בין השמועות שנפוצו אמש (רביעי), בשעות שאחרי הפיגוע הרצחני שהתרחש במתחם שרונה בתל אביב - ובו נגבו חייהם של ארבעה בני אדם - היתה זו לפיה אחד מקורבנות האירוע, הוא המוזיקאי שרון הולצמן, חבר להקת אבטיפוס לשעבר. ברשתות החברתיות כבר החלו להספיד את הולצמן, והשמועה התחזקה כשבאתר וויקיפדיה עדכנו כי הולצמן הוא אחד מהנרצחים באירוע הטרור הקשה. 


שעות ארוכות עברו עד שמקורביו של הולצמן בן ה-47, הצליחו לקבל אות חיים מהמוזיקאי, שלא תקשר עם חבריו. במקביל, מבית החולים איכילוב נמסר כי הוא לא נמצא ברשימת ההרוגים, זאת למרות שהתברר כי אלמוני עם ספק אינטרנט מקומי ערך מספר פעמים את ערך הוויקיפדיה ש"הרג" את המוזיקאי באותו הערב.

(צילום מסך, פייסבוק)
(צילום מסך, פייסבוק)

עם זאת, במהלך הלילה פרסם הולצמן סטטוס פייסבוק, בו כתב "הכל בסדר. הגשתי תלונה במשטרה. מצטער שלא יכולתי לענות למבול הטלפונים. ולא - לא זייפתי את מותי עשיתי את זה פעם אחת וזה הספיק לי לכל החיים. ממש לא מגניב לי. משתתף בצער המשפחות השכולות ומתפלל להחלמת הפצועים". זיוף המוות שאליו התייחס הולצמן בסטטוס, עלה לאור העובדה כי המוזיקאי הישראלי אכן זייף את מותו בשנת 2007 - כאשר פרסם באתר הבית שלו ידיעה מפוברקת על כך שמת ממנת יתר. בחודשים האחרונים, הולצמן הסתבך אפילו יותר, כשנעצר באשמת תרמית ניירות ערך וזיוף.

רגע אחרי פרסום הסטטוס, כתבו לו כמה מעריצים כי הם שמחים שאינו נפגע, אך אחרים זעמו על השימוש הציני באירוע הרצחני. "אני מקווה שאתה לא תחזור לעשות מעשה חולני כזה שוב ושתטפל בעצמך ותיהיה בריא", כתב אחד, בעוד אחר ציין ש"אתה זה שהגשת תלונה במשטרה?! נראה לי שאתה קצת מבולבל... אתה זה שצריך להגיש נגדו תלונה במשטרה. ביזית כאן לא רק את עצמך אלא גם את הנרצחים עצמם. אדם מסכן".