מבחינתי השגתי את הניצחון. ברמה של חיי האישיים, אני רוצה להקיף את עצמי באנשים שאני אוהבת, לשמוע מוזיקה טובה, לבלות עם שי בבית שלנו, בתקווה לעוד ילד, כלב ושני הילדים המהממים של שי".
כפסיכולוגית לעתיד, איך את מסבירה את תופעת שי חי?
"זה בן הזוג שלי, אז זאת לא חוכמה לשאול אותי, אבל אני יכולה לומר שאני לגמרי מבינה כל אחד מהמעריצים שלו".

בקרוב בשמלת כלה. תניה גרבר (צילום: ערן לוי)
בקרוב בשמלת כלה. תניה גרבר (צילום: ערן לוי)