גילי מוסינזון, כדורסלן עבר וכוכב ריאליטי לשעבר - החליט שיום העצמאות ה-68 לישראל הוא זמן מצוין לצאת מהארון ולגלות לעולם כי הוא נמשך מינית לגברים ולנשים. הספורטאי ומי שניסה את מזלו גם כחלק מביצת הבידור המקומית ואף יצא עם נשים מפורסמות, פרסם הלילה (שישי) בפייסבוק שהחליט לחגוג "את השחרור האישי" שלו, שבו הוא מדבר על העדפותיו המיניות, העובדה שהוא ביסקסואל והיחס לגברים הומוסקסואלים בעולם הספורט.

בגילוי לב, מסביר מי שהיה שחקן כדורסל מקצועי בקבוצות הפועל תל אביב והפועל גליל עליון, והשתתף בתכניות הריאליטי "רוקדים עם כוכבים" ו"מה שקורה באילת VIP", שהוא "מתמודד עם המשיכה לשני המינים מגיל צעיר". בנו של הסופר הישראלי יגאל מוסינזון, נישא במהלך חייו ובהמשך גם התגרש משתי בנות זוג (עם אחת מהם הביא לעולם תאומים) ודגם כמה נשים מוכרות בהן מארינה מקסימיליאן ורתם איז'ק.

חושפי ומאושר. גילי מוסינזון (אינסטגרם)
חושפי ומאושר. גילי מוסינזון (אינסטגרם)



"היום יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל - זהו היום בו החלטתי שאני חוגג את השחרור האישי שלי. את העצמאות שלי. את החופש שלי. היום יצאתי מאיזה סוג של ארון כזה שקונים במבצע מאחר הוא רק חצי ארון", כתב מוסינזון בגילוי לב. "האמנם? הרי את החצי שלי של ה'רב שגל' רובכם מכירים פעם ראשונה כי הרכילות דאגה לעדכן אתכם ופעם שנייה כי אני תמיד דאגתי לעדכן אתכם... אבל יש נושא שלם שפאקינג לא תאמינו".

"בסתר ליבי הייתי רוצה להאמין שכל הטרמינולוגיה המתחנגלית לא תעבור לידכם, הכוונה שלי הפוכה רק מאחר ומידי פעם אני מתהפך. סתם כאנקדוטה, אפשר לקיים משגל אנאלי גם בתנוחה המסיונרית... אני מתמודד עם המשיכה לשני המינים מגיל צעיר. יודעים מה? יש מצב טוב מאוד שככה נולדתי, וגם אם לא זה הכי לא משנה. אני פה ואני נוכח. מדוע הוא חי יותר טוב?? מאחר והוא יודע להנות מדבר נוסף על הכדור הזה", כתב מוסינזון.

אז, פירט ש"הבוקר הזה המיוחד והנפלא, בו חגיגות העצאות של המדינה הסתנכרנו באורח פלא עם תחושת העצמאות שלי. תחושת החופש הפרטית שלי - זיקוקים. כשקמתי הישר לחגיגות העצמאות של המדינה האהובה שלי, לפתע זה היה נראה לי הדבר הכי הגיוני לשים את תמונת הפנים שלי גלויה ומתנוססת בגאווה על הדף משתמש שלי באתר אטרף - אתר גייז. אתר שממש לא חדש לי... אני חי עם עצמי בסבבה כבר 37 שנה... ואי ואי ואי כמה תגובות על משכב זכר ותרגילי כדורסל וקללות ותמיכה ועקיצות והכל מהכל קיבלתי היום באטרף אחרי שחשפתי פנים ממש ללא בושה".



 

A video posted by gili mosinzon (@gilimosinzon) on



"בעלי קבוצות ומועדוני ספורט צריכים לשאול את עצמם, ושהקהילה תשאל אותם וגם תצפה לתשובות כמו - מה עשה המועדון שלנו השנה בכדי לעזור בנושא ההסברה והמודעות לקהילת הלהט"בים? הא לא יותר מידי. מספר לא מועט של מאמנים מהאסכולה הישנה עדיין צועקים כיום על השחקנים שהם כוסיות ורצים כמו הומואים. הומופביה נוסח 2016. אם לא תהיה לראשי הספורט בארץ תכנית סדורה ההומפוביה בספורט תישאר פה גם לנוסח 2046".

"המדינה בת 68, אני בן 37, ומאחורי 16 שנה של כדורסל מקצועני בו המסרים היום יומיים לא משתמעים לשתי פנים. גברי - משמעו חזק. נשי - חלש. בהינתן כי נולדתי עם עוד סוג של כישרון בדמות משיכה לגברים, זה ממש לא אומר שאני אמור להיות לשחק פחות טוב או יותר טוב או נשי או גברי. או שאתה טוב או שאתה לא... משום תמיד היו לי את המאמנים השוביניסטים ההומופובים שבמו ידיהם מקבעים את מעמדו של הספורט המקצועני הגברי כמעוז הפטריאכלי האחרון הנלוז והחשוך... אפשר לספור על כף יד אחת את השחקנים שיצאו מהארון בספורט המקצועני וחלק מהם גם התאבדו. למה? ככה".


 

A photo posted by gili mosinzon (@gilimosinzon) on



"אף מאמן לא ירצה שחקן הומו במקלחת"

"תשאלו את המאמנים. את היושבי ראשים, ואת הקהל מדוע ספורטאים מקצוענים לא יוצאים מהארון. אתם יודעים מה אני אגיד לכם כי הם מ פ ח ד י ם. כלכך הרבה בולבולים בחדר הלבשה אבל הפחד משתק. שבטעות לא יראו או יקלטו משהוא ממני", הסביר מוסינזון בכנות, "אולי אני לא בסדר? אולי נולדתי פגום!? אולי כל השנים אדפוק מכות לכל השחקנים הכי גבריים והכי גדולים והכי יכולים למעוך אותי לחצי אם השופט לא מפריד בשנייה האחרונה למזלי, וכך אולי אצליח להוכיח למישהו שאני בסדר. להוכיח לעצמי לעצמי ככל הנראה".

"לקח לי הרבה שנים להגיע למצב בו התחלתי את בוקר זה. שבת של עצמאות. בגדול כבר הוכח מדעית שאין קשר ישיר בין מציצת זין לדאנקים. פשוט לי לקח הרבה שנים להבין שאני אחלה כי הייתי בסביבה עם רעשי רקע שגרמו לי לקרעים באופן קבוע מאחר והמשקל היה כבד מנשוא". אז, המשיך "לכל המאמנים... תשאירו את הפסיכולוגיה לפסיכולוגים... מדובר בנושא שהטריד אותי מינית מראשית גיל ההתבגרות שלי ואני חושב שמספיק והשקעתי בפינג-פונג ביני לבין עצמי בכל השנים שברחתי. ברחתי מעצמי. ברחתי מחדרי חדרים חשוכים שהם נאלצתי לקיים יחסי מין עם גברים משל אנחנו בערב הסעודית ואוי ואוי אם יתפסו אותי, את הכדורסלן, איזה פאדיחות".



 

 

A photo posted by gili mosinzon (@gilimosinzon) on



"אף מאמן לא ירצה שחקן הומו במקלחת, או לפחות רוב המאמנים שאימנו אותי, כי הרי מה הקשר בין ספורט למיניות? אף מאמן לא ירצה לקבל אורגיות המוניות של שחקנים במקלחת כי הכי עדיף למאמנים שקט תעשייתי ובכלל אם אפשר בבקשה להציע שחלאס עם ההדרת גייז מהעולם הספורטיבי המקצועני... מימאיתנו ידע על כוכב כדורגל או כדורסל שהוא גיי. לא נתקלתי בכל הקריירה במקרה שכזה, כוכב כדורגל או כדורסל גיי? ממש ממש לא תצליחו למצוא את הדברים הללו בספורט המקצועני עד שהבורות לא תדעך".

"השינוי צריך להתחיל מלמעלה ויהיה מספיק חד משמעי כך שיצליח לשטוף את כל הלכלוך את כל הגזענות ואת כל הבורות החוצה מהספורט שלנו. החל מהשר הממונה על הספורט חינוך שהיא האדם החזק בספורט וכלה באחרון יושבי הראש הקיקיונים שבליגות המקצועניות... בקרוב תתחיל עונת המלפפונים והשאלה ההיפותטית שלי היא האם יש מאמן שבאמת ובתמים יחפוץ בשחקן שזה עתה יצא מהארון? הדוגמאות כה מעטות כי הפחד רב, או במילים אחרון: ההומואים נמצאים בספורט ובכל מקום, הם פשוט ממש מפחדים על התחת שלהם, על הפרנסה ועל מפעל החיים שלהם".

"אותה בורות המביאה לפחד מהאחר ומהשונה. אותה בורות שגרמה לי במשך הרבה זמן להסתיר את עצמי לצד מחיר נפשי כבד. אני במקום שונה כעת מן הסתם. אני אוהב אתכם המון ואני רואה שקצת הודאגתם כך שבגדול תנו לי לומר לכם שהגעתם בול בקטע הטוב של הסרט (שלא לומר בולבול בקטע הטוב של הסרט)... היה לי המון מה להפסיד כשהייתי שחקן כדורסל מקצועני. אני מבקש ממכם סליחה שלא דיברתי בזמן. אני מבקש ממני סליחה שלא דיברתי בזמן. אני שמח שאני מביא עכשיו את הדברים ואני אמשיך להיות אותו גילי המגניב מבחינתכם או שלא".



 

A photo posted by gili mosinzon (@gilimosinzon) on



"השנה בעזרת השם אני אקח את כל הספורטאים שאני יכול למצוא במדינה הזאת יחד איתי הישר למצעד הגאווה. הערה קטנה לאנשים בפיד שלי שעדיין חסרים פרטים בשביל להבין או שסתם הם גזענים, דעו כי לא כל הספורטאים שיגיעו איתי השנה לפזז על המשאית הם גייז ותכלס זאת לא הנקודה... חשוב שאנשים יפנימו שגם אם אתה גבר שאף על פי שאתה גבר שנמשך לגברים, אתה עדיין יכול להיות מי שתרצה, ולהגיע לאן שתרצה, ולקבל את מלוא ההגנה והפרטיות על המיניות שלך", הסביר מוסינזון.

"הספיק גם לקבל את תואר מלך הסלים הישראלי באחת העונות כי בכל זאת המשוואה ברורה. ככל שתמצצו יותר זין ככה תקלעו נקודות. זה ידוע. כשהסטטיסטיקה תכה בכם, פליז פליז אל תישארו פעורים עם פה פתוח (שיט שוב יוצא טרמינולוגיה של נטחן) כי קהילת הגייז נמצאת בכל חתך של אוכלוסיה אז ממש שאין מה לעצום את העיניים בטוח שלא מבחינתי".

"אין בכוונתי לעשות אאוטינג. לאף אחד מהספורט מאחר ומדו בתהליכים עדינים של נפש האדם ובלי קשר הנתון שבכל השנים בהם ניהלתי בארץ קריירת כדורסל ענפה, בה השתתפתי במאות רבות של משחקים מול מאות ואלפים של שחקנים לאורך השנים פלוס שעות רבות של מקלחות משותפות, ואני חייב לספר את הפאנצ' והוא כי מעולם לא פגשתי פגשתי שחקן גיי! אף פעם!!לאחר והשונה ממך ברמה הכי בסיסית, ובאמאשלכם תתחילו לבנות סביבה שהיא פחות אלימה. מלמעלה למטה ולא הפוך. למרות שבנינו? מידי פעם גם הפוך בא לי הכי בכיף ובזרימה".