בשנה החולפת הספיקה הדוגמנית שיר אלמליח לככב על שלל שערי מגזינים, לזכות בתואר הנחשק “האישה הישראלית הסקסית ביותר לשנת 2015" בסקר וגם להיבחר לייצג את הפנים היפות של ישראל בפרויקט מיוחד של משרד החוץ לרגל חגיגות יום ההולדת ה-68 של מדינת ישראל. 



גם החיים האישיים של אחת הדוגמניות הכי מצליחות בישראל ידעו לא מעט תהפוכות, עם הפרסום הטרי על פרידתה מבן זוגה אלרואי כהן ועם מאבקה של אמה בחודשים האחרונים במחלת הסרטן, שבעקבותיו קטעה אלמליח את הקריירה הבינלאומית שלה. "אני תמיד נשארת עם הרגליים על הקרקע, מה שיהיה יהיה", היא אומרת כעת בראיון ל"מעריב". "זה מצחיק אותי כי אני לא רואה את עצמי כמו שכולם רואים אותי. אני לא מסתכלת במראה ואומרת: 'וואו, איזו יפה'. אני מרגישה סופר-רגילה".

"מרגישה סופר רגילה". שיר אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')
"מרגישה סופר רגילה". שיר אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')

בחירתה של אלמליח לשמש כ"הפנים של המדינה" היא הישג מרשים במיוחד. הצילומים לפרויקט כבר נערכו בקמפוס של אוניברסיטת תל אביב שברמת אביב. "מדובר בקמפיין מיוחד שיופץ ברחבי העולם ביום העצמאות", מספרת אלמליח. "68 אנשים מענפים ומתחומים שונים כמו הייטק, כלכלה, ספורט וכדומה נבחרו לייצג את ישראל היפה ואני בינם. כשהציעו לי, נורא התגאיתי והתרגשתי מהבחירה. אמרתי לעצמי: 'שיר, סוף-סוף זה מוכיח לך שהשגת משהו'. זאת מחמאה אדירה שבחרו בי מכל הנשים היפות בישראל". 

למה לדעתך בחרו דווקא בך?
"כי אני מייצגת את מודל היופי הבריא בישראל, וזה אומר דוגמנית שלא מרעיבה את עצמה, שלא נמצאת בתת-משקל, ששומרת על תזונה בריאה בשילוב עם ספורט. בפרסומת המצולמת נראה ילד מגיש לי עוגה, ואני מוכיחה לכולם שאפשר להיראות טוב גם אם אוכלים עוגה מלאה בקלוריות".


במציאות את אוכלת עוגות?
"במציאות אני אוכלת עוגות פעמיים בשבוע. אני מכורה לסופלה שוקולד. אני מרשה לעצמי פעמיים בשבוע לחטוא ולאכול ארוחות שחיתות. כמובן שלמחרת אני שורפת את כל הקלוריות בחדר כושר. אני אוכלת מאוד מסודר במהלך היום, שש ארוחות מזינות ביום, ומתייעצת על בסיס קבוע עם תזונאית. אבל כשאני מפנקת את עצמי בג'אנק ובאוכל רווי שומן ועשיר בקלוריות, אני הולכת עם זה עד הסוף". 

ייתכן שהבחירה בך גם קשורה לעובדה ששירת בצה"ל, בשונה מדוגמניות אחרות.
"כן, שירתי בתותחנים. העברתי שירות מלא ברמת הגולן בגדוד סגור, הייתי מש"קית לוגיסטיקה. אני מאוד שמחה שעשיתי צבא. זאת חוויה מטורפת, הכרתי אנשים מדהימים. עד היום אני בקשר עם המפקדים שלי. זה שירות חובה לעשות בארץ".

אם לא היו בוחרים בך, מי הדוגמנית הישראלית שראויה לתואר הזה בעינייך?
"שירלי בוגנים היא מסוג הדוגמניות שיפות גם במציאות וגם בתמונות. יפה מבחוץ באותה מידה כמו שהיא יפה מבפנים".

יפה גם במציאות וגם בתמונות". שירלי בוגנים (צילום: גורן ליובונצ'יץ')
יפה גם במציאות וגם בתמונות". שירלי בוגנים (צילום: גורן ליובונצ'יץ')

בתור מי שנבחרה לייצג את ישראל בעולם, מה הכי ישראלי בעינייך?
"הצבא והשירות הצבאי. אני באמת חושבת שלעשות צבא זה א"ב במדינה כמו שלנו, ושכל אחת ואחד צריכים לתרום את חלקם למדינה".

מה המאכל הישראלי האהוב עלייך?
"פלאפל. כנערה הייתי אוכלת כל יום פלאפל. זה המאכל האהוב עלי והוא הכי מסמל בעיני את הישראליות. כמובן גם קציצות הדגים של סבתא שלי, שמזכירות לי את הבית, המשפחתיות, החום הישראלי".

מהו אתר התיירות הישראלי המועדף עלייך?
"אני אוהבת את החרמון. אני בכלל מתחברת לצפון הארץ. זה המקום שבו גדלתי עם המשפחה. מבחינתי הבילוי האולטימטיבי הוא בבית של אמא בשדה נחמיה. לשבת בבריכה הקטנה שלה, אין יותר מספק וממלא מזה".


"אישה של גבר אחד"
אלמליח, בת 27, נולדה בקצרין לאב איש צבא קבע ואם מנהלת חשבונות. היא החלה את הקריירה שלה בשנה האחרונה ללימודיה בבית הספר התיכון, כאשר חתמה על חוזה עם סוכנות הדוגמנות של בטי רוקאווי‏. לאורך השנים הצטלמה לעשרות קמפיינים ברחבי העולם של בגדי ים, הלבשה תחתונה, משקפי שמש ולחברות האופנה דולצ'ה וגבאנה, שאנל וטום פורד, וגם למגזינים GQ, "מקסים", "קוסמופוליטן", "מארי קלייר", Elle ועוד. בארץ היא מדגמנת בימים אלה למותג בגדי הים וההלבשה התחתונה "אקספוז". 

בשנת 2014 השתתפה בתוכנית הטלוויזיה "מאמא ליגה" ששודרה בערוץ 10, העוסקת בנשות כדורגלנים, ובשנת 2015 השתתפה בעונת ה־VIP השנייה של תוכנית הריאליטי "האח הגדול"‏, העפילה לגמר התוכנית וסיימה במקום השלישי. 

ב־2013 נישאה אלמליח לכדורגלן בדימוס אלרואי כהן, שעמו הייתה בזוגיות במשך מעל עשור, מאז התיכון. אלא שלאחרונה, רגע לפני ערב חג הפסח, השניים הסעירו את מדורי הרכילות בארץ כשהודיעו על פרידתם. אלמליח עזבה את ביתם המשותף בראשון לציון ושכרה באותה עיר דירה בנפרד. השבוע אף פורסם שאלמליח שכרה עורכת דין לגירושים. “אנחנו חווים כרגע משבר ולקחנו פסק זמן, בשביל לראות מה אפשר לעשות בהמשך", מספרת אלמליח. "זה עוד לא נגמר סופית, עדיין הכל פתוח, אף אחד לא יוצא בהצהרות וניתן לזמן לעשות את שלו".
 
את בוודאי עוברת תקופה לא פשוטה.
"הנושא הזה מאוד כואב לי ועדיין מאוד טרי, ולכן אני מעדיפה שלא לדבר עליו. אני כן יכולה לומר שאני מאוד מכבדת את אלרואי. זה מישהו שהיה איתי עשר שנים ותמיד יישאר חבר טוב שלי. זה הגבר הראשון והיחיד שהייתי איתו עד היום. לא קל לי בכלל, אבל אני מטבעי אדם מאוד חזק שיודע להתמודד עם דברים, קשה כמה שזה לא יהיה. אני הולכת לפסיכולוגית ומאוד מודעת לעצמי ולקשיים שאני חווה. אני עוברת תקופה לא קלה של שינויים מאוד משמעותיים בחיי".

זוגיות לכל החיים הופכת יותר ויותר נדירה בימינו.
"זה נדיר, אבל אם זה לא יסתדר עם אלרואי, אני עדיין אומרת שיהיה לי רק גבר אחד בחיים שלי. אני רואה את עצמי אישה של גבר אחד".

נותנת לזמן לעשות את שלו. אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')
נותנת לזמן לעשות את שלו. אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')

ב־2015, בגיל 26, אחרי למעלה משנה שלא שיחק, הודיע כהן כי הוא פורש מעולם הכדורגל וכי הוא פוצח בקריירה חדשה של ניהול חייה המקצועיים של אשתו הדוגמנית. לאורך הקשר ביניהם אלמליח תמיד הדגישה שהוא לא נרתע מהנכונות שלה להתפשט בפני עדשת המצלמה או להצטלם בלבוש מינימלי. "אלרואי תמיד תמך בי בכל מה שקשור לקריירה שלי", היא אומרת כעת. "מעולם לא עשיתי משהו שלא עבר את אישורו, והכל היה בסדר כל עוד זה לא פגע בו. היה בינינו הסכם שאני לעולם לא מתנשקת עם גברים על הסט. כיבדתי אותו והוא כיבד אותי בכך שנתן לי את החופש והבין את המקצוע".

מאז הפרסום על הפרידה צצו לא מעט שמועות ברשת, שלפיהן אחת הסיבות לפרידה הייתה בעיית ההימורים לכאורה של כהן וחובות שהיו לו לשוק האפור. אלא שאלמליח לא מאשרת או מכחישה. "אני כרגע מעדיפה לא להרחיב בנושא", היא אומרת.

מי ינהל לך את קריירת הדוגמנות בעקבות הפרידה מכהן? 
"כרגע אני חווה שינויים בכל מיני תחומים, ואני בודקת ובוחנת אפשרויות של ניהול הקריירה שלי. עוד אין לי החלטות. הכל עדיין נורא טרי ולא ברור".

לאחר ההודעה על חזרתה של אלמליח לשוק הפנויים-פנויות, פורסם כי אנשי עסקים מהעשירון העליון כבר מנסים ללכוד את תשומת לבה. היא עצמה מודה שחוותה סוג של מתקפה לא צפויה בשבועות האחרונים מצד מחזרים. "האמת שאני בשוק מזה, אני מקבלת שיחות וטלפונים ממחזרים ולא חשבתי שזה מה שיקרה", היא מספרת. "אני רגילה שמכבדים אותי בתור אישה נשואה ומאז שפורסם על הפרידה, כולם מרשים לעצמם להתחיל איתי ואין לי מושג איך להתמודד עם זה, אז אני פשוט לא עונה ולא מגיבה".


חלק מהתגובות בציבור לפרידה של הזוג המתוקשר כללו לא מעט ביקורת על אלמליח. היו שהאשימו אותה בניצולו של כהן לצורכי התקדמות בקריירה, והיו שמתחו ביקורת על תמונה שפרסמה בים עם חברה, רגע אחרי הפרידה. "שבוע אחרי פרסום הפרידה הייתי בים עם חברה ואמרו לי: 'איך את מעזה לצאת מהבית אחרי הפרידה?'" מספרת אלמליח. "אני מפחדת לצאת כדי שלא יגידו לי: מה את שמחה, למה את לא עצובה? כל מה שאני אעשה עכשיו - יבקרו אותי. אני לא מגיבה לטוקבקים וגם לא קוראת אותם. אנשים מאוד קנאים נמצאים מאחורי המקלדת. כשאת שלמה עם עצמך ויודעת את האמת שלך, אז כולם יכולים לרשום מה שבא להם".

את ואלרואי בחרתם לא להביא ילדים לעולם. מדוע?
"אני בשיא הקריירה, הגוף שלי זה המקצוע שלי, ואני טסה כמה פעמים בשנה לעבודות דוגמנות בחו"ל. אני לא יכולה לנהל חיים על טיסות עם ילד. אם אני מביאה ילד, אני רוצה להיות אמא טוטאלית במאה אחוז, ולכן זה לא התאפשר לי עד עכשיו".

למה שכרת דירה דווקא בראשון לציון, באותה עיר שבה התגוררת עם בעלך?
"כשעברתי למרכז עם אלרואי, קיבלנו דרך הפועל תל אביב דירה בראשון לציון. התרגלתי לעיר, אני כבר מרגישה פה בבית, וזה מהלך טבעי עבורי להישאר פה".

"החיים על מזוודות קשים". אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')
"החיים על מזוודות קשים". אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')

 
זיקוק ליד המיטה
אחרי שביססה את מעמדה כדוגמנית מצליחה בישראל, החליטה אלמליח בדצמבר 2014 לעזוב את ישראל ולנסות לפתח את הקריירה שלה מעבר לים. שם היא הספיקה לקטוף כמה קמפיינים בינלאומיים, ובין היתר להשתתף גם בהפקה יוקרתית במגזין האופנה ווג. "החיים על מזוודות מאוד קשים לי", היא מודה. "לנסוע ממקום למקום, כל הזמן להכין מזוודה, לפרוק אותה, להכין אותה מחדש. זה לא כיף, אבל משתלם בסוף. אני באופי שלי אוהבת את הבית והפינה השקטה. אבל זה המחיר של המקצוע הזה, ואני מסתגלת אליו לאט ולומדת לחיות איתו".

איך הורייך מקבלים את כל התמונות הפרובוקטיביות?
"להורים שלי היה מאוד קשה בהתחלה לראות אותי מצטלמת ככה, אבל היום הם רואים את זה אחרת ומקבלים את המקצוע שלי".

במה קריירת הדוגמנות בחו"ל שונה מזו שבארץ?
"למרות שהמקצועיות בארץ לא נופלת מהמקצועיות בחו"ל, בארץ אני מרגישה הכי גלאמור, כי זה הצוות שלי שאני בוחרת לעבוד איתו ואני מרגישה איתו הכי בנוח. בחו"ל אני פשוט באה ליום צילום וממתין לי שם צוות שכבר נבחר, ואני צריכה לקבל את זה. כל הישג שלי בחו"ל משליך על הקריירה פה בארץ. לא משנה מה אני עושה בחו"ל, העשייה שלי בארץ הכי חשובה לי. אני אוהבת את הארץ, אני מרגישה פה בבית. האהבה והפידבק שמקבלים פה הם הרבה יותר חזקים מאשר בעבודות שאני עושה בנכר. כשאני שם, אני כל הזמן בודקת מה קורה בארץ".

את הקריירה הבינלאומית נאלצה לאחרונה אלמליח להפסיק באופן זמני בשל קבלת הידיעה הקשה על כך שאמה אובחנה כחולת סרטן. אלמליח שבה אז במהרה לישראל וריגשה את כולנו כאשר שיתפה ברשתות החברתיות תמונה שלה לצד אמה השוכבת על מיטת בית החולים זיו בצפת, לצד הכיתוב: “אמא שלי המדהימה. האמת שאין לי מושג מאיפה נפלה עלינו המחלה הארורה הזאת. אבל מה שאני כן יודעת שאת אחת הנשים החזקות ביותר שהכרתי ואני בטוחה שאת תנצחי אותה. כי את לוחמת ואני לא יכולה בלעדייך. אני אוהבת אותך ואני איתך בהכל". 


איך את מתמודדת עם המחלה של אמך?
“הייתי בדיוק במילאנו כשקיבלתי את הטלפון מהמשפחה. מיד חזרתי לישראל. אמא שלי כרגע עוברת טיפולים כימותרפיים. זו תקופה לא קלה למשפחה, אבל אני פה לצדה תומכת, והיא תצא מזה".

יש לך מחשבות על אפיקים אחרים מעבר לדוגמנות, למשל משחק או הנחיה?
"אני כיום לא שוללת כלום. אני יותר פתוחה להצעות בכל מה שקשור לקריירה שלי. בעבר שללתי משחק כי לא רציתי להתנשק עם אף גבר אחר. היה לי בעל שכיבדתי אותו וידעתי שזה משהו שמאוד יפריע לו. יש לי הרבה חלומות. אני רוצה להיות מנחה, מגישה, לא שוללת משחק, אבל כל דבר בעתו כי הדוגמנות שואבת ממני כל רגע ואני עדיין לא מרגישה מיצוי".

כבר הייתה לך התנסות מוצלחת עם שלישיית "מה קשור" ב"אנחנו במפה".
"יש מערכון שעשיתי עם מה קשור, ומשם גיליתי שמשחק זה תחום שאני נורא רוצה להתפתח בו. אבל אבא שלי מסכן נורא. כל הזמן רושמים לי 'מת אבא שלך'. זה קטע מהמערכון".


אלמליח, מתברר, לא מכוונת רק לדוגמנות ומשחק. לאחרונה אף פורסם שהיא עומדת להוציא דואט עם הזמר עומר אדם, במה שנראה כמו תחילתה של קריירה מוזיקלית. "השיר שעשיתי עם עומר אדם יצא מקסים. עומר פנה אלי ושאל אותי אם אני יודעת לשיר. נפגשתי איתו והשמעתי לו קטע קטן ממה שאני שרה והתקדמנו. עוד מעט יוצא השיר המשותף שלנו, שזה שיר מאוד יפה. זאת תהיה הפתעה לכולם. אני לא זמרת, אבל כשהייתי ילדה, זה היה החלום שלי והייתי שרה בכל מיני תחרויות שירה. אני שרה מגיל צעיר וזה בא לי בטבעיות, ומתברר שאני שרה לא רע".

איך את מתכננת לחגוג את יום ההולדת של המדינה?
“אחרי יום קשה ועצוב של יום הזיכרון לחללי צה"ל, יש איזה מפלט בלחגוג את ניצחון המדינה שלנו. אבל אני לעולם לא הייתי מאלה שמסתובבות ברחובות וחוגגת במקומות המוניים עם ספריי קצף. אני אוהבת את השקט שלי. קשה לי עם כל ההמולה שבחוץ. תמיד דורכים עלי, נוגעים בי, מציקים לי. אני מאמינה שהערב אני אדליק לי זיקוק בחדר ליד המיטה ואז אלך לישון".

אוהבת את השקט שלה. שיר אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')
אוהבת את השקט שלה. שיר אלמליח (צילום: גורן ליובונצ'יץ')

איפור ועיצוב שיער: גיא טאקו
סטיילינג: יוליה סגרדה
הלבשה: בגדי הים אקספוז, אלדו, קסטרו, זארה