עד לפני כמה חודשים נחשבה נטע אלחימיסטר, אושיית רשת וכוכבת אינסטגרם עם למעלה מ־600 אלף עוקבים, לדבר הכי חם ברשתות החברתיות - עובדה שהציבה אותה במקום השלישי במספר העוקבים בארץ אחרי גל גדות (עם כשלושה מיליון עוקבים) ובר רפאלי (עם כ־2.4 מיליון עוקבים). אבל כיום אלחימיסטר מככבת לא רק ברשתות החברתיות, אלא גם בתעשייה: היא נחשבת דוגמנית מבוקשת שמובילה קמפיינים נחשקים המוערכים בשש ספרות, היא חלומו הרטוב של כל מפרסם ברשתות והיא גם מנהלת זוגיות פוטוגנית עם הכדורגלן הישראלי רמי גרשון, שחקן נבחרת ישראל וקבוצת גנט הבלגית.

"מרגע שראיתי את עצמי מתנוססת על שלטי חוצות באיילון וליד הבית שלי, הבנתי שעברתי את מכשול האינסטגרם ואני כבר לא אותה אושיית רשת, אלא דוגמנית שעובדת ומצליחה", אומרת כעת אלחימיסטר בראיון ל"מעריב שמחת תורה".

איך הכל התחיל?
"דרך הרשתות החברתיות, אפילו לפני האינסטגרם. היו לי המון מתחזים, חשבונות מפוברקים, המון פרופילים מזויפים. בהתחלה עלה מספר העוקבים שלי בלי שום סיבה הגיונית. אני מניחה שזה בגלל התמונות היפות שפרסמתי ברשתות. במקביל פרסמו תמונות שלי בעמודים חזקים בעולם, ואז התחילו לעלות לי עוקבים מהעולם. בגיל 19 היו לי 10,000 עוקבים, בגיל 20 כבר עליתי ל־30 אלף - ומשם זה רק הלך ועלה. יש שבועות שבהם מספר העוקבים שלי עולה באלף ליום. זה מטורף".


מה שונה בך לעומת בחורות יפות אחרות שמעלות תמונות חושפניות לרשתות החברתיות ולא זוכות למספר כזה של עוקבים?
"אני שואלת גם את עצמי את השאלה הזאת. אני מביטה מהצד ורואה המון בנות יפות, ולא מבינה למה דווקא לי זה קרה. מה אוהבים בי שאין באחרות? אין לי הסבר לזה, אבל הסביבה שלי טוענת שלמרות שאני מצטלמת בלבוש מינימלי שכביכול אמור לשדר משהו זול, אני עדיין משדרת מראה של ילדה טובה בגלל הפנים שלי. בגלל זה מתחברים אלי - השילוב של מסר פרובוקטיבי עם מבט תמים".

אז המבט הוא שם המשחק?
"זה לא משחק, ובטח שלא מבט מבוים. אני באמת כזאת, ילדה טובה וחסרת ביטחון שמעדיפה לבלות את רוב הזמן בבית עם המשפחה. וכנראה האותנטיות מוכרת".

עם יד על הלב, האם בתחילת הדרך קנית עוקבים?
"בחיים לא קניתי עוקבים".

ילדה טובה וחסרת ביטחון? נטע אלחמיסטר מדגמנת לעובד כהן (צילום: דביר כחלון)
ילדה טובה וחסרת ביטחון? נטע אלחמיסטר מדגמנת לעובד כהן (צילום: דביר כחלון)

מקור פרנסה מכובד
אלחימיסטר (22), נולדה וגדלה בראשון לציון, האמצעית מבין שלוש אחיות. אמה עובדת בשח"ל ואביה עובד באסם. "הייתי תלמידה חנונית ושקטה", היא מספרת. "עד היום אני ככה: ביישנית, לומדת, חרוצה, ילדה טובה".

בגיל 21, אחרי השחרור מצה"ל, שבו שירתה בחיל התקשוב, החליטה לנצל את מספר העוקבים הגדל שלה ולפתוח עסק לבגדי ים, baNaNhot, עם חברתה נועה בני ובעיצובן. את העסק, שהפך עד מהרה למשגשג, שיווקה אלחימיסטר באמצעות תמונות שלה בבגדי הים שפרסמה באינסטגרם. "מדובר בבגדי ים שאני ושותפה שלי מעצבות", היא מספרת כעת. "העסק נמצא בתל אביב, יש לנו מתפרה קטנה, ובארבעת החודשים האחרונים יש לנו עמדה בג'יימס ריצ'רדסון בדיוטי פרי. לא ציפינו, אבל המכירות הולכות שם ממש חזק".
 
כצפוי, מספר העוקבים הגדול של אלחימיסטר משך עד מהרה גופים מפרסמים רבים, שביקשו להשתמש באינסטגרם שלה כדי להיחשף לקהל רב יותר. 

על פי ההערכות, כל פוסט פרסומי שלך ברשתות מניב לך סכום של כ־10,000 שקל. 
"הסכום שאני מקבלת לא רלוונטי, ולא אגיב על זה, אבל כן - פרסום ברשתות החברתיות הוא כוח ששווה כסף, וזה בהחלט מקור פרנסה מכובד. אבל מבחינתי זה לא העיקר, זאת לא הסיבה שאני ממנפת את האינסטגרם שלי. אי אפשר לבנות על זה לעתיד הרחוק ולהתפרנס מזה לטווח הארוך, כי טרנדים משתנים. היום זה אינסטגרם, ומחר תצא אפליקציה חדשה. זה תחום דינמי. אבל אני בהחלט נהנית מכוח פרסומי אדיר בגלל כמות העוקבים שלי והבאזז שאני מייצרת".

"פרסום ברשתות החברתיות הוא כוח ששווה כסף" (צילום: שי תמיר)
"פרסום ברשתות החברתיות הוא כוח ששווה כסף" (צילום: שי תמיר)

להצלחה ברשתות יש גם מחיר כבד של ביקורות ארסיות. איך את מתמודדת עם זה?
"ברור שיותר מחצי מהתגובות הן רעות וביקורתיות, והן בעיקר מנשים שקשה להן לפרגן או שלא מאושרות עם עצמן. תמיד חוויתי תגובות רעות ברשתות, אבל למדתי לא להתייחס. כותבים לי שאני מוכרת את הגוף שלי, שהתמונות שלי חושפניות, אבל בסופו של דבר אני מסתכלת על מספר העוקבים ואני שלמה מה שאני עושה ואוהבת את מה שאני עושה. אז כל מי שכותבים עלי דברים שליליים הם אנשים חלשים שמחפשים לחזק את הביטחון העצמי שלהם דרכי".

את לא קוראת תגובות רעות?
"כמו שאני קוראת תגובות טובות, אני גם קוראת את השליליות, אבל מאוד ברפרוף, ואני לא מייחסת להן שום חשיבות. אני רואה רק את המטרה לנגד עיני וגם לא מוחקת כי פעם מישהו אמר לי שאם אמחק תגובות ואחסום את אותם אנשים, יכולים לדווח עלי וזה יכול להשפיע על מספר העוקבים".

חווית עוד צדדים מכוערים של הרשתות החברתיות?
"כמו שאמרתי, נפתחו לי חשבונות מזויפים, ואבא שלי קיבל יום אחד שיחת טלפון מאמא מודאגת מבת ים שטענה כי פרופיל מזויף עם השם שלי ועם תמונות שלי פונה לילד שלה ולחברים שלו ומתאם איתם להיפגש בגינה ציבורית בשעות הלילה המאוחרות. כנראה מדובר בפדופיל. אז הגשתי תלונה במשטרה. עד היום יש לי את הפנייה שפתחתי. למזלי, לא קרה שום דבר לאף ילד".

"יותר מחצי מהתגובות הן רעות וביקורתיות". נטע אלחמיסטר מדגמנת (צילום: שוקה כהן)
"יותר מחצי מהתגובות הן רעות וביקורתיות". נטע אלחמיסטר מדגמנת (צילום: שוקה כהן)

להבדיל מדוגמניות אחרות, את מציעה מודל יופי אחר שלא כולל רזון  קיצוני. 
"אין לי גוף רזה של דוגמנית, ואפשר לראות את זה מיד. יש לי מותניים צרים, אבל יש לי חזה, ירכיים רחבות, ישבן לא קטן ורגליים יחסית עבות. המבנה שלי מאוד נשי ולא דקיק וכחוש. אני ממש לא רזה ואפילו יוצאת נגד הרזון הזה. אני שומרת על גזרה בריאה, מתאמנת ארבע פעמים בשבוע ושומרת על תזונה נכונה. אני רואה את עצמי כמודל יופי תקין. לעומתי, גל גדות מאוד רזה, אבל מתאים לה להיות רזה. כל אחת צריכה להרגיש בנוח עם עצמה ויודעת הכי טוב מה יפה לה, וכך גם תשדר את זה".

את בוודאי חווה לא מעט הטרדות מיניות עם כל התמונות שאת מפרסמת.
"יש המון מבטים והערות, וכל החיים אני חווה הערות מיניות, אבל אני לא מרגישה שהם הטרדה מינית. זה החיים שלי להסתובב עם בגדי ים, זה מה שאני עושה. אין לי בעיה עם זה, נהפוך הוא, זה רק מפרגן לי. אם זה עובר את הגבול, אני לא מתייחסת. שכל אחד יגיד מה שבא לו. לא יצא לי לחוות משהו קיצוני וחריג שהוא מעבר למילים או מבט".

יש גם המון באזז סביב צבע העור השזוף שלך.
"משום מה יש הרבה דיבור על הצבע שלי שיוצר עניין בפני עצמו. בקיץ אני הרבה בים או משתזפת על הגג בבית שלי בראשון לציון. אני אוהבת שמש למרות שאני יודעת שזה לא בריא. העור שלי תופס צבע בקלות. זאת הסיבה שזה נראה עלי מאוד קיצוני. אבל בחורף אני נעשית בהירה כמו כולם. אני כבר לא משתמשת במכונת שיזוף כמו שנהגתי לעשות בעבר, כי זה עשוי מדי וגם מזיק לבריאות. אל תשכחי שאני צריכה לפרסם את העסק לבגדי הים שלי, אז צריך להיראות שזופה".

ההורים שלך מפרגנים על המקצוע?
"יש לי תמיכה מלאה ופרגון מההורים שלי, שגם דוחפים אותי. כשאני מצלמת בגד ים על הרצפה, אבא שלי אומר: 'על הגוף זה יותר מוכר'".

על הגוף זה יותר מוכר. אלחמיסטר לעובד כהן (צילום: דביר כחלון)
על הגוף זה יותר מוכר. אלחמיסטר לעובד כהן (צילום: דביר כחלון)

עדיין צעירה ומבולבלת
בשנתיים האחרונות אלחימיסטר, כאמור, מנהלת זוגיות בשלט רחק עם הכדורגלן הישראלי רמי גרשון. השניים הכירו דרך חברים משותפים בעת שגרשון - שעם שחרורו מהצבא הצליח להגשים את חלומו של כל כדורגלן ולהתברג בקבוצה אירופית - ביקר בישראל במסגרת משחק של נבחרת ישראל. "זה היה בדיוק בזמן מבצע צוק איתן", היא נזכרת. "הוא הגיע לארץ, אבל כל המשחקים בוטלו, אז התפנה לו זמן. מיד ניצתה בינינו האהבה. גילינו שאנחנו בעצם שכנים, שהוא גר חמש דקות מבית הורי בראשון לציון. הוא ניסה לשכנע אותי לטוס אליו מיד אחרי השחרור שלי. אמרתי לו שאני לא אטוס לבלגיה כשההורים שלי עדיין לא מכירים אותו. הוא קנה מיד כרטיס וטס ללילה אחד כדי להכיר את ההורים שלי, ישב עם אבא שלי לחצי שעה - ואחרי כמה ימים סגר לי כרטיס טיסה לבלגיה. מאז אני על הקו".

בטח לא קל לנהל זוגיות על הקו.
"האמת היא שתפסת אותי בתקופה שזה באמת הפך לאישיו עבורנו. בתקופה האחרונה אני מרגישה שנורא קשה לנהל את הקשר במרחק כזה. אם היית שואלת אותי את השאלה הזאת לפני ארבעה חודשים, הייתי אומרת לך שהכל טוב. אבל בחודשים האחרונים ממש קשה לי ולו לנהל קשר במרחק כזה, ואנחנו לא מפסיקים לדבר על זה. הוא כבר בן 28 ורוצה לבנות עתיד וחיי משפחה, ואני עדיין צעירה ומבולבלת. מצד שני זה הגבר של חיי. אנחנו חווים עכשיו לא מעט בעיות בגלל המרחק, אבל אנחנו מתמודדים".

מתמודדים עם המרחק. אלחמיסטר עם רמי גרשון (צילום: אביב חופי)
מתמודדים עם המרחק. אלחמיסטר עם רמי גרשון (צילום: אביב חופי)

יש מצב שתעברי לגור איתו בבלגיה?
"לעבור לגור איתו זאת לא אופציה. אני רוצה להמשיך לגור פה בארץ. לא אוותר על הזוגיות, אבל גם לא על הקריירה והחיים שלי בארץ. גם הוא בעצמו לא ייתן לי לוותר על זה. בקרוב מאוד אני מתכננת לטוס אליו בפעם הראשונה לתקופה ארוכה, של חודש וחצי. עד כה היינו יחד רק שבוע ברצף. אני אנסה לבחון איך זה להיות איתו חודש וחצי. רמי הוא יהודי וישראלי ויעברו כמה שנים עד שהוא יסיים שם את הקריירה ויחזור לישראל. אי אפשר לדעת מה יקרה. הוא מסיים בעוד שנה את החוזה בבלגיה, ולפי מה שנראה לי הוא ימשיך שם כי הוא שחקן נחשב".

את אוהדת כדורגל? צופה במשחקים שלו?
"לא אהבתי כדורגל לפני שהכרתי אותו ועדיין אני לא אוהבת את הענף הזה. אני מתעניינת רק במשחקים של רמי. בכל פעם שאני בבלגיה אני מגיעה למשחקים שלו ומעודדת אותו מהקהל. כבר מכירים אותי בקבוצה, ואני משתלבת יפה בקהל. בארץ הגעתי למשחק אחד של הנבחרת, אבל פה אני פחות נהנית, אז אני צופה מהטלוויזיה בבית".

אתם די מבססים  את קלישאת הכדורגלן והדוגמנית.
"לא הכרתי את רמי כשהייתי דוגמנית, אז זה לא תקף לגבי. לא כיוונתי להיות דוגמנית וגם לא לצאת עם כדורגלן".


את בוודאי מקבלת פניות מגברים אחרים. איך את מתמודדת עם זה?
"אני מקבלת הצעות מגברים ומאנשי עסקים, אבל לא הרבה, כי בהתנהלות שלי אני מאוד זקנה, לא שותה, לא מבלה בברים, לא יוצאת, רוב הזמן בבית, ולכן כמעט שלא נחשפת להצעות. באינסטגרם יש המון גברים שפונים אלי ומתחילים איתי, אבל לא מעניין אותי להגיב לאף אחד. רמי מבחינתי הוא הגבר שחלמתי עליו כל חיי. אף אחד אחר לא מעניין אותי, לא משנה כמה כסף יש לו או איך הוא נראה".

איך רמי מרגיש בעניין התמונות החושפניות שאת מפרסמת?
"הכרתי את רמי בדיוק כשהתחלתי את העסק, אז הוא הכיר את בגדי הים שפרסמתי. הוא מפרגן ומבין שמדובר בעסקים. בהתחלה הייתי שולחת לו תמונות שיאשר לי לפרסם ברשתות, אבל בשנה האחרונה אני לא שואלת אותו בכלל, הוא סומך עלי. למזלי, הוא לא קנאי ורכושני כי אני נותנת לו את כל הביטחון שהוא זקוק לו".

אמרת שהוא רוצה למסד את הקשר. אתם מדברים על זה?
"הוא מדבר איתי על מיסוד הקשר. שנינו רוצים את זה, אבל המרחק לא מאפשר ותוקע הכל. אם הוא היה חי בארץ, היינו עוברים כבר שלב בזוגיות הזאת. הוא עזב לבלגיה שלושה חודשים אחרי שהשתחרר מהצבא. הוא כבר עשור שם".

סומך עליה. אלחמיסטר מדגמנת (צילום: דביר כחלון)
סומך עליה. אלחמיסטר מדגמנת (צילום: דביר כחלון)

בגלל כל החבילה
אלחימיסטר כיכבה בשנה האחרונה בקמפיינים לקסטרו ולפיקס, ואף הצטלמה לקמפיין היוקרתי של שמלות הערב והכלה של עובד כהן. "שמלת כלה היא משהו שכל נערה חולמת עליו", היא מספרת. "כשהייתי בצילומים ולבשתי את שמלות הכלה, היה לי מוזר כי אני עדיין מרגישה ילדה. זה נראה לי רחוק מאוד וגדול מדי בעיני, למרות שכמו שאמרתי, רמי מדבר איתי על זה. אבל לא עכשיו, כי זה מיותר לשנינו. עושים את זה כשגרים ביחד ורוצים ילדים ומשפחה. אנחנו תקועים בשלב של המרחק. למרות שהוא יודע שאם הוא יציע, מיד אגיד כן כי אני אוהבת אותו".

מה היעד הבא?
"קריירת דוגמנות בינלאומית. הסוכן שלי שי אביטל התחיל לקבל כל מיני הצעות ופניות מסוכנויות בחו"ל, ואני עומדת להוציא ויזה כדי לנסות קריירה בינלאומית. אני מגמגמת כשאני מדברת על זה, כי אני מפחדת. כשאני מתקבלת לעבודה בארץ, אני לא עושה אודישנים. רוצים אותי בגלל כל החבילה והעוקבים שלי, אבל בחו"ל כן אצטרך לעשות אודישנים ולהיות בדיוק כמו כולן. בעבר לא היה לי ביטחון, לא האמנתי בעצמי. ידעתי שאנשים חשבו שאני יפה, אבל לא חשבתי שאני אצליח - והאינסטגרם נתן לי דחיפה. היום אני יודעת מה אני ומי אני".

חולמת על קריירה בחו"ל. נטע אלחמיסטר (צילום: רפי דלויה)
חולמת על קריירה בחו"ל. נטע אלחמיסטר (צילום: רפי דלויה)